مزایای شیر شاهدانه ارگانیک

به گزارش تور تایلند، یکی از نوشیدنی های ارگانیکی که بسیار برای بدن مفید است، شیر شاهدانه ارگانیک است. تهیه آن چندان مشکل نیست و به راحتی می توان در منزل آن را تهیه کرد.

مزایای شیر شاهدانه ارگانیک
مصرف شیر شاهدانه ارگانیک چه مزیت هایی برای بدن دارد؟

چکیده:

یکی از نوشیدنی های ارگانیکی که بسیار برای بدن مفید است، شیر شاهدانه ارگانیک است. تهیه آن چندان مشکل نیست و به راحتی می توان در منزل آن را تهیه کرد. با مطالعه این مقاله از موادی که در شیر شاهدانه موجود است و خواص آنها آشنا می شویم. این شیر گیاهی را می توان حتی برای بچه ها هم استفاده کرد و از فاید آن بهره مند شد.

تعداد کلمات : 1146 / تخمین زمان مطالعه : 6 دقیقه

نویسنده : Dr. Edward Group

مترجم : میثم نریمانی

اگرچه ممکن است نام شیر شاهدانه اندکی گمراه نماینده باشد، اما کاملا قانونی است. بدون اشاره به سلامت آن برای گیاهخواران و غیر گیاهخواران، یک جایگزین به حساب می­آید. این محصول، از بذر گیاه شاهدانه بدست می­آید و تنها طی چند سال گذشته در ایالات متحده مورد فروش قرار گرفته است. یکی از نگرانی­های که مردم درباره شیر شاهدانه ارگانیک دارند، این است که ممکن است حاوی مقداری از مواد شیمیایی THC (تتراهیدروکانابینول) باشد که در ماری­جوانا یافت می­گردد. مطمئن باشید که این ماده، در شیر شاهدانه وجود ندارد. یکی دیگر از نگرانی ها این است که دانه های شاهدانه باید وارد شوند زیرا در حال حاضر قانونی برای کاشت گیاه شاهدانه در ایالات متحده وجود ندارد. بعضی از فراوری نمایندگان شیر شاهدانه برای تهیه بذر شاهدانه، به کشاورزان در کانادا و یا اروپا متکی هستند، که در آنجا کاشتن گیاه شاهدانه برای فراوری روغن یا شیر کاملا قانونی است.

مزیت های سلامتی شیر شاهدانه ارگانیک

شیر شاهدانه ارگانیک جایگزین خوبی برای شیر گاو (که ممکن است برای بعضی مسموم نماینده باشد) و حتی برای کسانی که نمی توانند به علت مسائل مربوط به رژیم غذایی لبنیات مصرف نمایند، می باشد.

  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • پاکسازی پوست، سلامت مو و ناخن
  • تقویت قلب
  • افزایش ظرفیت و قدرت ذهنی

یک لیوان 8 اونسی حاوی مواد مغذی سالم زیر است:

900 میلی گرم اسید چرب امگا 3 - ویتامین A

2800 میلی گرم امگا 6 اسید چرب - ویتامین E

همه 10 اسید آمینه ضروری - ویتامین B12

4 گرم پروتئین قابل هضم - اسید فولیک

46 درصد از RDA کلسیم - ویتامین D

0٪ کلسترول - مهمیم

آهن - پتاسیم

فسفر - روی

ریبو فلاوین و موارد دیگر ...

شیر شاهدانه را می توان در طعم های ساده، وانیل و یا شکلاتی خریداری کرد و پاکت بسته بندی شده آن را، تا زمانی که درب آن را باز نشده باشد، لزومی ندارد در یخچال گذاشته گردد. درحال حاضر فروشگاه های زیادی وجود دارند که چندین برند از این محصول را می فروشند، بنابراین اگر شما مصرف نماینده­ای هستید که ترجیح می دهید محصولات ارگانیک بهره ببرید، پیدا کردن یک محصول ارگانیک سخت نیست.

چگونه می تواند شیر شاهدانه ارگانیک تهیه کرد!

آب و دانه های شاهدانه بدون پوست (پوست آن کنده شده باشد) را در مخلوط کن بریزید و با هم مخلوط کنید. برای بدست آوردن یک قوام و سفتی سبک تر، شبیه به شیر کم چرب لبنی، از آب بیشتر و برای بدست آوردن قوام سنگین تر مانند خامه از آب کمتر بهره ببرید (بیشتر شبیه شیر استاندارد است).

به مدت 2-3 دقیقه و یا تا زمانی که به اندازه مورد نظرتان برسید، مواد را باهم مخلوط کنید. پس از مخلوط کردن، می­توانید شیر را با افزودن عصاره آگاوا آبی (گیاه شاداب با گل برگ های خاردار باریک و بلند و خوشه های گل، بومی جنوب ایالات متحده و آمریکای مرکزی است و گیاهی گرمسیری می باشد) و عسل خام یا وانیل ارگانیک، شیرین کنید. برای به دست آوردن شیرینی بیشتر، می توانید باز هم این مواد را اضافه و با هم مخلوط کنید. برای این که آب آن را بگیرید، شما می توانید مخلوط را در یک پارچه نازک فشار دهید و خمیر آن را بگیرید. این خمیر می تواند به اسم یک ماده عالی برای ماساژ بدن، ماسک صورت و یا کود قوی باغبانی استفاده گردد.

مواد تشکیل دهنده:

  • 1 فنجان بذر شاهدانه (پوست کنده)
  • 5 یا 6 فنجان آب خالص
  • شیرین نماینده طبیعی، مانند عصاره آگاوا یا عسل خام

دستورالعمل استفاده: 6 یا 7 فنجان آن را داخل یک ظرف شیشه ای (یا یک کوزه با دهانه گشاد) کاملا بسته شده به طوری که هوا به آن نفوذ نکند، به مدت 3 روز در یخچال قرار دهید. قبل از هر بار استفاده محلول را به خوبی تکان دهید. توصیه به والدین: این راهی بسیار آسان و یک منبع خوب از اسیدهای چرب ضروری، پروتئین آلی، امگا 6 و امگا 3 برای تکمیل رژیم غذایی کودک شما است. دانه های شاهدانه پوست کنده را می توانید به صورت آنلاین بخرید.

بیشتر بدانید : معرفی شاهدانه و خواص درمانی آن

چیزهای دیگری که باید درباره شیر شاهدانه ارگانیک بدانید

شیر شاهدانه را می توان در طعم های ساده، وانیل و یا شکلاتی خریداری کرد و پاکت بسته بندی شده آن را، تا زمانی که درب آن را باز نشده باشد، لزومی ندارد در یخچال گذاشته گردد. درحال حاضر فروشگاه های زیادی وجود دارند که چندین برند از این محصول را می فروشند، بنابراین اگر شما مصرف نماینده­ای هستید که ترجیح می دهید محصولات ارگانیک بهره ببرید، پیدا کردن یک محصول ارگانیک سخت نیست. شیر شاهدانه بدون شکر، بدون کلسترول، عاری از سویا و گلوتن است. برای بسیاری از مردم، این فاکتورها باعث می گردد که این محصول یک انتخاب صحیح و منبعی فراوان از مواد با ارزش غذایی بالا باشد. اسیدهای چرب ضروری، ویتامین ها و مواد مغذی که در شیر شاهدانه ارگانیک موجود است، طیف گسترده­ای از خواص درمانی را فراهم می نماید.

نکته: همان طور که می دانید، همواره باید در خصوص هر محصولی که مورد استفاده قرار می دهید، به اندازه کافی تحقیق انجام دهید. در واقع تعداد زیادی از مدل های مختلف در بازار وجود دارد که همه آن ها از مواد تشکیل دهنده ارگانیک ساخته نمی شوند. سعی کنید به خواندن برچسب های روی محصولات، نه فقط مواد غذایی و نوشیدنی بلکه هر محصولی، عادت کنید، حتی موارد روزمره مانند محصولات مراقبت از پوست که می توانند حاوی مواد سمی باشد. وقتی مواد تشکیل دهنده محصولاتی که شما و خانواده تان مصرف می کنید را مطالعه کنید، به درک بیشتری از شیوه های برچسب گذاری و آنچه را که باید برای ایمن ماندن خود بدانید، دست پیدا می کنید.

شیر شاهدانه ارگانیک به خوبی می تواند یک جایگزین مناسب برای کسانی باشد که شیر گاو را دوست ندارند و یا توانایی تحمل لاکتوز را ندارند و یا گیاه خوار هستند. زمانی که طعم و مزه آن را امتحان کنید و به آن عادت کنید، متوجه خواهید شد که آن را به هر یک از محصولات شیری دیگر که امتحان کرده­اید، ترجیح می دهید. نتایج حاصله ممکن است برای افراد مختلف متفاوت باشد. این اظهارات و اطلاعات برای اهداف آموزشی طراحی و ساخته شده اند وقصد ندارند به جای توصیه های پزشک شما بنشینند. مرکز سلامت جهانی، توصیه های پزشکی را ابطال نمی نماید، نسخه نمی دهد و برای تشخیص بیماری ها ایجاد نشده است. قرار نیست توصیه های غذایی و منظره هایی که به وسیله مرکز سلامت جهانی بیان می شوند جانشینی برای سرویس ها و خدمات پزشکی معمول و متعارف باشند. اگر شما یک شرایط پزشکی شدید و سخت دارید یا نگران سلامت خود هستید، به دیدار دکتر و پزشک خودتان بروید و با او مشورت کنید.

برگرفته از سایت: Food Articles - Global Healing Center.url

منبع: راسخون
انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1871

به "مزایای شیر شاهدانه ارگانیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای شیر شاهدانه ارگانیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید