آشنایی مجسمه بودای زمردین در معبد وات پراکائو بانکوک

به گزارش تور تایلند، نمی‌شود به تایلند رفت و بانکوک را دید و در محوطه کاخ بزرگ قدم نزد، محلی که روزگاری محل استراحت خانواده سلطنتی بوده است، در این محوطه معبدی با نام زمردین بودا (Wat Phra Kaew) وجود دارد که به خاطر مجسمه غول پیکر بودای زمردین مشهور است.

آشنایی مجسمه بودای زمردین در معبد وات پراکائو بانکوک

معبدهایی زیادی در کشور تایلند وجود دارد که علاوه بر ارزش تاریخی که دارند از جاذبه های توریستی تور تایلند نیز محسوب می شود و سالانه میزبان گردشگران زیادی از اکثر نقاط جهان است. معبد زمردین بودا (Wat Phra Kaew) یکی از مهم ترین معبد های بودیسم در تایلند می باشد که در ناحیه تاریخی شهر بانکوک و در محوطه کاخ بزرگ (Grand Palace) قرار گرفته است و به خاطر وجود مجسمه بودای زمردین شهرت دارد.

این مجسمه 66 متری از سنگ های سبز نیمه قیمتی ساخته شده که بیشتر آن ها به جای سنگ زمرد ، سنگ یشم سبز رنگ می باشد . دلیل این که این مجسمه را زمردین می نامند بیشتر به خاطر رنگ آن بوده تا سنگ های به کار رفته.

این مجسمه، بودا را در حال مدیتیشن به نمایش گذاشته ولی حالت مدیتیشن این مجسمه در تایلند شهرت ندارد و این حالت بیشتر به جنوب هند و سریلانکا بر می‌گردد برای همین بعضی ها بر این باورند که اصالت این مجسمه مربوط به هند و یا سریلانکا می باشد.

مجسمه بودای زمردین دارای سه لباس طلایی می باشد که با توجه به تغییر فصل توسط پادشاه کشور تایلند و یا یکی از اعضای خانواده سلطنتی عوض می شود. این لباس ها برای فصل گرم، سرد و بارانی توسط Rama اول و سوم ساخته شده است . دو لباس زرین دیگر که در فصل مورد نظر استفاده نمی شود در موزه سلطنتی که در محوطه کاخ بزرگ است به نمایش عموم گذاشته می شود. به مسافران تور تایلند پیشنهاد می شود هنگام سفر به شهر بانکوک حتما از این معبد زیبا دیدن کنند.

انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 348

به "آشنایی مجسمه بودای زمردین در معبد وات پراکائو بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی مجسمه بودای زمردین در معبد وات پراکائو بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید