سامسونگ، کوالکام و ورایزون رکورد آپلود 5G را شکستند: 711 مگابیت در ثانیه

به گزارش تور تایلند، در اینترنت 5G سرعت دانلود به مرز 5 گیگابیت رسیده است ولی سرعت آپلود پایین و در حد 200 مگابیت است.

سامسونگ، کوالکام و ورایزون رکورد آپلود 5G را شکستند: 711 مگابیت در ثانیه

اکنون، سه شرکت سامسونگ، کوالکام و ورایزون با همکاری یکدیگر پیروز شدند در شرایط آزمایشگاهی، سرعت آپلود روی شبکه های 5G را شکسته و به 711 مگابیت بر ثانیه برسانند. تا کنون، هیچ شرکتی پیروز نشده بود روی آپلود فایوجی به چنین سرعتی برسد.

این سه شرکت برای دستیابی به این سرعت خارقالعاده، مجموعه ای از نوآوری ها را در سخت افزار و نرم افزار به کار گرفته تا به چنین سرعتی روی باندهای رادیویی میلی متری رسیدند.

از جمله این فناوری ها و تکنیک ها می تواند به تجمیع فرکانس دو موج رادیویی 400 مگاهرتز میلی متری 5G و 20 مگاهرتز 4G و فناوری MIMO تک کاربره (SU-MIMO) اشاره نمود.

در این تست، از مودم فایوجی نسل تازه و ماکروی فشرده 5G با فرکانس 28 مگاهرتزی از شرکت سامسونگ استفاده شده است. سامسونگ برای استفاده از میکرو کامپکت در امواج میلی تری فایوجی، یک باند رادیویی پایه، رادیو و آنتن را در یک فاکتور فیزیکی ترکیب می نماید.

فناوری میکروکامپکت سامسونگ برای توسعه 5G در ساختمان ها، بسیار کاربردی است؛ چون یک دستگاه بسیار کوچک و سبک وزن است و به راحتی می توان در هر نقطه ای آن را مستقر و پیاده سازی کرد.

مودم اسنپدراگون X65 کوالکام، چهارمین نسل مودم های این شرکت با پشتیبانی از امواج میلی متری روی 5G هستند و سرعت دانلود حداکثر به 10 گیگابیت بر ثانیه می رسد.

این مودم از یک معماری ارتقایافته نسبت به X55 و X60 سود برده و از تجمیع فرکانس روی امواج زیر فرکانس 6 گیگاهرتز (sub-6GHz) و امواج میلی متری (mmWave) برخوردار است.

سریع ترین مودم 5G جهان

همین طور، مودم X65 5G اولین مودم در جهان است که از سیستم 16 RF مربوط به استاندارد 3GPP پشتیبانی می نماید. 3GPP Release 16 به لطف پشتیبانی از طیف های لایسنس نشده و شبکه های غیرعمومی به شبکه های 5G یاری می نماید از حالت عادی به حالت تجاری تر توسعه پیدا نمایند.

قرار است مودم X65 اواخر سال 2021 میلادی روی گوشی های پرچم رویت گردد. پس از آن این مودم را روی لپ تاپ ها، کامپیوترهای پی سی، تبلت ها و دیگر دستگاه های با مودم 5G پرچم دار مشاهده خواهیم کرد.

دستیابی به سرعت آپلود 711 مگابیت بر ثانیه برای بسیاری از کاربران و صنایع یک رویای بزرگ و شیرین است. بسیاری از چالش های شبکه های 4G LTE امروزی را می تواند با چنین سرعتی حل کرد. تصور کنید یک فیلم فول اچ دی فقط با سه الی چهار ثانیه روی اینترنت آپلود می گردد و دانشجویان و محققان می توانند به سرعت پروژه های ویدئویی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

ربات ها، خودران ها، هوش مصنوعی، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، بازی های ویدئویی، فراوری محتوا و بسیاری از محصولات دیگر می توانند از مزایای یک شبکه 5G با سرعت آپلود بالا سود ببرند.

البته، هر سه شرکت سامسونگ، کوالکام و ورایزون تاکید دارند این رکوردشکنی سرعت آپلود در محیط آزمایشگاهی به دست آمده است و فعلا شبکه های فایوجی تجاری نمی توانند چنین سرعتی داشته باشند. در جهانی امروز، برترین شبکه های 5G سرعت آپلود واقعی زیر 200 مگابیت دارند!

منبع: شبکه چی
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1915

به "سامسونگ، کوالکام و ورایزون رکورد آپلود 5G را شکستند: 711 مگابیت در ثانیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ، کوالکام و ورایزون رکورد آپلود 5G را شکستند: 711 مگابیت در ثانیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید