شما بگویید؛ دوست دارید کدام برند گوشی را دوباره زنده کنید؟

به گزارش تور تایلند، این شاید سخت ترین پرسشی باشد که تا به امروز در رابطه با گوشی های هوشمند با آن روبرو شده ایم؛ اینکه تمایل داشتیم کدام برند گوشی هوشمند دوباره به عرصه رقابت باز شود؟

شما بگویید؛ دوست دارید کدام برند گوشی را دوباره زنده کنید؟

از زمانی که گوشی هوشمند اختراع شد تا به امروز برندهای مختلفی را شاهد بودیم که آمدند و رفتند و این فرایند قطعا ادامه خواهد داشت و جای تعجبی هم ندارد. هر شرکت بزرگ فعال در زمینه فناوری می خواهد بخشی از این صنعت را در اختیار داشته باشد و گاهی اوقات طمع بیش از حد هم آن ها را به ورطه نابودی می کشاند. نظیر نوکیا که بعد از چند سال سلطنت بلامنازع، بالاخره تسلیم ندانم کاری ها شد.

در آن سال ها رقابت معنای دیگری داشت. هر شرکت هر سال از محصولات مجذوب کنندهی رونمایی می کرد اما طی چند سال گذشته توجه فقط روی اپل و سامسونگ منعطف شده است. متأسفانه چاره ای جز این هم نداریم. LG با در پیش گرفتن سیاست کاملا اشتباه باعث نابودی خود شد، همین طور HTC و بسیاری از شرکت های دیگر که با پافشاری های بی جا، سبب شدند دنیای فناوری از پتانسیل بالایی که می توانست داشته باشد بی بهره بماند.

برای مثال شرکت کره ای بزرگ یعنی LG که جدیدترین اخراجی دنیای گوشی های هوشمند به شمار میرود. این شرکت در حالی که سهم قابل توجهی از بازار گوشی های هوشمند داشت تصمیم گرفت به جای در پیش گرفتن سیاست درست تر، به طور کلی فعالیت خود را قطع کند. اما قبل از اینکه چنین تصمیمی بگیرد گوشی هایی نظیر LG ولوت و LG وینگ را راهی بازار کرد که فوق العاده نوآورانه بودند و می توانستند آینده درخشانی داشته باشند. در حال حاضر هم هیچ نهایت جز سامسونگ جرأت چنین ریسک هایی را ندارد.

این فقط بخشی از نوستالژی تراژیکی است که به آن اشاره شد. اگر به عقب برگردیم می بینیم شرکت های خوب دیگری هم هستند که با تمام آن ها خاطره داریم. سونی اریکسون را به خاطر دارید؟ محصولاتی که نتیجه همکاری مشترک سونی و اریکسون بودند و تا چندین سال حتی رقیب سرسختی برای پادشاه آن موقع یعنی نوکیا به حساب می آمدند. اما اریکسون بعد از چندین سال همکاری رابطه خود را با سونی قطع کرد و اکنون نامی از آن وجود ندارد و سونی هم خیلی شرکت موفقی در مقایسه با برترین های بازار نیست.

می رسیم به در حدود کمی کمتر از 10 سال پیش، جایی که شرکت ردموندی نوکیا را خریداری کرد و گوشی های نوکیا لومیا را با سیستم عامل روان، سریع و دوست داشتنی ویندوز موبایل راهی بازار کرد. لومیاها آن قدر با ویندوز 8.1 درخشان ظاهر شدند که در بعضی از بازارهای اروپایی مقدار فروش آن ها از iOS و اندروید هم بیشتر بود اما به خاطر کمبود نرم افزار برای ویندوز و سیاست های به معنای واقعی کلمه بد مایکروسافت، این گوشی های مجذوب کننده را هم از دست دادیم.

HTC، زیمنس (شرکت آلمانی) و بلک بری را هم هیچ وقت فراموش نمی کنیم. شرکت هایی که هر کدام، راه و روش خاص خود را برای فراوری گوشی هوشمند داشتند و واقعا هم عالی بودند. اما نقش HTC به مرور کم رنگ و کم رنگ تر شد و بلک بری هم هیچ وقت نتوانست محصولی متناسب با احتیاج کاربران عادی فراوری کند. شاید سرنوشت شرکت های کنونی هم همین باشد اما نمی دانیم چه زمانی این اتفاق رخ می دهد.

با این حال ترجیح می دادید کدام برند گوشی دوباره به عرصه رقابت با برترین های کنونی بازگردد؟

  • LG
  • نوکیا لومیا
  • زیمنس
  • سونی اریکسون
  • HTC
  • بلک بری
  • سایر

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2035

به "شما بگویید؛ دوست دارید کدام برند گوشی را دوباره زنده کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شما بگویید؛ دوست دارید کدام برند گوشی را دوباره زنده کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید