خبرنگاران ثوری: ملزم به آماده سازی ملی پوشان بوکس هستیم، استکی خودش را وقف تیم ملی کرد

به گزارش تور تایلند، تهران- خبرنگاران- رییس فدراسیون بوکس با بیان اینکه طبق اعلام کمیته بین المللی المپیک مسابقات گزینشی رشته های مختلف برای ورود به المپیک توکیو برگزار می شود، گفت: بر این اساس و با وجود تمام مسائل ما ملزم به آماده سازی ملی پوشان هستیم.

خبرنگاران ثوری: ملزم به آماده سازی ملی پوشان بوکس هستیم، استکی خودش را وقف تیم ملی کرد

حسین ثوری در گفت وگو با خبرنگاران شرح داد: اعضای تیم ملی بوکس روز جمعه هفته جاری از اردوی کیش بازخواهند گشت و باید از تمامی نفرات، کادر فنی و به خصوص علیرضا استکی سرمربی تیم ملی که خودش را وقف تیم کرده است، تشکر کنم.

وی با بیان اینکه لازم است تا آغاز بازی های المپیک تیم ایران در رویدادها و برنامه های بین المللی حضور داشته باشد، گفت: متاسفانه شرایط بیماری کرونا و اوضاع اقتصادی، ما را گاها در اجرای برنامه ها متوقف کرده است. اگر کرونا نبود به طور قطع همین حالا در برنامه آماده سازی بین المللی بودیم.

ثوری ادامه داد: ارمنستان و هند برای برگزاری اردوی مشترک با تیم ملی ایران اعلام آمادگی کرده بودند که کرونا مانع آن شد و در واقع این کشورها نیز گرفتار مسائل شده اند. حتی با غنا نیز صحبت کردیم و منتظر این هستیم تا ببینیم شرایط چه می شود.

رییس فدراسیون بوکس مطرح نمود: البته این شرایط برای همه است و برنامههای کشورهای قدرتمند در بوکس نیز متوقف شد. آنها هزینه زیادی برای بوکس انجام می دهند اما اکنون نمی توانند برنامه ای داشته باشند. با مسوولان فدراسیون بوکس ازبکستان صحبت کردم و جالب است که بوکس ورزش اول و امید اصلی این کشور برای مدال آوری در المپیک و بازی های آسیایی است. با این حال آنها نیز در سردرگمی هستند.

وی در پاسخ به این سوال که مسابقات انتخابی المپیک در سطح جهان در فرانسه برگزار خواهد شد یا اتفاق جدیدی رخ می دهد؟ اظهار اشت: از سه ماه قبل که اعلام شد مسابقات ابرگزار می شود، هیچ خبری از سوی فدراسیون جهانی اعلام نشده است. کمیته بین المللی المپیک اعلام کرده که تمامی برنامه های تنظیم شده تا المپیک اجرا خواهد شد و ما ملزم هستیم تیم خود را آماده کنیم.

ثوری در ادامه به امضای تفاهمنامه با تربیت بدنی آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: مدتی بود که کمیته فرهنگی فدراسیون و رئیس هیات خراسان رضوی پیگیر بودند که بوکس به صورت رسمی در تربیت بدنی آستان قدس راه اندازی شود که با موافقت مدیرکل تربیت بدنی آستان، سالن بسیار مجهزی برای این رشته اختصاص داده شد و ورزش بوکس به صورت رسمی در آستان قدس آغاز به کار کرد.

رییس فدراسیون بوکس گفت: تفاهمنامه ای امضا کردیم که بر اساس آن، فدراسیون در راستای توسعه این رشته، برگزاری دوره های آموزش مربیگری و داوری در سیستم آستان قدس را برعهده داشته باشیم و آنها نیز در برگزاری اردوهای تیم ملی با توجه به ظرفیت های خوبی که دارند به ما کمک کرده و همچنین از قهرمانان حمایت کمک کنند که این دستاورد بسیار خوبی است.

وی در ادامه با بین اینکه بوکس نیاز دارد در ارگان های مختلف فعالیت کند، گفت: در سال 99 تمامی ورزش به دلیل شرایط کرونایی دچار افت شد. اما مقایسه سال های 96 و 97 بوکس با سال 98 نشان می دهد که تعداد اعضای رسمی این رشته از 23 هزار به 46 هزار نفر افزایش یافته است. این مهم به دلیل راه یافتن بوکس به ارگان های مختلف و اجرای برنامه های تنظیم شده در راستای همگانی کردن بوکس به دست آمد.

ثوری تاکید کرد: مطمئن باشید دیگر در آینده با خداحافظی چند ملی پوش با مشکل روبرو نخواهیم شد و نفرات بسیار خوبی در تیم های پایه داریم. خوشبختانه تلاش های مجموعه فدراسیون در بحث استعدادیایی و همگانی کردن این رشته حتی مورد توجه کنفدراسیون آسیا نیز قرار گرفته و اکنون نفرات شایسته ای در رده های سنی پایه داریم.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1334

به "خبرنگاران ثوری: ملزم به آماده سازی ملی پوشان بوکس هستیم، استکی خودش را وقف تیم ملی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ثوری: ملزم به آماده سازی ملی پوشان بوکس هستیم، استکی خودش را وقف تیم ملی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید