سکونت در نزدیکی فرودگاه باعث بالا رفتن فشار خون می گردد!

به گزارش تور تایلند، ارتباط صدای هواپیما با فشار خون

طبق تحقیقات طولانی مدت و زیاد دانشمندان، معین شد که نزدیک بودن محل زندگی به فرودگاه در طولانی مدت، احتمال ابتلا به سکته مغزی و فشار خون را باعث می گردد. با جزییات بیشتر این خبر همراه خبرنگاران باشید:

سکونت در نزدیکی فرودگاه باعث بالا رفتن فشار خون می گردد!

در نزدیکی هر فرودگاهی، خانه های زیادی وجود دارد که مردم زیادی در آن زندگی می نمایند. علاوه بر این، افرادی که خیلی اهل سفر و گردش باشند، بیشتر سکونت گاه های اطراف فرودگاه ها را انتخاب می نمایند تا دسترسی راحت و بی دردسری داشته باشند. با این وجود، طبق تحقیقات معین شده است که سکونت در نزدیکی فرودگاه ممکن است باعث ابتلا به فشار خون بالا و سکته مغزی گردد.

طبق تحقیقاتی که دانشمندان روی 420 نفر که در نزدیکی فرودگاه یونان زندگی می نمایند، کردند، معین شد در این منطقه که صدای هواپیما بیشتر است، فشار خون بالاتر است و این موضوع در شب بیشتر می گردد که بسیار خطرناک است و می تواند باعث سکته مغزی در افراد گردد.

بر اساس این تحقیقات، هر چه آلودگی صوتی بیشتر باشد، احتمالا ابتلا به سکته مغزی بیشتر می گردد و ظاهرا هر 10 دسی بل صدای هواپیما در شب، خطر ابتلا به فشار خون را 69 درصد بیشتر می نماید.

تحقیقات روی 420 نفر گفته شده در بالا معین کرد که نیمی از آنها در طول روز در معرض بیشتر از 55 دسی بل صدای هواپیما هستند. در سال 2006 تا 2013، در 71 درصد این افراد فشار خون و تپش قلب بالا تشخیص داده شده است و 18 درصد از آنها هم دچار حمله قلبی شدند.

منبع: الی گشت
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2016

به "سکونت در نزدیکی فرودگاه باعث بالا رفتن فشار خون می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سکونت در نزدیکی فرودگاه باعث بالا رفتن فشار خون می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید