جشنواره دانشجویی باعث شکوفایی توانمندی دانشجویان می شود

به گزارش تور تایلند، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: جشنواره هنری دانشجویی ققنوس ویژه دانشگاه های بزرگ تهران در پرورش استعداد و شکوفایی توانمندی دانشجویان به طور مستقیم تاثیرگذار است.

جشنواره دانشجویی باعث شکوفایی توانمندی دانشجویان می شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، هما خاکپاش بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در کنفرانس خبری و آیین رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره هنری و دانشجویی ققنوس در دانشگاه های تهران که صبح امروز در فرهنگستان هنر برگزار شد، گفت: وجود جشنواره های هنری و دانشجویی می تواند یکی از محورهای اصلی برای رشد و شکوفایی دانشجویان در فعالیت های علمی، فرهنگی و پژوهشی باشد؛ چراکه این جشنواره ها توانمندی دانشجویان را در حوزه های مختلف هنری کشف کرده و باعث پیشرفت و رشد علمی آنها می شود.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که امروزه باید در همه نهادها و سازمان های فرهنگی و هنری به آن پرداخته شود، موضوع بحث حمایت از جشنواره های دانشجویی است، به طوری که این جشنواره ها فرصتی را برای دانشجویان مهیا می کند تا در آنجا بتوانند تخصص و استعداد خود را به نمایش بگذارند.

خاکپاش شرح داد: اگر سیستم نظام آموزشی کشور به دنبال مهارت افزایی و کارآفرینی دانشجویان و فارغ التحصیلان مراکز علمی و دانشگاهی است، باید با حمایت ویژه از جشنواره های هنری دانشجویی در این زمینه گام بردارند. درواقع باید بگویم حضور دانشجویان و قشر دانشگاهی در جشنواره های هنری می تواند پلی باشد برای پیشرفت آنها و همچنین ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی را در خود دارد.

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون افزود: افرادی که در عرصه های فرهنگی فعالیت می کنند، از ارزش بسیار بالایی برخوردار هستند، به طوری که باید مشمولان و نهادهای فرهنگ اجتماعی و حتی علمی برای این قشر از جامعه برنامه ریزی کرده و حمایت های مالی خود را از آنها دریغ نکند؛ چراکه کشور ما دارای فرهنگ غنی است. به اعتقاد من امروز زمان آن رسیده تا از وجود نیروی انسانی و افراد هنری که در مراکز علمی و دانشگاه ها دارای تخصص و استعداد هستند را حمایت کرده و آثار آنها را در معرض دید قرار دهیم.

وی در خاتمه گفت: به هر میزانی که از جشنواره های هنری دانشجویی حمایت شود، به همان میزان ما شاهد آثار فاخر و دستاوردهای هنری زیادی خواهیم بود که در این زمینه باید سازمان های مربوطه برای این قشر از جامعه برنامه ریزی بلندمدتی را انجام دهد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 5

به "جشنواره دانشجویی باعث شکوفایی توانمندی دانشجویان می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره دانشجویی باعث شکوفایی توانمندی دانشجویان می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید