لغو یک طرفه ویزا استقبال اتباع خارجی از گردشگری سلامت را مضاعف می نماید

به گزارش تور تایلند، ایسنا/ براساس سخنان معاون گردشگری کشور، لغو یک طرفه ویزا استقبال اتباع خارجی از گردشگری سلامت را مضاعف می نماید.

لغو یک طرفه ویزا استقبال اتباع خارجی از گردشگری سلامت را مضاعف می نماید

علی اصغر شالبافیان با اشاره به پیشنهاد لغو ویزا یک طرفه گفت: وزارت خارجه در حال آنالیز نهایی این امر است، طبیعتا این اقدام استقبال از گردشگری سلامت را مضاعف خواهد نمود.

معاون گردشگری در نشست هم اندیشی توسعه خدمات بین الملل سلامت که در محل وزارت بهداشت برگزار گردید، با تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه گردشگری سلامت گفت: در دولت سیزدهم نگاهی که بین همه دستگاه ها بوده سبب شده تا با هم افزایی بین بخشی، اتفاقات خوبی در قالب شورای راهبردی گردشگری سلامت شکل گیرد.

او با تاکید بر لزوم حمایت از شبکه رسمی فعالان حوزه گردشگری سلامت اظهار کرد: این مهم، دستورالعمل راهبردی ما بود و مصوبات حمایتی خوبی در قوانین و آیین نامه ها نهاده شد، به عنوان مثال در پیش نویس لایحه اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم، فعالیت های حوزه گردشگری و گردشگری سلامت از مالیات مستقیم معاف شدند. از طرفی هزینه قابل قبول مالیاتی قلمداد شدن تبلیغات و معرفی ظرفیت های گردشگری سلامت در دستور کار نهاده شد که به بیمارستان های دارای IPD تسری یافت.

معاون گردشگری ادامه داد: اکنون غالب بیمارستان ها این مشکل را دارند که اگر هزینه تبلیغات آنها از درصدی فراتر برود، ممیز مالیات این موضوع را نمی پذیرد، ولی طبق مصوبه اخیر مقرر شد 100 درصد این هزینه ها در بُعد قابل قبول مالیاتی قرار گیرد. طبق مصوبه دیگری نیز مقرر شد درآمدهای حوزه گردشگری صادرات محسوب گردد و به موجب این مصوبه، پس از 13 سال با حمایت سازمان توسعه تجارت، جوایز صادراتی حوزه گردشگری احیا شد و به موجب این سیاست راهبردی، یک سرفصل جداگانه هم برای گردشگری سلامت قائل شدیم که پرداخت شد.

او گام حمایتی دیگر وزارتخانه متبوع خود در راستای توسعه گردشگری سلامت را این گونه توضیح داد: سازمان توسعه تجارت به درخواست ما اقداماتی برای حمایت از شرکت در نمایشگاه های گردشگری انجام داد تا بعضی هزینه های حضور در نمایشگاه ها را تقبل کند.

شالبافیان اضافه کرد: در این دولت، مصوبه دیگری با عنوان حمایت از اشتغال مرزنشینان داشتیم که در استانهایی مانند کردستان، کرمانشاه و...مراکز بیمارستانی دارای IPD را تقویت کنیم که در این راستا استانداران هم موظف به حمایت شدند به شکلی که طبق اختیار خود می توانند تا 20 درصد از اعتبار تملک دارایی سرمایه خود را در قالب کمکهای فنی و اعتباری برای بخشهای مختلف از جمله گردشگری اختصاص دهند.

معاون گردشگری تاکید نمود: در حوزه بازاریابی دو تجربه پیروز با دوستان وزارت بهداشت در این دولت داریم، از بین 10 سالن نمایشگاه گردشگری، یک سالن کاملا به گردشگری سلامت اختصاص یافت و بیش از 10 دانشگاه علوم پزشکی و بیش از 70 مرکز درمانی دارای IPD در این همایش شرکت کردند که تجربه بسیار خوبی بود. بعلاوه در زمینه معرفی ظرفیتهای گردشگری سلامت به جز زحماتی که در وزارت بهداشت کشیده شد ما هم در قالب بروشورهایی به هفت زبان، محتوای گردشگری سلامت منتشر کردیم و در عین حال تورهایی برای آشناسازی از سایر کشورها برگزار گردید که در خصوص اخیر توری از کشور روسیه با اهداف آشنایی با مراکز درمانی به ایران سفر کردند.

او اضافه کرد: گام دیگر تشکیل سامانه گردشگری سلامت بود که در راستای حمایت از شبکه رسمی فعالان حوزه گردشگری سلامت صورت گرفت. این سامانه به گونه ای خواهد بود که معین باشد بیمار از چه طریقی وارد کشور می گردد و در کدام نقطه درمان می گردد. در حال حاضر تمام فرآیندهای این سامانه برای اتصال به سامانه وزارت امور خارجه اجرا شده است و همه اینها مرجعی می گردد تا شبکه رسمی فعالین حوزه گردشگری سلامت تقویت گردد.

شالبافیان با اشاره به برطرف موازی کاری ها در حوزه گردشگری سلامت بیان نمود: تمام دستگاه های دخیل باید در زمینه معین خود فعالیت نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 31 مرداد 1402 بروزرسانی: 31 مرداد 1402 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2312

به "لغو یک طرفه ویزا استقبال اتباع خارجی از گردشگری سلامت را مضاعف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو یک طرفه ویزا استقبال اتباع خارجی از گردشگری سلامت را مضاعف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید