چند تغییر در شیوه زندگی سالم برای ساختن امروز

به گزارش تور تایلند، زندگی ماشینی و صنعتی امروزه به انسان اجازه نمی دهد تا مطابق میلش زندگی کند. در اثر این نوع زندگی، خستگی ها و استرس ها و بیماری های زیادی دامن گیر انسان این عصر شده است ...

چند تغییر در شیوه زندگی سالم برای ساختن امروز

برای ساختن یک زندگی شاداب باید تغییراتی در شیوه زندگی ایجاد کرد.

چکیده : زندگی ماشینی و صنعتی امروزه به انسان اجازه نمی دهد تا مطابق میلش زندگی کند. در اثر این نوع زندگی، خستگی ها و استرس ها و بیماری های زیادی دامن گیر انسان این عصر شده است تا جایی که حتی هوای تمیزی برای نفس کشیدن و آب سالمی برای نوشیدن و غذای مفیدی برای خوردن به دست نمی آید. با این سبک زندگی که در پیش گرفته ایم حتی طول عمر خود را به مخاطره انداخته ایم. در مقاله حاضر، شش راه برای تغییر در شیوه زندگی و اصلاح امور زندگی بیان شده است. این شش مورد، تمام سخن در این باره نیست و هر کسی حتما موارد دیگری را برای تغییر دادن در زندگی شخصیش می تواند به آن اضافه کند. بیایید با این تغییرات، زندگی فردایمان را بهتر بسازیم.

تعداد کلمات : 2643/مدت زمان مطالعه : 13 دقیقه

Dr. Edward Groupنویسنده :

مترجم : میثم نریمانی

سال هاست که من به بیش از هزاران نفر از مردم یاری نموده ام تا انتخاب های بهتری را برای زندگیشان و برای سلامتشان داشته باشند. افراد مختلف با هر پیش زمینه ای، می گویند که احساس بیماری، خستگی و افسردگی می نمایند. آنچه واقعا ترسناک است این است که مردم آغاز به پذیرش این موضوع نموده اند که این احساس آنها یک چیز عادی است. این نباید به این صورت باشد. شما مجبور نیستید، و نباید، خود را به حال خود رها کنید تا احساس خستگی و بی حوصلگی کنید. بعضی از موثرترین راه های بهبود سلامت که می توانید به کار ببرید، ساده و تقریبا برای همه در دسترس هستند. شما به پول زیادی احتیاج ندارید؛ شما فقط احتیاج دارید به سمت پرورش عادات سالم حرکت کنید. وقتی مردم از من درباره برترین داروها می پرسند، آیا می دانید که به آنها چه می گویم؟ برترین دارو؛ یک شیوه زندگی مبتنی بر پیشگیری است.

6 نکته برای یک شیوه زندگی سالم

شش چیز که ساده ترین چیزهایی است که می توانید در زندگی خود آنها را با هم ترکیب کنید عبارتند از: نور آفتاب، هوای تمیز، آب تازه، خواب، ورزش، و بیشتر از همه، رژیم غذایی پاک و سالم. این خودشه. بهبود این شش چیز می تواند سلامت هر فرد را بهبود بخشد. آنها هیچ احتیاجی به تجهیزات فانتزی ندارند، هیچ آموزش ویژه ای نمی خواهند، هیچ مجموعه آموزشی 16 تایی دی وی دی لازم ندارند، و هیچ طرح پرداختی احتیاج ندارند. شما همین امروز می توانید زندگی خود را ارتقا بدهید، درست همین امروز.

بیشتر بخوانید : راهنمای جامع زندگی سالم

کم آبی مزمن بدن، حداقل، باعث کاهش شدید انرژی شما می شود. بدتر از همه این که، از آنجا که 70% درصد بدن شما آب است، از دست دادن آب بدن می تواند بر هر فرآیندی که در بدن شما صورت می گیرد، از جمله بازسازی استخوان و بافت ها، توانایی های سم زدایی طبیعی، و عملکرد ایمنی بدن، تاثیر منفی و بد بگذارد. حتی چشمک زدن و پلک زدن و ضربان قلب شما به آب احتیاج دارد.

1. میزانی نور آفتاب دریافت کنید

تابش متعادل خورشید در سال های اخیر فشار بسیار بدی را ایجاد نموده است و هم اکنون اشعه های UV خورشید با چروک های پوست و سرطان پوست ارتباط دارند. در حالی که این درست است که شما نباید تمام روز را در زیر نور خورشید صرف کنید، اما همه ما در جهت دیگری بیش از حد چرخیده ایم (به طور کلی از آفتاب دوری نموده ایم) و مردم سریع به کرم های ضد آفتاب شیمیایی پناه می برند و یا به طور کامل از خورشید دوری می نمایند. در واقع، اشعه ماوراء بنفش تنها حدود یک دهم از 1% درصد کل میزان جهانی بیماری را تشکیل می دهد. دوری شما از نور خورشید به احتمال زیاد باعث می شود بیمار شوید آن هم به خاطر میزان بیش از حد کمی که از نور خورشید دریافت می کنید. قرار گرفتن به طور مستقیم و به میزان متعادل در معرض آفتاب باعث افزایش سلامت فکر و بدن شما می شود. علاوه بر بالا بردن شرایط فکری شما، قرار گرفتن در معرض نور خورشید به طور مستقیم بر فراوری ملاتونین بدن تاثیر می گذارد و می تواند خواب رام تر را ارتقا بدهد. نور خورشید بعلاوه برای توانایی بدن در فراوری ویتامین D نقش حیاتی دارد، که این ویتامین یک ماده مغذی فوق العاده مهم است که از سلامت قلب و عروق، سلامت استخوان و سیستم ایمنی بدن حمایت می نماید. در واقع، نور خورشید برترین منبع ویتامین D است، زیرا وجود این ماده مغذی در غذا نسبتا غیر معمول است. این بدان معنا نیست که شما می باید خطر ابتلا به سرطانِ مرتبط با UV را نادیده بگیرید. به این صورت عمل کنید که در هر چیزی که به سلامت مربوط می شود، باید توازن درستی پیدا کنید. در خصوص میزان نورآفتاب که باید دریافت کنید مطلع باشید و با هوش عمل کنید.

سعی کنید هر روز حداقل 15 تا 30 دقیقه از نور مستقیم خورشید دریافت کنید. از کرم های ضد آفتاب دوری کنید. در برترین حالت، آنها از فراوری ویتامین D جلوگیری می نمایند. بدتر از همه اینکه، بسیاری از کرم های ضد آفتاب دارای مواد شیمیایی خشن هستند که می توانند به وسیله پوست جذب شوند و باعث ایجاد چندین مشکل سلامتی شوند. اگر در تمام روز بیرون هستید و در معرض تابش نور درخشان خورشید قرار دارید، در سایه بمانید و از عینک های آفتابی بهره ببرید، و برای جلوگیری از آفتاب سوختگی، کلاه های عریض و لباس های شل و آستین بلند بپوشید. اگر مجبور هستید از کرم ضد آفتاب بهره ببرید، فقط آنهایی را که ارگانیک، معدنی و گیاهی هستند را بخرید.

بیشتر بخوانید : ویتامین D و علایم کمبود آن

2. هوای تمیز را تنفس کنید

همانطور که گفته می شود، شما می توانید هفته ها بدون غذا، و روزها بدون آب زنده بمانید، اما فقط چند دقیقه بدون هوا زنده خواهید ماند. با توجه به اهمیت فوق العاده آن، تقریبا احتیاجی به گفتن نیست که برترین هوا، هوای تازه و پاک است. هوای پاک به شما یاری می نماید تا از بیماری های تنفسی مانند آسم یا آلرژی ها جلوگیری کنید و به بدن شما یاری می نماید تا اکسیژن مورد احتیاج همه سلول های زنده را تامین کند. تنفس هوای کثیف می تواند مسائل بزرگی ایجاد کند. بسیاری از مردم کیفیت ضعیف و پایین هوا را با دود و آلودگی صنعتی مرتبط می دانند. شما ممکن است تعجب کنید از این که بدانید و یاد بگیرید که بر طبق EPA، کیفیت هوا در محیط داخلی معمولا 2 تا 5 برابر بدتر از محیط خارج است. این ممکن است برترین سناریو باشد؛ در بدترین حالت، هوای داخل می تواند تا 100 برابر سمی تر باشد. به طرز عجیب و غریبی، ساخت و سازِ با کیفیت، ممکن است مورد سرزنش قرار گیرد. این کیفیت انرژی به کار رفته در یک ساختمان برای این است که محکم و کیپ باشد تا از نفوذ هوا و آب جلوگیری کند، اما بعلاوه اجازه می دهد تا هوای آلوده، در آن انباشته و متراکم شود. این آلاینده ها عبارتند ازVOCs و گازهای شیمیایی که بخارات و گازهای خروجی از مبلمان، رنگ، مواد کفپوش و سایر مصالح ساختمانی داخل ساختمان هستند. گمان نکنید که خوشبو نماینده هوا می تواند هوا را تمیز کند. بیشتر خوشبو نماینده های هوا، فقط عطر های سمی شیمیایی را برای پنهان کردن بوها، منتشر می نمایند. به جای آن، یک دستگاه تصفیه هوا برای خانه خود بخرید، ترجیحا دستگاهی که از هر دو فیلتر HEPA و UV استفاده می نماید را تهیه کنید. شما بعلاوه می توانید پنجره ها را باز کنید و تعدادی از گیاهان آپارتمانی را تهیه کنید؛ آنها عالی هستند، فیلترهای طبیعی هوا که اکسیژن پاک را آزاد می نمایند. با این حال بهتر است از طبیعت خارج شوید و از هوای تازه و دست اول، لذت ببرید.

3. همواره هیدراته باشید

براساس بعضی برآورد ها، 75 درصد افراد از کم آب شدن بدنشان به صورت خفیف و مزمن، رنج می برند. این بیشتر از آن که باعث شود احساس تشنگی کنید، بر سلامتی شما تاثیر می گذارد. کم آبی مزمن بدن، حداقل، باعث کاهش شدید انرژی شما می شود. بدتر از همه این که، از آنجا که 70% درصد بدن شما آب است، از دست دادن آب بدن می تواند بر هر فرآیندی که در بدن شما صورت می گیرد، از جمله بازسازی استخوان و بافت ها، توانایی های سم زدایی طبیعی، و عملکرد ایمنی بدن، تاثیر منفی و بد بگذارد. حتی چشمک زدن و پلک زدن و ضربان قلب شما به آب احتیاج دارد. جادوگران بازاریابِ Madison Avenue ، میلیون ها دلار رف کوشش برای متقاعد کردن ما می نمایند که آب، یک چیز ساده و خسته نماینده ای است. در عوض، آنها می گویند، باید تشنگی خود را با شیرینی های مایع که حاوی گاز هستند، مانند نوشابه های گازدار و نوشیدنی های انرژی زا، بر طرف کنیم. به حرف آنها گوش نکنید. شما برای عملکرد بدنتان به آب تازه احتیاج دارید؛ هیچبه چه میزان آب احتیاج دارید؟ هشت فنجان در روز توصیه استاندارد است. این یک قاعده نسبتا خوبی است اما سایز بدن یا سطح و

میزان فعالیت در آن محاسبه نمی شود. یک راهنمای بهتر این است که نیمی از وزن خود را در واحد اونس آب بنوشید جایگزینی وجود ندارد. قهوه، نوشابه های گازدار و نوشیدنی های انرژی زا، منابع خوبی برای هیدراتاسیون نیستند. در واقع، کافئین و قند ادرار آور هستند که سبب از دست دادن آب بدن می شوند. از آنها دوری کنید.

به چه میزان آب احتیاج دارید؟ هشت فنجان در روز توصیه استاندارد است. این یک قاعده نسبتا خوبی است اما سایز بدن یا سطح و میزان فعالیت در آن محاسبه نمی شود. یک راهنمای بهتر این است که نیمی از وزن خود را در واحد اونس آب بنوشید. به عنوان مثال، اگر وزن شما 180 پوند است ، باید 90 اونس آب در روز بنوشید. البته مردم بر اساس عوامل بسیاری که با هم متفاوت هستند، احتیاج های متفاوتی دارند. سایز بدن، فعالیت بدنی، دمای هوای خارج، تعریق و عرق کردن، سلامتی و ده ها مورد از عوامل دیگر، بر میزان آب مورد احتیاج بدن تاثیر می گذارند. با قانون نیمی از وزن خود، به عنوان یک پایه، آغاز کنید و در صورت احتیاج به میزان آب مصرفی، اضافه کنید.

4. به میزانکافی استراحت کنید

آیا متوجه شده اید که در بعضی از محفل ها، از دست دادن چند ساعت خوابِ شب، به عنوان مدال افتخار در نظر گرفته می شود در حالی که خواب کامل، که توصیه می شود 8 ساعت در شب باشد، به عنوان یک ضعف دیده می شود؟ این تفکر، یک تفکر کاملا عقب مانده است. خواب مناسب - در حدود 7 تا 8 ساعت در شب برای بیشتر مردم - برای بدن و فکر سالم لازم است. استراحت باعث افزایش سطح هورمون طبیعی و پاسخ های انتقال دهنده های عصبی می شود. از بین رفتن خواب می تواند منجر به عملکرد ضعیف به هنگام کار، تصادفات اتومبیل، مسائل ارتباطی، خشم، و افسردگی شود. چرا بسیاری از مردم که در اطراف ما هستند به طور کامل خسته شده اند؟ برای بیشتر مردم، مشکل این نیست که آنها بیش از حد پر مشغله هستند، بلکه مشکل فقط این است که آنها باید تلویزیون را خاموش نمایند، گوشی تلفن را کنار بگذارند و چشمانشان را ببندند. در حقیقت، کوشش برای اینکه با تلویزیون یا ابزارهای دیگر به خواب بروید، تنها ریتم طبیعی شبانه روزی بدن شما را از بین می برد و شما را از جهت اصلی جریان زندگی خارج می نماید. تنها کاری که باید بکنید این است که گوشی هوشمند را کنار بگذارید و به رختخواب بروید. فضای خواب خود را تا حدی که امکان دارد تاریک کنید. اگر این امکان پذیر نیست، سعی کنید ماسک خواب بپوشید و از آن بهره ببرید. این یک استراتژی عالی برای مسدود کردن نور است. و همانطور که همواره شنیده اید، هر شب حدود 8 ساعت خواب را به عنوان هدف برای خود قرار دهید.

5. اغلب اوقات ورزش کنید

ورزش برای سلامت و خلق و خوی شما حیاتی است. تحقیقات به طور روشن و صریح نشان می دهند که اگر به طور منظم ورزش کنید، شانس شما برای داشتن یک زندگی طولانی و سالم، بهتر است. وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده اینگونه اطلاع رسانی می نماید که فعالیت بدنی منظم، میزان مرگ و میر در بسیاری از بیماری های مزمن را کاهش می دهد و به بهبود یا پیشگیری از بسیاری از بیماری ها و شرایط خاص یاری می نماید. شما برای داشتن مزیت های سلامتی و بهداشتی، احتیاجی به داشتن بدنی مانند بدن شرکت نمایندگان در بازی های المپیک، ندارید. حتی ورزشی که از حالت سبک به میانه رشد داشته باشد می تواند مزایای سلامتی فوق العاده ای داشته باشد. اگر چه چهل و پنج دقیقه تا یک ساعت برای بیشتر مردم بهتر است، اما فقط 30 دقیقه فعالیت میانه، چند بار در هفته می تواند سطح انرژی را بالا ببرد، به شما در بهبود خواب یاری کند، فکر شما را تیزتر کند و دفاع بدن شما را در برابر بیماری، تقویت کند. برای به حدبیشتر رساندن مزیت های ورزش، باید در خارج از منزل ورزش کرد. تحقیقات و مطالعات نشان داده است که تمرینات بیرون از خانه، باعث تحمل و استقامت، شور و شوق، لذت و اعتماد به نفس می شود. بعلاوه یاری می نماید تا افسردگی و خستگی کاهش یابد. یک مطالعه نشان داد افرادی که در خارج از خانه ورزش می کردند، ورزش آنها طولانی تر بود و اغلب به طور مکرر ورزش می کردند. لازم به ذکر نیست که ورزش در خارج از منزل بعلاوه می تواند به شما یاری کند تا دوز روزانه احتیاجتان به ویتامین D را از نور خورشید دریافت کنید.

6. از یک رژیم غذایی پاکیزه پیروی کنید

شما ممکن است با عبارت، زباله درون، زباله بیرون آشنا باشید. غذائی که می خورید در عمل، یک نمونه کامل و عالی از این بیان است. تغذیه خوب برای سلامتی شما حیاتی است. شما می توانید دو برابر افراد دیگر ورزش کنید و بخوابید اما بدون رژیم غذایی پاکیزه، مناسب و متعادل، احساس خستگی و افتادگی می کنید. گروه های زیادی وجود دارند که فکر و آنالیز می نمایند که برترین نوع رژیم غذایی چیست. اگرچه اصولی وجود دارد که قابل تغییر نیستند، اما باید انتخاب، فردی باشد. من شخصا، از هر دو رژیم خام خواری و وگان پیروی می کنم و هر دو را توصیه می کنم، اما هر کسی خودش باید تصمیم بگیرد که چه چیزی برای زندگی او خوب است و برایش کار می نماید.

بیشتر حیواناتی که برای فراوری انبوه پرورش داده شده اند، در شرایط سخت و کثیف و بی رحمانه ای پرورش می یابند. نه تنها این ظلم و ستم هیچ ضرورتی ندارد، بلکه باعث فراوری و به وجود آمدن حیوانات بیمار می شود که محصولات حیوانی سمی فراوری می نمایند. یک رژیم گیاهی از این خطرات به دور است، اما اگر تصمیم دارید که گوشت و لبنیات مصرف کنید، حداقل از بدترین های آنها دوری کنید. تنها آن دسته از مواد غذایی حیوانی را مصرف کنید که به صورت ارگانیک، در محیط زیستی وسیع و آزاد، و با استانداردهای اخلاقی در محل زندگیشان، فراوری می شوند. و در حالی که این یک موضوع بحث برانگیز است، من اعتقاد دارم که شواهدِ بیش از حد کافی، برای اجتناب از غذاهایی که اصلاح ژنتیکی شده اند، AKA GMOs وجود دارد. ایتالیا، فرانسه، آلمان، یونان و ده ها کشور دیگر، استفاده از این غذاها را محدود نموده اند و یا مستقیما ممنوع نموده اند. هر چند، در ایالات متحده، این محصولات در همه جا هستند. خرید مواد غذایی ارگانیک، ساده ترین راه برای جلوگیری از GMO است. طبق قوانین ایالات متحده و کانادا، یک محصول با برچسب 100% درصد

ارگانیک نمی تواند حاوی هیچ گونه ارگانیسم و ترکیبی که اصلاح ژنتیکی شده باشد، باشند. در نهایت، عادت غذایی مخصوص به خود را داشته باشید و از محصولات غذایی فراوری شده که معمولا در مراکز فروشگاهی مواد غذایی قرار می گیرند، بسته بندی شده اند و با مواد اولیه بی ارزش و یا کم ارزش ساخته شده اند، دوری کنید، خصوصا از کربو هیدرات های تصفیه شده، اجتناب کنید. چند سال پیش، محققان در پرینستون حتی تأیید کردند که شکر اعتیاد آورتر از هروئین است. جای تعجب نیست که آمریکایی ها نوشابه های گاز دار را بیشتر از آب خریداری می نمایند. بیشتر مواد غذایی که می خرید باید از مواد غذایی خام تشکیل شده باشد. سبزیجات، میوه، آجیل، دانه و غلات کامل. من نمی گویم همه مواد غذایی بسته بندی شده برای شما وحشتناک است، اما بیشتریت قریب به اتفاق آنها حاوی یک میدان مین از مواد مضر برای بدن شما هستند.

برگرفته از سایت: Food Articles - Global Healing Center.url

منبع: راسخون
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1876

به "چند تغییر در شیوه زندگی سالم برای ساختن امروز" امتیاز دهید

1 کاربر به "چند تغییر در شیوه زندگی سالم برای ساختن امروز" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند تغییر در شیوه زندگی سالم برای ساختن امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید