دفتر نقاشی دیواری

به گزارش تور تایلند، دیوارهای خانه معمولا با رنگ و لعاب است که جان می گیرند. این موضوع تا حد زیادی به سلیقه و هزینه هم بستگی دارد؛ خیلی ها هستند که رنگ های مختلف را برای دیوار ترجیح می دهند، برخی ها هم کاغذ دیواری را انتخاب می نمایند.

دفتر نقاشی دیواری

در سال های اخیر بسیاری ترجیح می دهند از کاغذ رنگی های مختلف در اتاق های خانه استفاده نمایند البته انتخاب این که چگونه دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کنید به سلیقه افراد بستگی دارد.

برخی ها همه دیوارها را با یک مدل کاغذدیواری می پوشانند و برخی ها برای این که اهمیت قسمت خاصی از خانه را نشان دهند، کاغذ دیواری متفاوتی در آنجا کار می نمایند اما با همه اینها انتخاب کاغذدیواری و استفاده از آن فوت وفن هایی دارد که خوب است بخوانید.

چه کاغذی را انتخاب کنیم؟

معمولا افراد به دنبال کاغذی هستند که دوام بیشتری داشته باشد. برای چنین هدفی جنس وینیل مناسب است. این نوع، هم قابل شست وشو و هم ضدآب است.

کاغذ دیواری وینیلی در دو مدل هستند؛ یک مدل که لایه وینیلی در قسمت پشت کاغذ قرارگرفته و مدل دوم لایه وینیلی روی کاغذ دیواری را پوشانده است که مدل دوم دوام بیشتری دارد اما مدل اول مزیت های خاص خودش را دارد به طوری که هم به راحتی از دیوار جدا می گردد و هم ضدآب و قابل شست وشوست.

طرح دار یا ساده؟

بیشتر افراد ترجیح می دهند رنگ کاغذ دیواری را متناسب با وسایل خانه انتخاب نمایند اما اگر می خواهید سال ها از این کاغذ دیواری بهره ببرید، طرح های ساده مناسب تر است.

یکی از بهترین انتخاب ها هم استفاده ترکیبی از کاغذ دیواری ساده و طرح دار در دیوارهای مختلف است. به عنوان مثال، کاغذ دیواری پشت تلویزیون را طرح دار و دیوارهای دیگر را ساده استفاده نموده و سعی کنید بین کاغذی که برای دیوارها انتخاب می کنید و کفپوش خانه هماهنگی وجود داشته باشد.

اگر طرح کفپوش ساده است، بهتر است کاغذ طرح دار بهره ببرید و در صورت طرح دار بودن کفپوش، کاغذ دیواری ساده را در اولویت قرار دهید.

کاغذهایی برای سقف های کوتاه و بلند

اگر خانه تان سقف کوتاهی دارد، بهتر است از کاغذ دیواری با طرح های عمودی و راه راه بهره ببرید. این خطوط عمودی دیوارها را بلندتر نشان می دهد و باعث می گردد سقف بلندتر دیده گردد. در مقابل، اگر فضای خانه کوچک است و می خواهید عظیم تر دیده گردد، کاغذهایی با طرح های افقی خریداری کنید. طرح های افقی معمولا خطای دید ایجاد می نمایند و محیط را عظیم تر جلوه می دهد.

کاغذی برای آرامش یا هیجان بیشتر

اگر به دنبال کاغذی برای دیوارهای اتاق پذیرایی هستید، بهتر است از کاغذهایی با خطوط شکسته و نقش های هندسی بهره ببرید چرا که این طرح ها هیجان فضا را بیشتر می نماید.

علاوه بر این اگر می خواهید محیط زندگی تان آرام تر باشد، کاغذهایی را انتخاب کنید که طرح های کوچک و کمرنگ داشته باشد از آنجا که اتاق های پذیرایی همواره میزبان مهمان هاست، بنابراین با انتخاب کاغذهای دیواری با رنگ گرم می توانید صمیمیت بیشتری را در فضای چنین اتاقی افزایش دهید.

چه رنگی را انتخاب کنید؟

رنگ کاغذ دیواری مانند رنگ دیوارها ارتباط مستقیمی با عظیم و کوچک کردن و گرم و سردکردن فضا دارد. اگر به دنبال این هستید که اتاق ها عظیم تر و سقف خانه بلندتر به نظر برسد، بهتر است از کاغذ دیواری با رنگ سرد مانند آبی، بنفش و سبز بهره ببرید.

این رنگ ها آرامش زیادی را در خانه حکمفرما می نماید. اما برای گرم ترکردن فضای محل زندگی، بیشتر از کاغذ دیواری گرم مانند رنگ قرمز، نارنجی و زرد بهره ببرید.

اگر به طور معمول فضای زندگی تان سرد است، بهتر است کاغذهایی با رنگ گرم به کار ببرید. هر چه این رنگ پررنگ تر و تیره تر باشد حس گرما و هیجان بیشتری را منتقل می نماید.

انتخاب کاغذی برای روشن تر کردن محیط

با انتخاب یک کاغذ مناسب می توانید فضاهای تاریک را روشن تر کنید. به عنوان مثال در راهروهای شمالی که اغلب تاریک تر به نظر می رسد از کاغذهایی بهره ببرید که نور را در فضا منعکس کند.

کاغذهایی با رنگ روشن یا متالیک بهترین گزینه برای چنین فضاهایی است. همچنین طرح های صاف و یکدست چون نور بیشتری را منعکس می نماید، در روشن تر شدن فضا نقش مؤثری دارد اما کاغذهای دیواری تیره با جذب نور، باعث تاریک تر شدن فضا و نزدیکی بیشتر دیوارها به هم می شو د بنابراین، فضا را کوچک تر جلوه می دهد.

همچنین کاغذهایی که طرح های زیادی دار د، فضا را تاریک تر نشان می دهد بنابراین اگر خانه کوچکی دارید که می خواهید عظیم تر جلوه کند از کاغذهایی به رنگ روشن و طرح های ساده تر بهره ببرید.

کاغذ دیواری در راهرو و راه پله

در راهروها و راه پله ها به دلیل شکستگی های زیادی که دارند، استفاده از کاغذ دیواری طرح دار توصیه نمی گردد و بهتر است کاغذهای ساده یا راه راه بهره ببرید.

رنگ کاغذ دیواری راهرو و راه پله را با رنگ دیگر دیوارها هماهنگ کنید. سفید از پرطرفدارترین رنگ هاست که هم فضا را دلبازتر و هم عظیم تر می نماید.

دو رنگ گرم قرمز و سبز مایل به زرد جزو رنگ هایی هستند که فضای راهرو و راه پله را خاص تر می نماید اما در میان رنگ های سرد، رنگ آبی مناسب ترین رنگ برای کاغذ دیواری چنین فضاهایی است و با استفاده از آن فضا را آرام بخش تر می کنید.

در شست وشو دقت کنید

اگر کاغذها لک بر می دار د، در فواصل کوتاه تری آنها را تمیز کنید. گرد و خاک روی کاغذها ممکن است به مرور رنگ آنها را کدر کند.

کاغذها را از پایین به بالا تمیز کنید. اگر جنس شان نازک است آنها را بدون صابون تمیز کنید اما برای مدل های ضخیم تری که قابلیت شست وشو دارند، محلول آب و صابون بهترین گزینه است.

بیشتر لکه ها با آب ولرم و صابون به خوبی از روی کاغذ پاک می شو د. سپس روی آن را با یک پارچه یا حوله خشک کنید اما اگر با لکه ای برخورد کردید که با آب و صابون هم پاک نمی گردد از مواد شوینده دیگر بهره ببرید اما حتما روی کاغذ را با آب بشویید.

هرگز از سیم های فلزی یا اسکاچ های زبر و پودرهای شست وشوی قوی استفاده نکنید چون ممکن است به کاغذ دیواری آسیب وارد کند. تا زمانی به شست وشو و لکه بری کاغذ دیواری ادامه دهید که آب به پشت کاغذ نفوذ نکند و کاغذ از روی دیوار بلند نگردد.

این دقت را بیشتر روی محل اتصال دو کاغذ به خرج دهید، چون احتمال نفوذ آب بیشتر است. لکه های چربی از دیگر لکه هایی است که به وفور روی کاغذها می نشیند.

برای از بین بردن این لکه ها با مایع پاک نماینده ملایم و یک پودر جذب نماینده رطوبت و گچ خیاطی یک خمیر ساخته و روی لکه بمالید تا خشک گردد؛ سپس آن را با مسواک پاک کنید.

لکه های مدادرنگی را هم می توانید با مایع پاک نماینده و حتی در صورت پایداری لکه با مسواک و خمیردندان پاک کنید.

ندا اظهری - روزنامه نگار / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1518

به "دفتر نقاشی دیواری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفتر نقاشی دیواری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید