معابد زیبای بانکوک

به گزارش تور تایلند، بانکوک شهری پر از معابد بزرگ و دیدنی است. معابد بانکوک هم از نظر معماری و هم از نظر مذهبی از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. در این مقاله شما را با بهترین معابد کشور تایلند در شهر بانکوک آشنا خواهیم کرد.

معابد زیبای بانکوک

معبد بودای خوابیده

Wat Pho یکی از دیدنی ترین مکان های توریستی دنیا است. گردشگران برای دیدن مجسمه بودا به این معبد قدیمی و تاریخی می روند. در این معبد بیش از یکهزار مجسمه بودا وجود دارد و بزرگ ترین آنها مجسمه بودای خوابیده است که حدود 46 متر طول و 15 متر ارتفاع دارد. این مجسمه وجه تمایز اصلی معبد وات فو و برای نمایش سلوک بودا به نیروانا ساخته شده است. چشم ها و پاهای این مجسمه با مروارید تزئین شده اند. همچنین روی پاها 108 ویژگی فاخر بودا حک شده است. این حکاکی های مرواریدی روی طلا، جذابیت اصلی این مجسمه غول پیکر را رقم زده اند و هر ساله گردشگران فراوانی را از نقاط مختلف دنیا به آنجا می کشاند.

معبد طلائی

معبد طلائی همیشه محلی برای بازدید خود تایلندی ها و گردشگران تور تایلند است که از کشورهای مختلف جهان به بانکوک سفر می کنند. یکی از جاذبه های اصلی این معبد، مجسمه طلایی بسیار بزرگ بوداست که روی تختی به حالت چهارزانو نشسته است.

معبد راتچابورانا

معبد راتچابورانا وات یکی از معروف ترین معابد بانکوک برای بازدید در تور تایلند است و ارزش تاریخی بالایی دارد. این معبد نشان دهنده فرهنگ و سنت های قدیمی تایلند است. بنای این معبد بسیار قدیمی و کهنه است اما همچنان شکوه و جلال خود را حفظ کرده و گذشت زمان چیزی از ارزش و زیبایی آن کم نکرده است.

معبد سوتات و تاب غول آسا

معبد Suthat هزاران سال پیش ساخته شده و جزو 6 معبد برتر کشور تایلند است. این معبد برای مجسمه های طلایی و برنزی بودا در داخل و بیرون آن، طراحی جالب سقف، سبک معماری، نقاشی های دیواری بسیار عظیم و مجسمه های برنزی سربازان چینی که در حیاط هستند، مشهور است. یکی از غول پیکرترین مجسمه های بودا که از جنس طلا می‌باشد و حدود 21 متر طول دارد نیز در این معبد نگهداری می‌شود. تاب غول آسا نیز در نزدیکی معبد سوتات قرار دارد. در جشنواره 7 روزه که تا سال 1923 میلادی ادامه داشت، مردان بانکوکی سوار بر تاب غول‌آسا برای قاپیدن کیسه ای پر از نقره با هم رقابت می‌کنند.

انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 337

به "معابد زیبای بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معابد زیبای بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید