راهنمای سفر دو روزه به چیانگ مای

به گزارش تور تایلند، اگر سفری به تایلند دارید حتما سری به چیانگ مای که به پایتخت شمالی تایلند معروف است بزنید،  این شهر در سال 1296 شکل گرفته و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای تایلند است. چیانگ مای پایتخت پادشاهی Lanna بوده است.

راهنمای سفر دو روزه به چیانگ مای

شهر قدیمی چیانگ مای که امروزه با دیواری مخروبه محاصره شده است، پر است از معبدهای باستانی، مهمانخانه‌های سحرانگیز و تعداد زیادی کافه و رستوران. این شهر آن قدر کوچک هست که می‌توانید با پای پیاده و در عرض چند ساعت تمام آن را بگردید. با این که چیانگ مای و مناطق اطرافش آن قدر جاذبه دارد که برای حداقل یک هفته شما را سرگرم نگه دارد، اما بیشتر مسافران تور چیانگ مای چند روزی را برای لذت بردن از بهترین‌های شهر قدیمی کافی می‌دانند. چیانگ مای صاحب برخی از بهترین هتل بوتیک‌ها و مهمانخانه‌ها در کل تایلند است. اگر تنها برای چند روز در این شهر هستید، جایی را در شهر قدیمی انتخاب کنید تا بتوانید با پای پیاده از بیشتر جاذبه‌های شهر دیدن کنید.

روز اول در تور چیانگ مای: بازدید از معابد

روز اول خود در تور تایلند در چیانگ مای را به بازدید از معبدهای شهر قدیمی اختصاص دهید. چهار معبد وجود دارد که نباید بازدید از آن‌ها را از دست بدهید: معبد Wat Chiedi Luang، معبد Wat Pan Tao، معبد Wat Phra Singh و Wat Chiedi Man. تمام این معبدها در یک فاصله کوتاه پیاده‌روی از هم دیگر قرار گرفته‌اند. برای ناهار غذای خوشمزه Khao soi را امتحان کرده و در یکی از کافه‌های محلی از قهوه مشهور این منطقه لذت ببرید.

بعد از این که روزتان را با بازدید از معبدها سپری کردید، نفسی تازه کرده و در هنگام غروب به شهر بروید تا یکی از بازارهای شبانه چیانگ مای را بگردید. بازار شبانه چیانگ مای، 7 روز هفته باز است اما بسیاری از مسافران تور تایلند می‌گویند بازار شبانه یکشنبه بهترین مکان برای خرید صنایع دستی و لذت بردن از اتمسفر آرام و دوستانه بازار است. برای شام به یکی از رستوران‌های عالی چیانگ مای رفته و غذاهای سنتی شمال تایلند را امتحان کنید.

روز دوم در تور چیانگ مای: بازدید از Doi Suthep

در این روز به بیرون شهر قدیمی رفته و از Doi Suthep دیدن کنید. این کوه 1680 متری، خانه یکی از مهمترین معبدهای منطقه یعنی Wat Doi Suthep و البته باغ وحش چیانگ مای است. بعد از گذراندن یک روز از تور تایلند خود در کوهستان، در جاده Nimmanhaemin توقف کرده و از برخی از بوتیک‌ها و رستوران‌های عالی منطقه دیدن کنید. شما می‌توانید به راحتی با تاکسی یا توک توک به Doi Suthep بروید. برای داشتن یک تجربه جذاب‌تر می‌توانید همراه با مردم محلی سوار یکی از وانت‌های قرمز رنگ مسافرکشی (songthaew) شده و به سمت کوهستان و معبد بروید.

دیگر جاذبه‌های چیانگ مای

منطقه چیانگ مای، جاذبه‌های بسیاری دارد. در میان آن‌ها مسیرهای کوهنوردی در کوهستان‌های شمال تایلند برخی از بهترین‌ها هستند. اگر قصد داشتید در تور تایلند خود بیش از چند روز در چیانگ مای بمانید می‌توانید از این جاذبه‌ها نیز دیدن کنید:

  • معبدهای بیرون شهر قدیمی، مکان‌هایی عالی برای بازدید هستند. معبد Suan Dok، معبد Bupparam، معبد Umong، معبد Saen Fang و Wat Ket Garam تنها تعداد کمی از چندین معبد برجسته در منطقه بزرگتر چیانگ مای هستند. یک توک توک یا تاکسی دربست بگیرید و اگر زمان داشتید یک روز را به دیدن این معبدها اختصاص دهید.
  • یکی دیگر از جذاب‌ترین دیدنی‌های چیانگ مای، موزه ملی این شهر است. با این که خود چیانگ مای مانند یک موزه زنده می‌ماند اما با بازدید از این مجموعه‌ی بزرگ و به خوبی حفظ شده‌ی آثار هنری و مصنوعات آن دوره، شما می‌توانید تصویر بهتری از پادشاهی Lanna به دست آورید. این موزه در شمال شهر قدیمی قرار دارد و شما می‌توانید چند ساعتی از روز را به بازدید از آن اختصاص دهید.
  • بازارهای چیانگ مای برخی از بهترین بازارهای تایلند هستند. اگر برای آخر هفته در چیانگ مای بودید، چند ساعتی را به گشت و گذار در بازارهای آخر هفته اختصاص دهید یا به یکی از چند بازاری که در اطراف شهر برپا هستند سر بزنید.
  • رودخانه پینگ در سمت شرقی شهر قدیمی جریان دارد. تعداد زیادی رستوران کوچک و جذاب در کنار این رودخانه قرار گرفته‌اند. کروزهای شبانه رودخانه نیز وجود دارند که از بخش شرقی پل Nawarat حرکت خود را آغاز می‌کنند.
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 301

به "راهنمای سفر دو روزه به چیانگ مای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر دو روزه به چیانگ مای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید