بودای زمردین بانکوک

به گزارش تور تایلند، بودای زمردین بانکوک، یکی از زیباترین جاذبه‌هایی است که در شهر بانکوک در تور تایلند می‌توانید به بازدید آن بروید. در این مقاله شما را با این مجسمه و معبدی که در ان قرار گرفته است آشنا خواهیم کرد.

بودای زمردین بانکوک

بودای زمردین مقدس ترین مجسمه بودا در کشور تایلند است و معبد آن در محوطه کاخ پادشاهی در شهر بانکوک قرار گرفته و یکی از بهترین جاذبه‌های تور تایلند به شمار می‌رود. این بودای نشسته که از یشم سبز ساخته و با لباسی زرین پوشیده شده، 45 سانت بلندی دارد. بودای زمردین از تاریخچه ای طولانی برخوردار است.

بر اساس افسانه ها، این بودا سال 43 قبل از میلاد در هند ساخته شده و پس از 300 سال برای در امان ماندن ازجنگ داخلی به سریلانکا برده شد. پس از آن شاه برمه، فرستاده ای را برای بازگرداندن آن به سیلان فرستاد اما کشتی حامل آن گرفتار توفان شد و درکامبوج لنگر انداخت. در سال های بعد پس از گذر از لائوس، به ایالت چیانگ رای در شمال تایلند رسید. در آن زمان حکمران چیانگ رای آن را مخفی کرد ولی در سال 1434 به علت برخورد صاعقه به معبد، این بودا کشف شد. سپس به شهر چیانگ مای برده شد و تا سال 1552 در آنجا ماند. سرانجام در قرن 18، رامای اول که در آن زمان فرمانده بود، با تصرف بودای زمردین، آن را به ایالت خود آورد و پس از آنکه به پادشاهی رسید، این بودا را در مراسمی با شکوه در سال 1784 به کاخ خود در بانکوک کنونی منتقل کرد.
این بودا سه لباس زرین دارد که بر حسب تغییر فصل توسط پادشاه تایلند طی مراسم خاصی تعویض شده و دو لباس دیگر در مجموعه کاخ به نمایش گذاشته می شوند. تور تایلند فرصتی مناسب برای بازدید از جاذبه‌های متنوع است.

انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 339

به "بودای زمردین بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودای زمردین بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید