آشنایی با جاذبه های گردشگری پاتایا

به گزارش تور تایلند، برای استراحت و گذران وقت هیچ جایی بهتر از سواحل پاتایا تایلند نیست، اما این همه جاذبه این شهر نیست، در پاتایا جذابیت های مختلفی وجود دارد که در دامه مهمترین آنها را خواهیم شمرد، از مینی سیام که یک جاذبه مصنوعی است تا پناهگاه حقیقت که یک معبود بودایی و اثری تاریخی یه شمار میرود.

آشنایی با جاذبه های گردشگری پاتایا

بودجه‌ای که برای سفر در نظر می‌گیریم در انتخاب مقصدمان تاثیر بسزایی دارد. مکان‌های گردشگری بسیاری در دنیا وجود دارد که با توجه به غنی بودن جاذبه‌های تفریحی و گردشگری بسیار مقرون به صرفه هستند. تور پاتایا یکی از این مقاصد پرطرفدار و ارزان است. سفر به این شهر تجربه‌ای بی‌نظیر از گشت و گذار ساحلی را برایتان فراهم خواهد کرد.

پاتایا شهری در ساحل شرقی خلیج تایلند است که در 29 ژوئن 1395 به‌عنوان یک منطقه تفریحی شکل گرفت. شاید این شهر مکان مناسبی برای اقامت خانوادگی مخصوصا با کودکانتان نباشد اما این موضوع چیزی از شهرت و جذابیت تور پاتایا نمی‌کاهد.

زمستان‌های این شهر خشک و دارای آب و هوای بسیار مطلوبی است اما در ماه آوریل، هوا بسیار گرم می‌شود. فصل‌های بارانی اساسا از ماه مه تا نوامبر طول می‌کشند، ولی در طول ماه‌های سپتامبر و اکتبر بارش شدیدتری را شاهد خواهیم بود. در این شهر، باران به‌جای بارش نم نم و طولانی، بیشتر به صورت رگباری و کوتاه مدت می‌بارد. اکثر تورها و آژانس‌ها در ایران سفرهایی هفتگی را به مقصد پاتایا ارائه می‌دهند. بهتر است به فکر مسافرت خارج از تور دست‌ کم برای بار اول نباشید.

برای سفرها و تورهای بیشتر از 8 روز، تا جایی که امکان دارد پرواز قطر (القطریه) - امارات (امارات فلای و الاتحاد) و یا بحرین (گلف ایر) را انتخاب کنید. در غیر این صورت پرواز داخلی گزینه مناسب‌تری خواهد بود. این شهر که یکی ازبهترین مقاصدگردشگری برای ورزش‌های آبی مانند قایق‌رانی، موج سواری، چتربازی به کمک قایق موتوری، جت اسکی و غواصی محسوب می‌شود، سالانه میزبان 5/5 میلیون گرشگر خارجی است. در این مطلب به‌ بررسی تعدادی از این جاذبه‌ها می‌پردازیم.

مینی سیام پاتایا

سایز کوچک شده و ماکت‌هایی از آثار باستانی‌ کشور‌های مختلف جهان را در این منطقه از شهر پاتایا می‌توانید ببینید. بناهایی چون برج ایفل، کاخ کرملین، کاخ الیزه، برج پیزا، طاق نصرت، کاخ پادشاهی تایلند وهم‌چنین تخت جمشید (پارسه) که همه به دست هنرمندان تایلندی ساخته شده، در این مکان گردآوری و به معرض نمایش عموم گذاشته شده است. سیام نام قدیم این شهر است و مینی سیام در واقع به معنی تایلند کوچک شده را برای ما تداعی می‌کند.

موزه ریپلی پاتایا

در طبقه سوم مرکز خرید رویال گاردن مجموعه‌ای بی نظیر از عجیب‌ترین اشیا گوشه کنار جهان را خواهید دید. خطای چشم، ابزار شکنجه ابتدایی مثلا ماسک‌های ساخته شده از پوست انسان، انسانی با چهار چشم، اسبی با سه پا، ماکت کشتی تایتانیک که از میلیون‌ها چوب کبریت ساخته شده، سینمای 12 بعدی، تنها تعداد اندکی از اشیا نگهداری شده در این موزه جداب هستند. این موزه همه روزه از ساعت 11 تا 23 باز و بازدید آن برای عموم مردم آزاد است.

دنیای زیر آب پاتایا

بزرگ‌ترین و مجهز‌ترین آکواریوم آسیا در جنوب پاتایا قرار دارد. این مکان که با نام آندر واتر ولد یا دنیای زیر آب شناخته می‌شود تونلی شیشه ای به طول 100 متر است. گردشگران قادر هستند در این مکان بیش از 4000 موجود آبزی را ببینند.

جزیره مرجانی

در 7 کیلومتری جنوب غربی پاتایا یکی از زیباترین جزایر مرجانی، سواحل شنی سفید و آب‌های شفاف قرار دارد. جزیره مرجانی مذکور غیر قابل سکونت است و تمام مساحت آن برای امکانات تفریحی و رفاهی گردشگران صرف شده‌ است. گردشگران می‌توانند سوار بر قایق کف شیشه‌ای از زیبایی این جزیره‌ لذت ببرند. این جزیره یکی از شگفت‌انگیزترین نواحی برای غواصی است.

باغ نانگ نوچ

اغلب نمایش‌های فرهنگی و شوی بسیار‌ معروف فیل‌ها را در این باغ استوایی می‌توانید ببینید. باغ نانگ نوچ در 18 کلیومتری غرب پاتایا قرار دارد. در این باغ گروهی از خانه‌های سنتی پاتایا، مجموعه‌ای بی‌نظیر از گل‌های ارکیده و انواع گل‌ها از نقاط مختلف جهان است. اگر به گیاهان تزیینی علاقه‌مند هستید، بازدید از این باغ باشکوه را از دست ندهید.

کوه بودا

تصویری از بودا با 109 متر ارتفاع، بزرگ‌ترین تمثیل حجاری شده بودا در سراسر جهان محسوب می‌شود که در ضلع شمالی کوه خائو چی چان حک شده است. این تصویر توسط یک هنرمند با استعداد تایلندی به مناسبت پنجاهمین سالگرد پادشاه توسط لیزر حکاکی شده است. این مکان که تنها 20 دقیقه با شهر پاتایا فاصله دارد، دارای محوطه‌ای سرسبز با امکاناتی چون فیل سواری است.

موزه بطری‌های شیشه‌ای

بیش از 300 نمونه اثر هنری دست ساز که دورن بطری‌های شیشه‌ای نگهداری می‌شوند، در این موزه قرار دارد. این آثار که همگی متعلق به یک مجسمه‌ساز آلمانی به نام پیتر بدلایس است ماکت‌های مینیاتوری تعدادی از آثار توریستی جهان، کلیساها، معبدها، کاخ‌ها و کشتی‌ها را به تصویر می‌کشد. بدون شک دیدن این آثار خارق‌العاده یکی از شگف‌انگیزترین بخش سفرتان خواهد بود..

دهکده فیل‌ها

در سال 1973 برای مراقبت از فیل‌های ناتوانی که قادر به انجام کار‌های سنگین در جنگل‌های تایلند نبودند، مکانی ساخته شد که امروزه آن‌ را با نام دهکده فیل‌ها می‌شناسند. در این مکان تمام اقدامات لازم جهت نگهداری و مراقبت از فیل‌ها انجام می‌شود. فوتبال فیل‌ها، رژه منظم فیل‌ها و فیل‌سواری در جنگل از امکانات این مکان تفریحی است. یکی از جالب‌ترین کارهایی که می‌توانید در این روستا انجام دهید، غذا دادن به فیل‌ها است.

ساحل جامشن پاتایا

اگر به غواصی علاقه‌مند هستید دیدن این ساحل بسیار زیبای شنی را از دست ندهید. ساحل جامشن یکی از بهترین نقاط پاتایا برای غواصی میان صخره‌های مرجانی است. طول این ساحل 6 کلیومتر است و در آن تمام وسایل و امکانات غواصی به شما اجاره داده می‌شود.

سیلورلیک (دریاچه نقره‌ای)

این دریاچه در نزدیکی کوه بودا و در 7 کیلومتری شهر پاتایا قرار دارد. سازنده این مجموعه زیبا یکی از هنرپیشگان سینمای تایلند است. اتوبوس‌های توریستی، دوچرخه، درشکه‌های اسب‌سواری و آلاچیق‌های زیبا از جمله امکانات این منطقه پرطرفدار است.

معبد مدرن وانسانگ وارارام

مهم‌ترین معبد پاتایا واقع در 12 کیلومتری جنوب این شهر، با ساختمانی مدرن که تلفیقی از معماری ژاپن، چین، هند و سوئیس است، معبد وانسانگ وارارام نام دارد. این معبد یک مرکز بزرگ مدیتیشن است که کلاس‌های آموزشی مختلفی را در راستای همین موضوع برگزار می‌کند.

تئاتر آلانگ‌کارن

آلانگ‌کارن بزرگ‌ترین تئاتر فرهنگ حماسی در پاتایا محسوب می‌شود که هر شب، مسحورکننده‌ترین برنامه‌ها را در آن اجرا می‌کنند و تاکنون برنده جایزه عملکرد فرهنگی، اسطوره‌ای و تاریخی تایلند شده است.

مجسمه بودای بزرگ پاتایا

بدون شک مجسمه طلایی بودای بزرگ از آن دست جاذبه‌های تایلند است که در سفر به پاتایا، حتما باید ببیند. اگر برایتان امکان دارد سعی کنید وقتتان رو به گونه‌ای تنظیم کنید که هنگام طلوع آفتاب در این مکان حضور داشته باشید تا بتوانید یکی از باشکوه‌ترین منظره‌های دنیا را ببیند. مجسمه زیبا و طلایی بودا در بالای تپه‌ای محسور کننده قرار دارد. بنابراین باید از تعدادی پلکان بالا بروید.

پارک سنگی میلیون سال و مزرعه تمساح پاتایا

در 9 کیلومتری شهر پاتایا به پارک بسیار زیبایی را خواهید دید، که به مزرعه تمساح شهرت دارد. این پارک دارای صخره‌های بسیار بزرگ با قدمت چند صد ساله است. بیش از 1000 کروکدیل و حیوانات دیگری چون، گربه ماهی ، مارماهی‌های آمازونی، گونه‌هایی از فیل، اسب، شیر، ببر، شتر، آهو و خرس‌های کمیاب در این مزرعه حفظ و نگهداری می‌شوند. هر روزه در این مکان شوهای بی‌نظیری از کروکدیل‌ها اجرا می‌شود.

باغ وحش ببرها

در شمال شهر پاتایا بیش از 200 ببر بنگال در مکانی به نام باغ وحش ببرها زندگی می‌کنند. در این مکان حیوانات دیگری نظیر کروکدیل، شتر تک کوهان، کانگورو و خوک نیز نگهداری می‌شود. پرش ببرها از حلقه آتش، راه رفتن روی بند، کشتی کروکودیل‌ها، پایکوبی و بازی بسکتبال فیل‌ها از جمله سرگرمی‌هایی است که در این مکان اجرا می‌شود.

پرواز میمون درازدست

مکانی را تصور کنید که در آن‌جا می‌توانید همانند یک میمون گیبون در میان درختان پرواز کنید و جابه‌جا شوید.نام این مکان که تنها یک ساعت با پاتایا فاصله دارد، پارک نام دارد. اگر از ارتفاع می‌ترسید، شاید چنین تجربه‌ای خیلی مناسب شما نباشد. این مکان در میان انبوهی از درختان جنگلی واقع شده‌است.

معبد پناهگاه حقیقت پاتایا

با فاصله اندکی از شمال مرکز پاتایا، معبد دلفریب حقیقت قرار دارد که با ساختاری بر لبه دریا به همراه مناظری زیبا و مجسمه‌های بودا و هندو خودنمایی می‌کند. این بنای 105 متری یکی از بهترین آثار ساخته شده از چوب به‌ شمار می‌رود و منعکس‌کننده دیدگاه قدیم، دانش کهن، حکمت و فلسفه شرقی است. شوی دلفین‌ها از جمله سرگرمی‌های معروفی است که در این مکان اجرا می‌شود. از این مکان مقدس هر روز در ساعات 8 تا 18 می‌توانید بازدید کنید.

انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 383

به "آشنایی با جاذبه های گردشگری پاتایا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاذبه های گردشگری پاتایا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید