دره اندرس کجاست؟

به گزارش تور تایلند، بسیاری از افرادی که به ورزش های خاصی مشغولند و در آن تبحر پیدا کرده اند ترجیح می دهند جایی بروند که بتوانند هنر ورزشی خود را به نمایش بگذارند و بدن خود را ورزیده تر کنند. جاذبه های بسیاری در سرزمین مادری ما، ایران وجود دارد که مناسب صخره نوردان و کوهنوردان است. امروز می خواهیم جایی را معرفی کنیم که یک مکان مهیج و مجذوب کننده به تعداد می رود که می توانند در آنجا به ماجراجویی بپردازند. آیا می دانید دره اندرس کجاست؟ با ما در سایت خبرنگاران همراه بمانید تا با جاذبه های هیجان انگیز دره اندرس آشنا شوید.

دره اندرس کجاست؟

دره اندرس

دره اندرس که با عناوین تنگه اندرس و دره اندرسم یاد می شود از واژه اندرخرس یا دره خرس آمده است که به زیستگاه دیرینه خرس های مازندران در جنگل های سیاه بیشه اشاره دارد. در میان دره اندرسم آبشارهای زیبایی را می بینید که زنجیروار به یکدیگر متصل هستند که زیبایی و هیجان منطقه را بیشتر کرده اند. تعداد آبشارهای دره اندرس به 30 رشته کوچک و بزرگ می رسد که راهی دیگر جز فرود یا پرش از آن ها وجود ندارد. تنگه های باریک آبشارها را در بر گرفته اند که در بعضی قسمت ها جز صخره ها، آبشارها و گاه آسمان چیز دیگری نمی بینید.

دره اندرس از 3 دره تشکیل شده است. دره ابتدایی که آن را اولا یا اولین دره می نامند و دره چهار باغ به روستاهای دلیر (در نزدیکی خبرنگاران چالوس، نرسیده به مرزن آباد) و چهارباغ ختم می شوند که دره اندرس تنها بخش شروعی شروع راستا موسوم به اندرس است.

تور دره اندرس

تور دره اندرسم عموما 3 روزه برپا می شود که متشکل از سرپرست، مسئول فنی، مسئول امداد، کمک سرپرست، عقبدار، نفر اول فرود و گروهی از شرکت کنندگان در این تور می باشد. به تمامی افراد گروه توصیه ها و آموزش های ویژه داده می شود، از آنها خواسته می شود که در کار تیمی مشارکت داشته باشند و با مجموعه ای از وسایل ایمنی، ضروری و مخصوص در محل حضور یابند تا از بروز حادثه پیشگیری شود.

پوشش گیاهی

در راستا دره نوردی شاهد درختان توسکا، راش، بلوط و شمشاد خواهید بود. با چیدن آلو جنگلی، تمشک و توت فرنگی از درختان و بوته ها میزبان طبیعت سخاوتمند و بخشنده دره اندرس باشید.

چگونه به دره اندرسم برویم؟

دو راه برای رسیدن به دره اندرس وجود دارد.

راستا اول: در راستا خبرنگاران چالوس، قبل از تونل کندوان در سمت چپ وارد کنار گذر شوید به سمت بالا حرکت کنید. پس از دو راهی مجددا به سمت بالا حرکت کنید که سختمان مخابرات نشانگر شروع ادامه راستا است. خودروی خود را پارک کرده و مابقی راستا را با استفاده از نقشه های آفلاین و ویژه دره نوردی ادامه دهید که در مجموع حدود 5 ساعت پیاده روی دارد.

راستا دوم: پس از گچسر خبرنگاران چالوس، روستای آزادبر واقع است که از طریق خبرنگاران گچسر - طالقان پس از غار یخ مراد واقع شده است. پاکوب ها شما را به طرف دره اندرس راهنمایی می کند.

آیا در سایر استان ها دره ها و تنگه های دیگری هم وجود دارد؟

به غیر از دره اندرس خبرنگاران چالوس که با آن آشنا شدیم، آیا می دانید متاجی دره کجاست؟ تنگه کرچان کجاست؟ متاجی دره و تنگه کرچان از جاذبه های هیجان انگیز و ماجراجویانه هستند. تورهایی برای آشنایی با تنگه کرچان و متاجی دره برگزار می شود که علاقمندان به دره نوردی با قدرت جسمانی بالا می توانند از این دره و تنگه ها بازدید کنند. دره وارنگه رود، تنگه دار، دره گزک، دره خزینه و … مکان های دیگری هستند که شما را به ماجراجویی و هیجان وا می دارند.

توصیه محبت آمیز

در صورتی که با فنون صخره نوردی و کوهنوردی آشنایی کامل دارید و به روش های فرود و درگیری با سنگ تسلط کامل دارید از دره اندرس دیدن کنید. گزارش برنامه دره اندرسم که در صفحات مجازی و وبلاگ ها در دسترس است به شما کمک می کند تا دقیق تر بدانید دره اندرس کجاست؟ که با راستا آشنا شوید و از تجارب دیگران استفاده کنید. اگر هم مهارتی در این رشته ها ندارید با شناخت مکان های بکر و زیبای گردشگری و زیبای کشورمان آشنا شوید تا جلوه ای از خلقت آفرینش و نعمت های خدادادی را دریابید.

منبع: جاده
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1776

به "دره اندرس کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دره اندرس کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید