همه چیز درباره کشور اکوادور

به گزارش تور تایلند، کشور اکوادور که با نام جمهوری اکوادور شناخته می شود، کشوری در آمریکای لاتین است. این کشور از شمال با کلمبیا و از شرق و جنوب با پرو همسایه است. در غرب اکوادور اقیانوس آرام قرار گرفته و یکی از مهمترین دیدنی های این کشور را رقم زده است. بسیاری از مردم برای تماشای سواحل اکوادور، به این کشور سفر می کنند. اکوادور 22 استان دارد و پایتخت آن کیتو است.

همه چیز درباره کشور اکوادور

مردم اکوادور

مردم کشور اکوادور به خونگرمی و مهربانی شهرت دارند. دین اکثریت آن ها مسیحیت است اما مسلمانان و یهودیان نیز، چند درصدی از جمعیت آن ها را تشکیل می دهند. جمعیت این کشور، 15 میلیون نفر است که اکثریت آن ها به زبان اسپانیایی صحبت می کنند. اکوادور در گذشته جزوی از مستعمرات اسپانیا و کلمبیای بزرگ بود اما در سال 1830 این کشور، استقلال خود را به دست آورد و امروزه یک کشور خودمختار است.

اقامت در اکوادور

بسیاری از ایرانیان برای اخذ اقامت اکوادور تلاش می کنند. اقامت کشور اکوادور در ابتدا دو ساله و سپس اقامت دائم است. این کشور، به نوزادانی که در خاک اکوادور متولد شوند، کارت ملی اکوادور را می دهد اما به خاطر داشته باشید که پدر و مادر فرزند، از امتیازات آن کاملا محروم اند.

اقتصاد مردم اکوادور

بخش مهمی از اقتصاد این کشور، بر پایه صادرات محصولاتی همچون، نفت، موز، میگو، کاکائو، چوب، ماهی و گل به کشورهای آمریکا، پرو، کلمبیا و شیلی می چرخد. گردشگری نیز، بخش قابل توجهی از گردش اقتصاد این کشور را به دست دارد. نرخ بیکاری در این کشور 8.9 درصد است و تورم در کشور اکوادور در چند سال اخیر حدودا 3.3 درصد بوده است.

چند مورد از مهمترین دیدنی های اکوادور

جزایر گالاپاگوس

یکی از بهترین دیدنی های جهان در جزایر گالاپاگوس قرار گرفته است. خانه ای برای حیات وحشی منحصر به فرد که به قطعیت می توان گفت هیچ جای مشابهی در جهان ندارد. این جزایر همان جزایری است که چارلز داروین در سال 1835 از روی آن تئوری تکامل را ارائه داد. جزایر پنگوئن ها، جزایر مرغان دریایی و لاکپشت های غول پیکر. برای رسیدن به این جزیره تنها باید سوار کشتی های کروز شوید.

شهر کیتو، شهر تاریخی اکوادور

این شهر که پایتخت اکوادور نیز هست، 9350 فوت بالاتر از سطح دریا قرار گرفته و بالاترین پایتخت جهان است. منطقه های تاریخی و کلیساها و کاخ روندولت، از دیدنی های این شهر است. باسیلیکا که یکی از محبوب ترین جاذبه های شهر کیتو است، ساختمانی بسیار شگفت انگیز با پنجره های رنگی است که نمونه های کوچکی از حیوانات جزیره گالاپاگوس، در آن وجود دارد.

پارک ملی کوتوپاکسی

یکی از محبوبترین پارک های ملی اکوادور، کوتوپاکسی است که فاصله نزدیکی به شهرهای کیتو و کوئنکا دارد. آتش فشان های فعال کوتوپاکسی، یکی از دلایل تماشایی شدن آن است. پارک دیگری که در نزدیکی این دو شهر قرار گرفته، پارک ملی کاجاس است. این پارک نیز، با توجه به تپه ها و دره های شگفت انگیزش، محبوب است. علاقه مندان می توانند در این پارک به بخش باغ گیاه شناسی بروند و یا در دریاچه های یخچالی آن، کایاک سواری وکانو سواری کنند.

ناریز دل دیابلو یا بینی شیطان

بی شک یکی از زیباترین مناطق گردشگری کشور اکوادور، بینی شیطان است. اولین چیزی که در این سفر تجربه می کنید، سوار شدن بر قطاری است که از بین کوه های آند عبور می کنند. سفری 12 کیلومتری که شما را به ناریز دل دیابلو می رساند. موزه ها و تفریحات دیگری نیز در این منطقه انتظارتان را می کشد.

بازار اوتاوالو

یکی از رنگارنگ ترین و جذاب ترین بازارهای محلی که در کوه های آند برگزار می شود، بازار اوتاوالو است. این بازار، دست سازه ها و هنرهای دستی مردمان بومی اکوادور را دارد. از کالاهای چرمی و جواهرات دست ساز تا پارچه های رنگارنگ و صنایع دستی سنتی، در این بازار وجود دارد.

منبع: سفرمی
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 957

به "همه چیز درباره کشور اکوادور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره کشور اکوادور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید