خبرنگاران دوره دانش افزایی کوهپیمایی همگانی در قشم برگزار می گردد

به گزارش تور تایلند، قشم- خبرنگاران- نخستین دوره هشت و 28 ساعته دانش افزایی کوهپیمایی همگانی بین المللی (Naturfreunde) در روزهای از 28 تا 30 خردادماه به میزبانی جزیره قشم برگزار می گردد.

خبرنگاران دوره دانش افزایی کوهپیمایی همگانی در قشم برگزار می گردد

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم روز یکشنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: هدف از اجرای این دوره ها، ارتقای سطح استانداردسازی فعالیت های گردشگری جزیره، آموزش جامعه محلی و توسعه دوره های همگانی است.

علیرضا امری کاظمی اضافه نمود: آشنایی با کوه های دنیا و ایران، سرپرستی و راهنمایی گروه، لوازم و تجهیزات عمومی و شخصی، بهداشت فردی و عمومی از جمله میاحثی است که برای شرکت نمایندگان مطرح می گردد.

به گفته وی، آشنایی با محیط زیست، صعود و فرود، خطرات کوهستان و عوارض آن، آمادگی جسمانی، عکاسی درطبیعت و اکسس (Access) از دیگر مباحثی است که در این دوره ها آموزش داده می گردد.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم توضیح داد: این دوره ها توسط مربیان بین المللی و زیر نظر فدراسیون کوهنوردی ایران و اتریش آموزش داده می گردد.

وی اضافه نمود: شرکت نمایندگان پس از قبولی در آزمون نهایی، گواهینامه فعالیت بین المللی دریافت می نمایند.

امری کاظمی توضیح داد: افرادی که این دوره را با موفقیت به سرانجام برسانند، می توانند در دوره نهایی 12 ساعته که در تیرماه برای اعزام به کشور اتریش در قشم برگزار می گردد، شرکت نمایند.

وی اضافه نمود: دریافت گواهینامه انجمن نیچرفرندز از کشور اتریش، به منزله دریافت مدرک مربیگری در رشته کوهپیمایی و طبیعیت گردی بین المللی است.

امری کاظمی اظهار داشت: دریافت این مدرک از سوی راهنمایان گردشگری در ایران می تواند سطح استانداردسازی فعالیت های گردشگری را در جزیره و کشور ارتقا دهد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و 500 کیلومتر در سال های 1369 و 1370 با تصمیم دولت به 2 بخش منطقه آزاد با مساحت 300 کیلومتر و منطقه ویژه مالی با مساحت یکهزار و 200 کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد دنیای، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک با 150 هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول 150 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر در آب های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1077

به "خبرنگاران دوره دانش افزایی کوهپیمایی همگانی در قشم برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دوره دانش افزایی کوهپیمایی همگانی در قشم برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید