راه اندازی 11 رشته جدید در دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان

به گزارش تور تایلند، خبرنگاران/اصفهان رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان از شروع پذیرش دانشجوی جدید در ترم 99 اطلاع داد و گفت: تعداد 263 کد رشته محل در چهار گروه آموزشی خدمات اجتماعی و مدیریت، فرهنگ و هنر، صنعت و کشاورزی، جذب دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان دارد.

راه اندازی 11 رشته جدید در دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط سنی تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

بهزاد رضایی امروز (دوشنبه- سوم شهریور ماه) در نشست خبری، به تشریح جزئیات پذیرش دانشجو در دوره های کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی پرداخت و اظهار کرد: ثبت نام پذیرش دانشجویان دوره کاردانی از 4 تا 11 شهریور ماه و ثبت نام دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی نیز از 11 تا 17 شهریور ماه شروع خواهد شد.

وی اضافه نمود: 160 کدرشته محل در دوره کاردانی و 103 کدرشته محل در دوره کارشناسی ناپیوسته وجود دارد که 87 کد رشته کاردانی و 75 کدرشته کارشناسی ناپیوسته است. به طور کلی دانشجویان در چهار گروه آموزشی خدمات اجتماعی و مدیریت، فرهنگ و هنر، صنعت و کشاورزی جذب می شوند.

به گزارش خبرنگاران، رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان ادامه داد: برای امسال 11 هزار و 305 نفر در دوره کاردانی و 7 هزار و 587 نفر در دوره کارشناشی پذیرش خواهیم داشت.

رضایی در پاسخ به خبرنگاران با بیان اینکه امسال با رشد 20 تا 30 درصدی پذیرش دانشجو روبرو خواهیم شد، توضیح داد: ضریب جذب دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان 64.5 درصد است که سال گذشته افزایش 20 درصدی در پذیرش دانشجو داشتیم و امسال نیز شرایط به همین روال است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران در مورد جزئیات سطح بندی مراکز علمی کاربردی استان نیز، گفت: تمام مراکز علمی کاربردی کشور با ارزیابی های به شدت سختگیرانه مورد آنالیز قرار دریافتد و در حال حاضر خوشبختانه بیشتر مراکز استان در سطح 2 و 3 قرار دارند و در ارزیابی سال گذشته از میان 10 مرکز برتر کشور دو مرکز ذوب آهن و هرند اصفهان در میان برترین ها قرار داشتند که در سطح دو هستند.

به گفته رضایی، دلیل اینکه در مقطع کارشناسی ارشد تمایلی به جذب دانشجو در مراکز علمی کاربردی وجود ندارد، پرهیز از موازی کاری با دیگر دانشگاه ها است. نمی خواهیم جا پای دانشگاه های تئوری محور بگذاریم و قصد داریم نیروی کاردان ماهر تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه سال تحصیلی دانشجویان این دانشگاه از 15 شهریور ماه شروع می گردد و ثبت نام دانشجویان مجازی خواهد بود، توضیح داد: دانشجویان جدید الورود از اواسط مهر ماه کلاس های درسی خود را شروع خواهند کرد.

اجرای 11 رشته جدید در استان اصفهان پس از دو سال توقف

وی از اجرای 11 رشته جدید که پس از دو سال توقف در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان راه اندازی می شوند، اطلاع داد و گفت: رشته هایی همچون کاردانی حرفه ای امور فرهنگی، کاردان حرفه ای تربیت مربی مهدکودک، کاردانی حرفه ای مددکاری اجتماعی شاخه های مددکاری خانواده، کودک و اورژانس و کارشناس حرفه ای موسیقی، سینما و کارگردانی و کاردانی حرفه ای نوازندگی کلاسیک از جمله این رشته ها است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان ادامه داد: رشته های جدید را به گونه ای انتخاب نموده ایم که از موازی کاری اجتناب و رشته های مهارت محور را اولویت قرار دهیم.

رضایی همچنین از پذیرش 16 کد رشته جدید برای نخستین بار در استان اصفهان اطلاع داد و گفت: رشته هایی همچون کاردانی حرفه ای انتظامات و حراست فیزیکی، کاردانی چاپ و پوشاک، کارشناسی حرفه ای مدیریت کسب و کار اینترنتی و ... از جمله این رشته ها است.

وی یکی از مسائل کشور در دانشگاه ها را تعداد زیاد دانشجویان و کمبود اشتغال مطرح نمود و گفت: دانشجویان دغدغه کار دارند و بیکاری موجی از دلسردی برای دانشجویان و به تبع آن خانواده و جامعه ایجاد می نماید.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان با بیان اینکه جامعه نیز به دنبال بهره وری از دانشجویان است و معتقدند که فارغ التحصیل ماهر کم داریم، توضیح داد: در ریشه یابی این مشکل تعیین می گردد که زمانی تعریف این بود که به افراد دانشگاهی احتیاج است و اکنون تعریف احتیاج تفاوت نموده است.

رضایی اضافه نمود: امروز آمار بیکاری در حوزه های تحصیلات تکمیلی خصوصا دکتری رسیده است و دلیل این امر عدم توجه به مهارت محوری است.

به گفته وی، علاقه دانش آموز باید اولویت باشد که این روزها نادیده گرفته می گردد و متاسفانه مشاوره های نادرست براساس اولویت های خانواده و نگاه های جامعه بدون در نظر دریافت علاقه انجام می گردد که اینها سبب سرخوردگی دانشجویان و افزایش مسائل بیکاری در جامعه می گردد.

به سمت رشته های جوار صنعت می رویم

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان با اشاره به آلمان به عنوان کشوری پیروز در صنعت، گفت: 80 درصد دانشجویان این کشور در دانشگاه های علمی کاربردی تحصیل می نمایند.

رضایی افزود: تصمیم داریم به سمت رشته های جوار صنعت بریم که دانشجو برای خود شغل انتخاب کند و منتظر شغل نباشد.

به گفته وی، یک فرد ماهر و کارآفرین می تواند موجب جهش فراوری گردد و اگر کارها به نحو مطلوب انجام گردد توسعه کسب و کار عملی می گردد.

رضایی از راه اندازی مرکز مشاوره دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان اطلاع داد و گفت: 20 مشاور به صورت مستقیم یا غیرمستقیم و کاملا رایگان در اختیار دانشجویان علمی کاربردی است که دسترسی به این مرکز به وسیله سایت دانشگاه امکان پذیر است، همچنین رغبت سنجی نیز در سایت انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1212

به "راه اندازی 11 رشته جدید در دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی 11 رشته جدید در دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید