جزیره پوکت

به گزارش تور تایلند، در تور پوکت با جزیره‌ای روبرو خواهید شد که بسیار زیبا و دیدنی است. در این مقاله شما را با تاریخچه، آب و هوا، اقتصاد و تعدادی از جاذبه‌های برتر این جزیره را به شما معرفی خواهیم کرد.

جزیره پوکت

اصلی ترین منبع درآمد این جزیره، از طریق گردشگران تور پوکت بدست می‌آید. با اینکه صنعت توریسم از اوایل دهه 80، اصلی ترین منبع درآمد سواحل غربی پوکت به شمار می‌رود، اما این جزیره را تشکیل داده اما در عین حال کشاورزی، صید ماهی و میگو و همچنین صید مروارید کماکان از مهمترین مشاغل مردم این جزیره هستند.

جزیره پوکت پیش از میلاد مسیح کشف شد. پوکت همواره به دلیل منابع غنی خود مورد توجه تاجران و سیاحان از سراسر دنیا بوده. زمانی که گردشگری تایلند نخستین بار مطرح گردید، پوکت از اولین نقاط این کشور بود که با طبیعت زیبای خود میزبان گردشگران تور پوکت شد.

حدود 70 درصد این جزیره کوهستانی بوده  و اغلب اوقات شاهد وزش بادهای موسمی می‌باشد که هوایی گرم و مرطوب به این جزیره داده است. پوکت دارای دو فصل خشک و بارانی می‌باشد، از می تا اکتبر فصل باران و از نوامبر تا آوریل فصل خشک می‌باشد چرا که دمای هوا در آن زمان کاهش پیدا می‌کند و میانگین دمای هوا به 20 تا 30 ئرجه سانتی‌گراد می‌رسد.

جزیره پوکت بیش از 10 ساحل تفریحی دارد که مهمترین آن‌ها پاتونگ ، کارون، کامالا و کاتا می‌باشند. ساحل پاتونگ بسیار وسیع و طولانی بوده و اغلب مراکز خرید پوکت در آنجا قرار گرفته است. اما ساحل کارون به دلیل دوری از شلوغی ها دارای طبیعت بکر و زیبا است.

در غرب جزیره پوکت مراکز غواصی و شیرجه متعددی وجود دارند و محدوده کار آنها نیز در جزیره های کوچک اطراف پوکت است که از لحاظ مرجان‌های زیبا و موجودات دریایی شهرتی جهانی دارند. قایقرانی و موج سواری از پرطرفدارترین تفریحات تور پوکت هستند.

انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 272

به "جزیره پوکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره پوکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید