مرسدس بنز کلاس S؛ از گذشته تا اکنون

به گزارش تور تایلند، مرسدس بنز S کلاس از سال 1951 در خط فراوری خودروساز آلمانی حضور دارد و در این سال ها، از نوآوری های جدید و پیشرفته زمان خودرو بهره برده است. در این مقاله، برجسته ترین فناوری های هر نسل را معرفی خواهیم کرد.

مرسدس بنز کلاس S؛ از گذشته تا اکنون

به گزارش خبرنگاران به نقل از زومیت، مرسدس بنز S کلاس همواره به بهره گیری از نوآوری های جدید مشهور بوده است و مدل کاملا جدید W223 نیز از این قاعده مستثنی نیست. با عرضه مدل جدید مرسدس بنز کلاس S به بازار، بیایید نگاهی بیندازیم به آنچه هر مدل در تاریخ این سدان لوکس برای تغییر صنعت خودروسازی انجام داده است. با توجه به پیشرفت های فراوان ارائه شده با آمدن هر کدام از نسل های کلاس S، خودروهای موجود ذکرشده در فهرست وب سایت carscoops فقط تأثیرگذارترین مدل در هر بازه زمانی هستند.

نسل W187 (فراوری بین سال 1951 تا 1954)

W187 درحقیقت اولین مرسدس بنز کلاس S برخوردار از پیشرانه پیشرفته 6 سیلندر میل بادامک رو بود. علاوه بر این، W187 از قفل ایمنی پیش گامانه درِ مجهز به پین مخروطی بهره می برد که جایگزینی بسیار مطمئن تر و قوی تر برای قفل های در سنتی به شمار می رفت. این نوع قفل به دلیل مقاومت اضافی، بهتر می توانست از باز شدن درها در حادثه جلوگیری کند.

نسل های W105 و W180 و W128 (فراوری بین سال های 1954 تا 1959)

از جمله پیشرفت های فناوری W105 و W180 و W128 می توان به بهره گیری از بدنه ای خودحفاظت شونده و کاسه های ترمزی اشاره نمود که از قابلیتی به نام توربو کولینگ استفاده می کردند. توربو کولینگ اساسا روی کاسه ترمز قرار داشت و باعث اتلاف گرما و خنک شدن آن ها می شد. همچنین، 220SE از سال 1958 به سیستم تزریق سوخت کنترل شده داخل منیفولد هوا مجهز بود.

نسل های W111 و W112 (فراوری بین سال های 1959 تا 1965)

مدل های W111 و W112 از قابلیت های فناوری جدید و پیشرفته تری از مدل قبلی خود بهره مند بودند که بیشترِ آن ها پیشرفت های بزرگی در زمینه ایمنی خودرو هستند. به عنوان مثال، این مدل به غربیلک فرمان مجهز و تمام اجزای فضای داخل کابین برای کاهش آسیب سرنشینان از مواد نرم ساخته شده بود. این خودرو از سلول ایمنی سرنشین به همراه مناطق مچاله شدنی در جلو و عقب برخوردار بود که اولین استفاده از این فناوری در مدلی فراوریی به شمار می رود. علاوه بر قابلیت های ایمنی، 300SE از سال 1961 تعداد زیادی از فناوری ها و سیستم های رفاهی و ایمنی مانند ترمزهای دیسکی و سیستم تعلیق بادی و درهای مجهز به قفل مرکزی را دریافت کرد.

نسل های W108 و W109 (فراوری بین سال های 1965 تا 1972)

نسل های W108 و W109 بیش ازآنکه انقلابی درمقایسه با مدل قبلی خود باشند، مدلی تکامل یافته بودند؛ اما این بدان معنا نبود که چیز جدیدی برای عرضه کردن نداشت. در تمام مدل ها، از فنرهای جبران کننده هیدروپنوماتیک در محور عقب استفاده می شد و پیشرفته ترین مدل با نام 300SEL 6.3 به پیشرانه خورجینی هشت سیلندر با قدرت 247 اسب بخار برای عملکرد قدرتمندتر مجهز بود. همچنین، نسخه ای اصلاح شده از این مدل بعدا به خودرو مسابقه ای معروف به خوک سرخ تبدیل شد.

نسل W116 (فراوری بین سال های 1972 تا 1980)

مطمئنا W116 نقطه عطفی در تاریخ این مدل به شمار می رود؛ زیرا اولین نمونه ای بود که نام S-Class را رسما گرفت. بعضی از پیشرفت های فنی موجود در این مدل عبارت بودند از: ترمز ABS (از سال 1978)، سیستم کروز کنترل (از سال 1975) به عنوان آپشن، چراغ های عقب و شیشه های جانبی مقاوم در برابر گردوخاک و مخزن سوخت در بالای محور عقب برای محافظت در صورت تصادف و برخورد. همچنین، W116 اولین خودرو فراوریی بود که با پیشرانه دیزلی توربوشارژ عرضه شد.

نسل W126 (فراوری بین سال های 1979 تا 1991)

دقیقا مانند W111 و W112، پیشرفت های فناوری W126 با تمرکز زیاد بر ایمنی همراه بود. این خودرو از سفت کن کمربند ایمنی و کیسه هوا برای راننده از سال 1981 و کیسه های هوا برای سرنشینان جلو از سال 1988 و سیستم کنترل لغزش در شتاب گیری با نام ASR به عنوان آپشن برای مدل های V8 از سال 1985 بهره می برد. افزون براین، این مدل از ستون فرمان با قابلیت تنظیم الکتریکی به عنوان تجهیزات اختیاری از سال 1985 بهره می برد.

نسل W140 (فراوری بین سال های 1991 تا 1998)

اگرچه ممکن است امروز تصور کنیم W140 ظاهری جعبه ای داشت، این خودرو در زمان عرضه ضریب درگ نسبتا کمی (فقط 0/31) داشت. همچنین، W140 اولین خودرو فراوریی مرسدس بنز با پیشرانه دوازده سیلندر بود که قدرتمندترین پیشرانه خودروساز آلمانی در آن موقع به شمار می رفت. پیشرفت های این نسل بر ارائه بیشتر امکانات رفاهی متمرکز بود.

بعضی از ویژگی های این نسل ازاین قرار بودند: پنجره های جانبی دو جداره، بسته شدن برقی درها (سیستم درهای آرام بند برقی) و صندوق عقب به عنوان آپشن، سیستم سیم کشی مالتی پلکس مبتنی بر CAN (شبکه کنترل کننده منطقه ای)، سیستم ناوبری اختیاری GPS معروف به سیستم اتوپایلوت (APS) عرضه شده به عنوان آپشن از سال 1995 ، چراغ های جلو زنون پویا به عنوان آپشن و سیستم کنترل صوتی LINGUATRONIC از سال 1996 و اولین سیستم تلفن خودرو فعال شونده با کنترل صوتی در مدل های فراوریی.

علاوه بر این امکانات، نسل W140 مرسدس بنز کلاس S از بعضی قابلیت های دستیار راننده، مانند برنامه پایداری الکترونیکی (ESP) به صورت استاندارد یا آپشن بسته به مدل و سیستم دستیار پارک (PARKTRONIC) به صورت استاندارد یا آپشن بسته به مدل عرضه شده و سیستم دستیار ترمز (BAS) به طوراستاندارد از سال 1996 برخوردار بود.

نسل W220 (فراوری بین سال های 1998 تا 2005)

بی شک W220 اولین مرسدس بنز کلاس S در عصر مدرن است. این نسل از انواع فناوری های جدید یا در حال توسعه برای خودرو، مانند غیرفعال کردن اتوماتیک سیلندر، جعبه دنده اتوماتیک با کنترل الکترونیکی از سال 2004، دستیار فعال حفظ فاصله (DISTRONIC) به عنوان آپشن، سیستم آپشنال دسترسی بدون کلید KEYLESS GO و اجازه رانندگی، سیستم پیشگیرانه ی حفاظت از سرنشینان PRE-SAFE از سال 2002 بهره می برد. همچنین، W220 اولین نسل از مرسدس بنز S کلاس بود که به نسخه های AMG با نام S55 و S65 مجهز بود و اولین مدل S کلاس به شمار می رفت که با سیستم آپشنال چهار چرخ محرک 4MATIC عرضه شد.

نسل W221 (فراوری بین سال های 2005 تا 2013)

پیشرفت های W221 بیشتر روی سیستم های دستیار راننده متمرکز شده است. این نسل از دستیار اختیاری فاصله فعال بهبودیافته DISTRONIC PLUS (با ترمز دریافت تا حالت سکون)، ترمز PRE-SAFE با ترمز نیمه خودران از سال 2006، ترمز اضطراری اتوماتیک آپشنال از سال 2009، دستیار دیددرشب فعال آپشنال و دستیار حفظ راستا حرکت آپشنال از سال 2009 بهره مند بود. همچنین، نسل W221 اولین کلاس S به شمار می رود که از سال 2009 در قالب نسخه هیبریدی S400 Hybrid به بازار عرضه شد.

نسل W222 (فراوری بین سال های 2013 تا 2020)

نسل W222 یکی از نسل های منحصربه فرد کلاس S به شمار می رود؛ اگرچه ممکن است بهترین آن ها نباشد. این نسل علاوه بر تمام فناوری هایش، پیشرفت های زیادی در زمینه مهندسی نیز نموده است. W221 از بدنه کاملا جدید آلومینیومی هیبریدی بهره می برد. همچنین، این نسل اولین خودرو کاملا بدون لامپ سنتی بود که درعوض، تقریبا 500 لامپ LED در تمام جاهای خودرو داشت.

نسل W222 سیستم های پیشرفته دستیار راننده نیز داشت که مرسدس بنز به آن لقب Intelligent Drive را داد. ازجمله سیستم های برجسته می توان به قابلیت اسکن سطح جاده (ROAD SURFACE SCAN) اشاره نمود که می توانست در جاده چاله ها را قبل از رسیدن به آن ها شناسایی کند. علاوه بر این، سیستم کنترل جادویی بدنه (MAGIC BODY CONTROL) نیز وجود داشت که شاسی و سیستم تعلیق را متناسب با چاله ها و برآمدگی های جاده تطبیق می دهد.

نسل W223 (نسل حال حاضر)

جدیدترین فناوری مرسدس بنز S-Class عمدتا روی بخش هایی متمرکز شده است که تجربه رانندگی را با یاری بعضی امکانات بهبود می بخشد. از جمله این قابلیت ها می توان به تعداد زیادی صفحه نمایش (گاه از نوع OLED) و سیستم جدید سرگرمی و نورپردازی فعال محیطی اشاره نمود. سیستم نورپردازی می تواند هشدارها را به صورت بصری برای افراد مستقر در محیط اطراف نمایش دهد. علاوه بر این، بیش از 50 قطعه از خودرو را می توان به صورت بی سیم به روزرسانی کرد. نسل W223 اولین بار در دنیا (در میان مدل های فراوریی) از کیسه هوای جایگاه عقب و سیستم فرمان محور عقب آپشنال برخوردار است که می تواند تا 10 درجه چرخش کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1458

به "مرسدس بنز کلاس S؛ از گذشته تا اکنون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرسدس بنز کلاس S؛ از گذشته تا اکنون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید