طرح گردشگری کشاورزی در استان مرکزی کلید خورد

به گزارش تور تایلند، معاون گردشگری استان مرکزی گفت: با تسهیل فرایند صدور مجوزهای گردشگری کشاورزی، به زودی شاهد ایجاد ده ها مزرعه گردشگری در استان مرکزی خواهیم بود.

طرح گردشگری کشاورزی در استان مرکزی کلید خورد

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی سید حسن حسینی روز 16 آذر ماه 1400 در جلسه ای که با حضور نمایندگانی از اداره جهاد کشاورزی، امور اراضی و شیلات استان تشکیل شد، گفت: باید فرآیند اعطای مجوز گردشگری کشاورزی برای متقاضیان این شاخه از گردشگری تسهیل گردد و آماده ایم که به مکان هایی که دارای مجوز از جهاد کشاورزی هستند مجوز گردشگری کشاورزی را ارائه کنیم.

معاون گردشگری استان مرکزی با اشاره به اینکه گردشگری کشاورزی شاخه ای از گردشگری روستایی است که در آن کارآفرینان کشاورزی خدماتی را برای مشارکت عملی بازدیدنمایندگان در محیط های کشاورزی ارائه می نمایند اضافه کرد: با توجه به افزایش گرایش به انواع گردشگری تخصصی و تغییرات جهانی، بعلاوه ضرورت ارائه خدمات طبق علائق خاص به گردشگران، توسعه این شاخه از گردشگری ضروری به نظر می رسد.

حسینی با بیان اینکه مجوز گردشگری کشاورزی باعث عایدیزایی بیشتر برای کشاورزان می گردد، اضافه کرد: بعضی از باغ ها و مزارع استان جذابیت های خاصی برای گردشگران دارند مثلا درختانی خاص در آنها کاشته شده یا در کنار باغ، استخر پرورش ماهی ایجاد شده است.

او با بیان اینکه گردشگران می توانند با حضور در مزارع پرورش ماهی را ببینند و یا در این فضا ماهیگیری تجربه نمایند، ادامه داد: بهره برداران کشاورزی با اخذ مجوز می توانند تور گردشگری به مزارع و باغ های خود ببرند و از این طریق عایدی کسب نمایند.

معاون گردشگری استان مرکزی؛ گردشگری کشاورزی را شامل فعالیت هایی دانست که در آنها یک بازدیدنماینده در مزرعه و یا دیگر محیط های کشاورزی با اهداف آموزشی و سرگرمیی و یا گذران اوقات فراغت، انجام می دهد و در این باره گفت: مزرعه داران نیز می توانند هنگام برداشت، هم محصولات خود را به فروش برسانند و هم به وسیله گردشگری عایدی کسب می نمایند گردشگران در ازای برخورداری از این خدمات، هزینه ای را به کشاورز می پردازند.

او اضافه کرد: فعالیت های سرگرمیی از قبیل برگزاری تور پیاده روی، سرگرمی، اسب و کالسکه سواری، بالن سواری بر فراز مزرعه، عکاسی و نقاشی نیز در این طرح می گنجند و فرآورده ها و محصولات کشاورزی و دامی، آشپزی و عرضه غذاهای محلی نیز انجام می گردد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2047

به "طرح گردشگری کشاورزی در استان مرکزی کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح گردشگری کشاورزی در استان مرکزی کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید