رازهایی که بعضی از کشورهای دنیا آن ها را پنهان می نمایند!

به گزارش تور تایلند، حقایقی درباره کشورهای دنیا

ما تا به الان درباره هر کشور و مقصدی که در سرتاسر دنیا برای شما صحبت کردیم، اشاره به جاذبه ها، فرهنگ و آداب و رسوم، تاریخ، منطقه ها طبیعی و شهری و خلاصه هر چیز که یا شما را به رفتن به آن مقصد علاقه مند کند و یا به یاری شما در سفر به آن مقصد خاص بشتابد را در اختیارتان گذاشته ایم اما امروز می خواهیم در خبرنگاران برای شما، حقایقی درباره کشورهای دنیا بگوییم که حتی خودشان از بیان آن ها خجالت زده می شوند! البته به نظر می آید که این حقایق برای آن ها سخت است وگرنه خواهید دید که در برخی از موارد ممکن است برای شما خنده دار هم باشند. برای این که حقایقی درباره کشورهای دنیا را بازگو کنیم، در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید.

رازهایی که بعضی از کشورهای دنیا آن ها را پنهان می نمایند!

آلمان

به هر حال این که آلمانی ها درباره شخصیت آدولف هیتلر و سری جنگ های جهانی اول و دوم همواره احساس شرم و خجالت از جهانیان را می نمایند که دیگر گفتن ندارد اما به هر حال در زمینه حقایقی درباره کشورهای جهان اگر بخواهیم این بحث را پیش بگیریم، به حقایق جالبی خواهیم رسید که حتی از خودِ شخص هیتلر هم برایشان شرم آورتر است.

آلمانی ها بسیار شرم آور می دانند تا کسی در میان جمع، بینی خود را با صدای بلند پاک ننماید و این را نشانه ای از معذب بودن فردی که این کار را نجام داده، می دانند! آلمانی ها در واقع در هر جا که باشند این کار را با سر و صدای فراوان انجام می دهند و بر عکس این کار برایشان مصداق خجالت زدگی است.

آلمانی ها مصرف بیش از حد آب را کاری اشتباه و تقریبا گناهی نابخگرددنی می دانند و از این که در جهان به عنوان اسراف کار معروف شوند، شرم دارند.

آن ها برای صرفه جویی در مصرف آب، ظرف های خود را در هنگام شستن بدن این که شیر آب را باز بذارند، با کف مایع شستشو برمی دارند و بعد از آن که آب آن خشک شد، با دستمال کف را برداشته و آن را خشک می نمایند و یا حتی در هنگام حمام کردن برای این که آب زیادی مصرف ننمایند، دوش حمام را در دست می گیرند. البته یکی دیگر از افتخارات نا معقول آلمانی ها در طول سال های یعنی از بین سال های دهه 1930 تا 1970 میلادی، افرادی که مبتلا به بیماری های روانی بودند و یا حتی کولی ها را استریل می نموده اند.

چین

در این که چینی ها آن قدر دست به ساخت و ساز هر چیزی و کشف های مختلف زده اند و بعلاوه ظرفیت های گردشگری در کشورشان آنقدر بالاست که حتی استانداردهای این صنعت را جا به جا نموده اند، شکی نیست اما شاید باورتان نگردد که دولت چین از رفتار شهروندانش در کشورهای دیگر خجالت می کشد و فکر می کند که مردمش رفتار در خارج از مرزهای کشورشان را به عنوان یک گردشگر حرفه ای بلد نیستند. شاید برایتان جالب و یا حتی غیر قابل باور باشد اما این نارضایتی به حدی پیش رفت که دولت چین در نهایت مجبور شد تا جزوه های آموزشی گردشگری در اختیار شهروندان خود قرار بدهد که آنان با مطالعه آن در نهایت بدانند که چگونه باید در خارج از کشور خود رفتار نمایند!

نیوزیلند

کشور نیوزیلند بسیار کشور زیبایی است و از نظر رتبه بندی قوانین و رفاه اجتماعی در سطح بالایی از استانداردها قرار می گیرد. اما با تمام ویژگی های مثبت و جدای همه جذابیت هایی که این کشور دارد باید به شما بگوییم که این کشور از 2 مسئله واقعا در سطح جهانی خجالت زده است و به همین دلیل در فهرست حقایقی درباره کشورهای جهان جای گرفته است. مورد اولی که نیوزیلندی ها درباره آن واقعا گیج شده اند که به آن افتخار نمایند و یا از آن خجالت زده باشند این است که پرنده ملی آن ها یعنی کیوی، قادر به پرواز کردن نیست!

پرنده کیوی دارای پنج گونه پرنده مختلف است که هیچ کدام از این 5 گونه قادر به پرواز نیستند و این ویژگی با این که مختص به پرنده ای است که افتخار محیط زیست کشور نیوزیلند به شمار می رود اما با این حال توانایی پرواز را ندارد.

کیوی از نظر میزان جثه، هم قد و قواره یک مرغ اهلی است و بزرگ ترین میزان تخم گذاری را در مقایسه با میزان بدن در میان تمامی پرندگان جهان دارد. می رسیم به دومین موردی که نیوزلندی ها از آن خجالت زده هستند؛ شاید باورتان نگردد اما آمار خشونت خانگی در نیوزیلند بالا است و این در میان مردم موجب خجالت است.

اسپانیا

اسپانیای جالب و زیبا از این که در فهرست حقایقی درباره کشورهای جهان و در بخش شرم آورترین ها قرار بگیرد نتوانسته است که گذر کند زیرا به طور مثال اسپانیایی ها از گاوبازی، سنت معروفشان اصلا احساس افتخار را دریافت نمی نمایند.

در واقع با این که یکی از نمادها و القاب اسپانیایی ها گاوبازی و ال ماتادور بودن آن هاست اما با این حال، با توجه به این که حیوان و انسان هر دو در طول این بازی ممکن است دچار صدمات خطرناکی گردد که منجر به مرگ می گردد، دیگر احساس خوبی ندارند و واقعا دیگر برای آن ها نه تنها مایه افتخار نیست بلکه باعث شرمشان نیز می گردد.

جدای از گاوبازی، واقعیتی دیگر نیز وجود دارد که اسپانیایی ها از آن خجالت می کشند این است که در بخشی از تاریخ این کشور در طی قرن های 15 و 16 میلادی، واقعه ای به نام کنکیستادور به وقوع پیوست. در این بازه زمانی سربازان و کاشفان اسپانیایی در سر فکر فتح تدریجی بخش بزرگی از قاره آمریکا و نواحی آسیایی اقیانوس آرام را در سر داشتند. آن ها در این زمان، سرزمین های بسیاری را فتح نموده و تحت فرمان امپرطوری اسپانیا در آوردند.

استرالیا

استرالیا از آن جمله کشورهایی است که اگر به صورت تصادفی به شما بگویند که در این کشور حقایقی وجود دارد که باعث شرم و خجالت مردمش می گردد شاید باورتان نگردد اما باید به شما بگوییم که این مسئله حقیقت دارد و همین حقایق خجالت آور، استرالیا را در فهرست حقایقی درباره کشورهای جهان قرار داده است.

به هر حال استرالیایی ها سال هاست که از این مورد خجالت می کشند که هم در تاریخ کشور خودشان و در تاریخ جهان باید این مورد را ذکر نمایند و با آن کنار بیایند که روزی روزگاری افراد بومی این کشور مجبور شده اند که کشور خود را ترک نمایند و در سراسر جهان پخش شوند زیرا کشورشان آن ها را نمی خواسته است!

حقیقتی دیگر که استرالیایی ها از آن واقعا شرمسار هستند این است که ارتش کشور استرالیا در سال 1932 میلادی تنها در برابر 2 عدد شترمرغ مغلوب شد! در واقع جنگی که تحت فرماندهی سرگرد جرج پیرس و با استفاده از تجهیزات توپخانه سلطنتی استرالیا به راه افتاد، تنها در برابر 2 شترمرغ بالغ مغلوب شد و این خاطره تلخ را برای میلیون ها استرالیایی به جای گذاشت.

هند

سرزمین هند را اگر بخواهیم در فهرست حقایقی درباره کشورهای جهان و خلاصه خجالت آوران دسته بندی کنیم دستمان باز است و در حالت کلی یک مطلب جداگانه برای بیشتر رسم و رسوم های آنان اختصاص دهیم ولی نکته ای که این جا درباره آن می خواهیم صحبت کنیم این نیست که رسم و رسومات عجیب هندی ها چیست بلکه این است که از بین این همه رسوم عجیب و غریب کدام یکی از آن ها حتی باعث خجالت خود آن ها شده است.

در طبقه اجتماعی هندی ها، سیستم طبقه بندی وجود دارد که همچون هزاران سال پیش آن ها را به طبقات اجتماعی مختلف دسته بندی می کند و همین طبقه بندی، زیاد برای آن ها خوش آیند نیست. با این که این سیستم در سطح جامعه کلان هند منسوخ شده است اما در گوشه و کنار هند هنوز هم وجود دارد.

برزیل

همه حقایقی درباره کشورهای جهان که وجود دارد، لزوما حقایقی با مفهوم عجیبی نیست بلکه می توانند حتی شامل موارد جالب و خنده داری هم باشند. به طور مثال کشور برزیل که همه آن را مهد فوتبال جهان می دانند، تنها از یک حقیت رنج می برد و بیانش در سطح بین الملل برایش مایه خجالت می گردد؛ شکست این تیم در برابر تیم ملی کشور آلمان در مرحله نیمه نهایی جام جهانی سال 2014 میلادی است. این شکست در شرایطی رخ داد که هم تیم ملی برزیل و هم تیم ملی آلمان از بخت های اول قهرمانی در جام جهانی فوتبال بودند.

بلژیک

کشور بلژیک از ان دسته کشورهایی است که بسیار با نظم و قانون است و کم و انگشت شمار پیش می آید که خللی در راه اعمال قوانین همیشگی این کشور پیش بیاید اما شاید باورتان نگردد که اداره این کشور در طول مدت 2 سال، بدون هیچ حکومتی بوده است و همین باعث شده ایست تا بلژیک یکی از اعضای فهرست حقایقی درباره کشورهای جهان قرار بگیرد.

با این که مردمن بلژیک به این مسئله هیچگونه افتخاری نمی نمایند و بلکه احساس برعکسی نیز داشتند، می توان گفت که اوضاع این کشور با زمانی که حکومت واقعا در آن مستقر بوده است، تفاوتی نداشت.

منبع: الی گشت
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2104

به "رازهایی که بعضی از کشورهای دنیا آن ها را پنهان می نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رازهایی که بعضی از کشورهای دنیا آن ها را پنهان می نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید