یک وعده صبحانه در استانبول

به گزارش تور تایلند، با توجه به اینکه صبحانه مهم ترین وعده ی غذایی روز است، مردم ترکیه می دانند چطور این وعده را جذاب تر نمایند و به آن تنوع ببخشند.

یک وعده صبحانه در استانبول

از سفر با مجری مستقیم تور استانبول لذت ببرید. شهر زیبای استانبول یادگاری از حکمرانان قدرتمند عثمانی که در دوران شکوهشان شهری عظیم پایه ریزی کرده بودند.

اقلام اصلی میز صبحانه در ترکیه

برای آغاز صبحانه، یک چای تازه دم لازم است. با تمام شهرتی که قهوه ی ترک دارد، وقتی پای صبحانه درمیان است ترک ها فقط چای می خورند. رایج ترین نوع نان مصرفی در ترکیه نان سفید است. اما با کوشش هایی که در جهت تغذیه ی سالم تر اجرا شده، انواع مختلفی از نان غلات مانند نان گندم سیاه هم به تازگی طرفدارانی پیدا نموده است.

از دیگر مواردی که می توان روی میز صبحانه ترک ها پیدا کرد، پنیر سفید (شبیه پنیر فتا)، پنیر کهنه (کازارپینیری)، زیتون سیاه و سبز است، کره، عسل، مربا، املت یا تخم مرغ آب پز، گوجه و خیار هم جای خود را دارد .

دوست دارید روز خود را با یک بشقاب املت سوسیس و تخم مرغ آغاز کنید؟ یک بشقاب املت سوسیس و تخم مرغ می تواند صبحانه اشتها برانگیزی باشد. سوسیس پخته شده با تخم مرغ یکی از پرطرفدارترین صبحانه ها در میان ترک ها است. سوسیس مورد استفاده در این غذا از گوشت چرخ شده ی گاو که با سیر و انواعی از ادویه ها مثل فلفل، زیره سبز و سماق مزه دار شده، تهیه می گردد. با اینکه این غذا کمی پرادویه و چرب است، طعم دلپذیری دارد.

یک پرس صبحانه ی ترکی

تقریبا هرجایی از استانبول که باشید صبحانه ترکی در دسترس شماست. از کافه ها گرفته تا شیرینی فروشی ها و حتی رستوران ها وعده ی صبحانه را سرو می نمایند. صبحانه هم می تواند به صورت یک پرس و هم به صورت سلف سرویس با تنوع غذایی بیشتر سرو گردد.

بورک نیز سر میز صبحانه مردم ترکیه زیاد به چشم می خورد. بورک با استفاده از لایه های نازک خمیری درست می گردد که با پنیر، گوشت خرد شده یا سبزیجات پر شده و سپس پیچیده می شوند. این بورک ها را یا سرخ می نمایند یا در فر می پزند.

به زبان ترکی به صبحانه کهولتی گفته می گردد. اگر دو قسمت این واژه به این صورت kahve-alti از هم جدا کنیم ترجمه آن می گردد پیش از قهوه، به معنای غذایی که قبل از نوشیدن قهوه می خورید. پس، بعد از یک صبحانه دلپذیر ترکی باید منتظر یک فنجان قهوه ی ترک خوش عطر و طعم باشید! نوش جان!

منبع: کجارو / wittistanbul.com
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 125

به "یک وعده صبحانه در استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک وعده صبحانه در استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید