شهر سوخته آیوتایا بانکوک

به گزارش تور تایلند، شهر تاریخی آیوتایا که به مدت 17 سال پایتخت کشور تایلند به شمار می‌رود و که در حاب حاضر یکی از مهمترین جاذبه‌های تور تایلند برای بازدید می‌باشد. یکی از تاریخی ترین بناهای این کشور است که در زمان خود از بزرگترین شهرهای دنیا و مرکز تمدن آسیای جنوب شرقی بوده.

شهر سوخته آیوتایا بانکوک

آیوتایا ازدیدنی های تور تایلند در شهر بانکوک است که در 89 کیلومتری شمال این شهر قرار گرفته و معماری آن ترکیبی از هنر معماری کامبوج و هنر دوره سوخوتای است. این شهر که بسیاری در قرن 17 آن را از زیباترین شهرهای جهان می دانستند، از سال 1991 در فهرست آثار جهانی یونسکو قرار گرفته است.

در تور تایلند به شما توصیه می‌کنیم تنها وقت خود را در ساحل نگذرانده و به بازدید جاذبه‌های تاریخی و مدرن شهر بانکوک هم بروید.

پادشاهی آیوتایا که در سال 1350 ایجاد شده بود و در واقع دومین پایتخت سیام پس از سوخوتای Sukhotai به شمار می رفت، در قرن 16 به اوج قدرت، ثروت و فرهنگ رسید و قلمرو آن فراتر از لائوس، کامبوج و برمه کنونی گسترش یافته و حتی با فرانسه زمان لویی چهاردهم رابطه داشت. آیوتایا در 89 کیلومتری شمال شهر بانکوک قرار گرفته و معماری آن ترکیبی از هنر معماری کامبوج و هنر دوره سوخوتای است.

آیوتایا تا سال 1767 محل حکومت 33 تن از پادشاهان تایلند از خاندان های مختلف بود تا اینکه در نیمه های قرن 18برمه ای ها آن را فتح و تخریب کردند. این شهر که در 80 کیلومتری بانکوک قرار دارد سابقا بیش از 400 معبد را در خود جای داده بود، امروزه تنها مجموعه ای از معابد و ردیف هایی از بوداهای نیمه ویران و قدیمی و معبدهای تخریب شده بر جای مانده است که در لیست جهانی یونسکو ثبت شده است.

انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 338

به "شهر سوخته آیوتایا بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر سوخته آیوتایا بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید