قرار گرفتن پاویون ایران در ردیف 15 پاویون تماشایی اکسپو دبی

به گزارش تور تایلند، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، قرار گرفتن پاویون ایران در ردیف 15 پاویون تماشایی اکسپو دبی صورت پذیرفت.

قرار گرفتن پاویون ایران در ردیف 15 پاویون تماشایی اکسپو دبی

کشورهای مختلف در این نمایشگاه به ارائه برنامه های خود پرداخته اند. از نگاه به آینده و آنچه در نظر دارند تا معرفی فرهنگشان. در این میان هر یک از 192 کشور شرکت نماینده در اکسپو کوشش نموده تا با طراحی پاویونی منحصر بفرد، مخاطب بیشتری جذب کند و معرف کشورش باشد.

این رویداد دنیای تا به امروز بازتاب های گوناگونی در رسانه های مختلف و بین المللی داشته است. بتازگی CNN در گزارشی 15 پاویون تماشایی اکسپوی دبی 2021 را معرفی نموده که یکی از این 15 پاویون متعلق به ایران است.

در این گزارش آمد این رویداد یکی از بزرگترین و قدیمی ترین رویدادهای بین المللی است و کشورها از این پلت فرم برای نمایش آخرین نوآوری های فناوری و میراث فرهنگی خود استفاده می نمایند. معماران مشهور نیز این صحنه را فرصتی برای افراط جاه طلبانه ترین ایده های خود و جلب نظر مشتریان بالقوه می دانند. در این اکسپو بعضی از چشمگیرترین و عجیب ترین و غیرمعمول ترین غرفه ها به وسیله برترین و مشهورترین معماران طراحی شده است.

یکی از این 15 پاویون متعلق به امارات متحده عربی است که به وسیله سانتیاگو کالاتراوا طراحی شده و چشم انداز ای قابل مشاهده ایجاد نموده است که به شکل شاهین در حال پرواز است. این سازه با شکل بال شاهین ساخته شده از فیبر کربن و مجهز به پنل های خورشیدی است.

در این گزارش آمد که غرفه ایران نیز از توپ های سفالی پخته شده تشکیل شده است. مجموعه ای از جعبه های آبی پوشیده شده در توپ های سفالی پخته شده، غرفه ایران را تشکیل می دهند. هر جعبه عناصر مختلف فرهنگ، سنت و صنایع دستی کشور را به نمایش می گذارد. جریان های آب بازدیدنمایندگان را در مسیرهای پیاده روی و داخل غرفه که به وسیله معماران Shift Process Practice طراحی شده، همراهی می نمایند.

پلازا الوصل نه یک غرفه اما یک طراحی قابل توجه در قلب نمایشگاه اکسپو است که سه رویکرد موضوعی، پایداری، تحرک و فرصت را به هم متصل می نماید. الواصل نام تاریخی دبی به معنای ارتباط است و بزرگترین گنبد 360 درجه دنیا را در خود جای داده است. این گنبد از 13.6 کیلومتر فولاد به وسیله Adrian Smith و Gordon Gill Architecture طراحی شده است.

مصر نیز تمدن باستانی خود را نمایش داده است. این غرفه که به وسیله حازم حماده مصری طراحی شده، به صورت هیروگلیف تزئین شده است. در حالیکه در داخل صفحات غول پیکر میراث و پیشرفت کشور را آنالیز می نمایند، هرم بزرگ جیزه هم با دروازه مثلثی که بازدیدنمایندگان از آن وارد می شوند، نشان داده شده است. پس از ورود، بازدیدنمایندگان با آثار باستانی و نمایش های تعاملی روبرو می شوند.

غرفه شش طبقه عربستان سعودی که به وسیله بوریس میکا طراحی شده، دومین غرفه بزرگ پس از امارات متحده عربی است و ساختاری شیبدار و مستطیلی دارد. پله برقی هریتیج بازدیدنمایندگان را برای تجربه تاریخ و فرهنگ کشور بالا می برد، در حالیکه پله برقی آینده آنها را برای کاوش در عربستان مدرن به وسیله یک صفحه نمایش آینه LED و یک آبنمای تعاملی پایین می آورد. این غرفه گواهینامه پلاتینیوم LEED را برای پایداری دریافت کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 27 آذر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1922

به "قرار گرفتن پاویون ایران در ردیف 15 پاویون تماشایی اکسپو دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرار گرفتن پاویون ایران در ردیف 15 پاویون تماشایی اکسپو دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید