سالی که پیام موجودات فضایی به ما می رسد!

به گزارش تور تایلند، سیگنال های رادیویی ارسال شده ناسا می تواند به چهار منظومه ستاره ای همسایه رسیده باشد و اگر بیگانگانی بخواهند پاسخ دهند، ممکن است ظرف چند سال آینده پاسخ آن ها را بشنویم.

سالی که پیام موجودات فضایی به ما می رسد!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، وبسایت NEWS SCIENTIST در گزارشی ادعا نموده است که اگر بیگانگان در این نزدیکی باشند و به سیگنال های فضاپیمای ناسا گوش دهند، می توانیم در اوایل سال 2029 پاسخ آن ها را بشنویم؛ از سال 1972، ناسا از سیستم آنتن های رادیویی به نام شبکه فضایی عمیق (DSN) برای ردیابی فضاپیماها و ارسال سیگنال های رادیویی قدرتمند به سمت آنها استفاده نموده است.

بیشتر بخوانید:

عکس | ساعت هوشمند گوگل روی رقبا را کم می نماید؟

شاه ماری که طعمه خود را تا حد مرگ می فشارد!/ عکس

طبق یک مطالعه نو، بعضی از قوی ترین سیگنال های رادیویی به ستاره های دوردست رسیده اند و ظاهراً، اگر آن ستارگان خانه زندگی فرازمینی هایی باشند که می توانند به پینگ ما پاسخ دهند، ممکن است در اوایل سال 2029، پاسخ آن ها را بشنویم.

ژان لوک مارگوت، ستاره شناس رادیویی از UCLA، در مقاله ای با عنوان Popular Science گفت: انتقالات ضعیف و نادر ما بعید است که بتواند انسانیت را به فرازمینی ها بشناساند. احتمال اینکه تمدن دیگری در این حباب کوچک زندگی کند بسیار کم است مگر اینکه میلیون ها تمدن در کهکشان راه شیری وجود داشته باشد.

اما غیرممکن نیست، و برای بعضی از ستاره شناسان، غیرممکن ارزش آنالیز دارد. تیم پشت این مطالعه اخیر می خواست ببیند آیا سیگنال های شبکه فضایی عمیق ناسا یا DSN می تواند با هر سیاره فراخورشیدی برخورد کند.

از سوی دیگر، DSN به طور خاص برای ارتباطات از راه دور ساخته شده است، بنابراین این احتمال وجود دارد که یک تمدن بیگانه بتواند اطلاعات موجود در آن سیگنال را بخواند و متوجه گردد که ارزش پاسخ دادن به آن را دارد.

این تیم سیگنال های معین شده به وسیله DSN را ردیابی کردند و چند ستاره پیدا کردند که ممکن است به وسیله امواج رادیویی مورد اصابت قرار گرفته باشند. نزدیکترین آنها یک ستاره کوتوله سفید است - یک ستاره کوچک و بسیار متراکم که می تواند با مرگ یک ستاره بزرگتر شکل بگیرد - که در فاصله 27 سال نوری از ما واقع شده است و ممکن است به وسیله یک ارتباط ارسال شده به ماموریتی به نام پایونیر 10 مورد اصابت قرار گرفته باشد. اگر سیاره ای در اطراف وجود داشته باشد. آن ستاره (ما هنوز هیچ کدام را شناسایی ننموده ایم)، و آن سیاره به محض دریافت پیغام ما پاسخ داد، ما می توانیم به زودی در سال 2029 آن را بشنویم.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1402 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2270

به "سالی که پیام موجودات فضایی به ما می رسد!" امتیاز دهید

2 کاربر به "سالی که پیام موجودات فضایی به ما می رسد!" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالی که پیام موجودات فضایی به ما می رسد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید