معرفی جاهای تفریحی و تفریحات مشهد برای همه سلایق

به گزارش تور تایلند، در گذشته تنها هدف مردم از مسافرت به شهر مشهد زیارت حرم مطهر امام رضا علیه سلام بود اما امروزه مقدار سرگرمیات مشهد به قدری افزایش یافته است که مسافرت به این شهر دیگر صرفا جنبه مذهبی ندارد و به یک سفر زیارتی-سیاحتی تبدیل شده است. در مشهد با طیف گسترده ای از انواع بازی ها، شهربازی ها، استخرهای وسیع، باغ ها و پارک های ملی، باشگاه های سرگرمیی، فرهنگی، ورزشی، بازارهای سنتی و مدرن و ده ها جاذبه گردشگری و سرگرمیی دیگر روبرو هستیم که می توانند سلیقه تمام مهمانان مشهد را پوشش دهند و یک خاطره بیادماندنی را خلق نمایند. ما در ادامه به معرفی جاهای سرگرمیی و سرگرمیات مشهد برای همه سلایق می پردازیم و به شما یاری می کنیم تا برترین مکان های ممکن را برای هیجان و سرگرمی در مشهد انتخاب کنید.

معرفی جاهای تفریحی و تفریحات مشهد برای همه سلایق

پارک های آبی مشهد - تفریحات مشهد

شهر مشهد به پارک های آبی گسترده ای که دارد معروف است. اغلب مسافران و کسانی که به صورت گروهی به مشهد آمده اند حداقل در یکی از پارک های آبی این شهر به هیجان و آب تنی می پردازند. البته پارک های آبی مشهد یک مکان مناسب برای تفریحات خانوادگی نیست و اعضای خانواده باید به صورت جداگانه به تفریح بپردازند با این حال مقدار استقبال از این پارک های هیجان انگیز بسیار بالاست و گزینه مناسبی برای تخلیه هیجان و انرژی نهفته در بدن است.

  • سرزمین موج های خروشان

مجموعه پارک آبی آقایان و سرزمین موج های خروشان دو گزینه مناسب برای کسانی می باشند که عاشق آب و پارک های آبی با امکانات گسترده هستند. مجموعه پارک آبی آقایان دارای استخر استاندارد، سونای خشک و بخار، جکوزی، سالن ماساژ، استخر موج، رودخانه خروشان، چاله فضایی، سرسره سرعت و آهسته، سرسره پیچ و دوقلو، سرسره سقوط آزاد با ارتفاع 20 متر و بعلاوه دارای سرسره های مخصوص بچه ها، چشمه جوشان آب، استخر ویژه غواصی با فضایی طبیعی برای استفاده تفریحی و آموزشی و قسمت های دیگر است که می تواند ساعات خوب و خوشی را برای شما در پی داشته باشد.

سرزمین موج های خروشان ویژه آقایان و بانوان است و از ویژگی های برتر این مجموعه می توان به این نکته اشاره نمود که امکان ورود آقایان و بانوان را به صورت همزمان در بخش های مجزا فراهم نموده است. بنابراین اعضای یک خانواده می توانند در یک ساعت تعیین به بخش های مجزای سرزمین موج های خروشان مراجعه نموده و ساعت هیجان انگیزی را دنبال کنند.

سرزمین موج های خروشان مشهد در قسمت آقایان بیش از 30 سرسره طولانی و هیجان انگیز و در قسمت بانوان نیز 25 سرسره دارد. بعلاوه طولانی ترین رودخانه مصنوعی و مواج در کشور، بزرگ ترین دریاچه مصنوعی متلاطم خاورمیانه، استخر، سونای خشک و بخار، طولانی ترین زیپ لاین سر پوشیده در کل دنیا، بزرگ ترین سالن فیش اسپا در میان کشورهای خاورمیانه، لیزرتگ، سالن پیشرفته ماساژ، غار نمک، ترامپولین، رستوران، کافی شاپ به همراه پارک کودک در این مجموعه وجود دارند.

باشگاه های پینت بال مشهد - تفریحات مشهد

یک دیگر از تفریحات مشهد که این روزها مورد توجه مسافران واقع شده و استقبال بسیار زیادی هم از آن به عمل می آید باشگاه های پینت بال است. پینت بال یکی از ورزش ها یا بهتر است بگوییم یکی از بازی های مورد علاقه نسل جوان است و شما می توانید در باشگاه های مختلفی این بازی هیجان انگیز را انجام دهید. برترین باشگاه های پینت بال مشهد متعلق به مجموعه ورزشی پرشین جام جم، هتل ثامن، و شوت ایکس است.

برای بازی پینت بال ابتدا به شما آموزش داده می گردد که چگونه می توانید بازی کنید و سپس تمام تجهیزاتی که احتیاج دارید به شما تحویل می دهند و نحوه استفاده از آن ها را به شما آموزش می دهند؛ سپس بازی را شروع می کنید. از نقاط قوت و امتیازات بازی پینت بال این است که امکان بازی خانم ها و آقایان به صورت همزمان وجود دارد و همین نکته باعث شده است تا استقبال بسیار زیادی از این باشگاه ها به عمل آید چرا که امکان یک تفریح خانوادگی را فراهم می نماید.

باشگاه های سوارکاری مشهد

یکی دیگر از تفریحات مشهد که البته پرهزینه است و می تواند یک تفریح متفاوت و مجذوب کننده برای شما باشد مراجعه به باسگاه های سوارکاری و اسب سواری است. البته باشگاه های سوارکاری به اسب سواری محدود نمی شوند و تفریحات دیگری را هم برای مسافران فراهم نموده اند. یکی از برترین باشگاه های اسب سواری مشهد باشگاه اسب سواری ارشاد نام دارد که علاوه بر زمین اسب سواری دارای زمین اسکیت، زمین والیبال و پیست کارتینگ است.

یکی دیگر از برترین باشگاه های سوارکاری در مشهد، باشگاه سوارکاری کاشانی نام دارد که دارای دشت های بزرگی است و شما می توانید علاوه بر سوارکاری از قدم زدن در دشت های سرسبز یا پوشیده از برف (در فصل زمستان) لذت ببرید. بعلاوه یک مربی ویژه آقایان و یک مربی ویژه خانم ها نیز نحوه سوارکاری را به شما آموزش می دهند. باشگاه سوم باشگاه اسب سواری فردوسی است که محیط خوبی برای تفریحات خانوادگی دارد و علاوه بر امکانات مناسبی که برای مهمانان در نظر گرفته اند اسب های کوچکی هم دارند که برای اسب سواری بچه ها مناسب هستند.

پارک های مشهد

برای آن دسته از کسانی که عاشق محیط های باز و سرسبز باغ ها و پارک ها هستند فضاهای بسیار زیادی در مشهد وجود دارد که ذکر نام و تعیینات آن ها در حوصله یک مقاله کوتاه نمی گنجد با این حال اگر می خواهید به این مکان ها بروید و تفریحات مشهد را در یک فضای آرام و دل چسب پیش ببرید می توانید به باغ ملی مشهد بروید. باغ ملی مشهد یکی از قدیمی ترین باغ های این شهر و البته یکی از پرترددترین مکان های مشهد است. نزدیک بودن به بازار جنت باعث شده است تا بتوانید این باغ را به راحتی پیدا کنید. عبور یک قنات طبیعی از دل این بوستان نیز به محبوبیت آن افزوده است. تندیس های زیادی هم در این باغ به چشم می خورد؛ خلاصه مراجعه به این باغ هم فال است و هم دیدن!

  • پارک ملت مشهد - تفریحات مشهد

گزینه دیگر پارک ملت مشهد است که می توانید برای دنبال کردن تفریحات مشهد به آن جا بروید. این پارک دارای یک دریاچه مصنوعی است که جلوه خاصی را ایجاد نموده و به افزایش زیبایی و مجذوب کنندهیت پارک ملت افزوده است. بعلاوه دارای یک استخر روباز بسیار بزرگ و زمین چمن فوتبال، زمین والیبال، زمین بسکتبال، میز تنیس روی میز و پیست مخصوص دویدن است. شهربازی بزرگ آن هم دارای چرخ وفلک، اسکیت بورد، آکروجت فضایی، ترن هوایی، تاپ اسپین، تاب گردان، سورتمه، سالتو، حریم وحشت، کشتی دوقلو، فایربال، صندلی فضایی و گردباد است.

  • پارک کوه سنگی

یکی دیگر از پارک های بسیار زیبای شهر مشهد، پارک کوه سنگی است که مجذوب کنندهیت و خارق العاده بودن را یکجا به نمایش می گذارد. در این پارک صخره های بسیار بزرگی وجود دارد که می توانید از آن ها بالا بروید و نمای زیبایی از شهر مشهد را مشاهده کنید. پارک وکیل آباد هم در یک منطقه خوش آب و هوا واقع شده است و مکان مناسبی برای دورهمی های خانوادگی است.

باغ وحش های مشهد - تفریحات مشهد

یکی دیگر از تفریحات مشهد که مورد استقبال زیادی هم واقع می گردد بازدید از باغ وحش ها و باغ پرندگان است. اگر علاقه زیادی به بازدید از حیوانات مختلف از فاصله بسیار نزدیک دارید می توانید به باغ وحش وکیل آباد مشهد بروید. این باغ وحش با 40 هزار متر مربع وسعت بزرگ ترین باغ وحش ایران به شمار میرود بالغ بر 850 نوع حیوان از انواع بومی و غیربومی بخصوص حیوانات وحشی در آن نگهداری می گردد که شامل پستانداران، پرندگان، آبزیان و خزندگان هستند.

در این باغ وحش می توانید انواع پرندگان شکاری و غیرشکاری، انواع خزندگان سمی و غیرسمی، حیوانات وحشی گوشت خوار و علف خوار را ببینید. تایگون ها (توله متولد شده از ترکیب ببر و شیر) که از نایاب ترین گونه های حیوانی در دنیا هستند در باغ وحش وکیل آباد مورد بازدید قرار می گیرند. در موزه وکیل آباد می توانید از سالن و موزه حیوانات تاکسیدرمی شده هم بازدید کنید.

باغ پرندگان مشهد نیز گزینه دیگری است که به علاقمندان به طبیعت و انواع حیوانات بخصوص پرندگان پیشنهاد می دهیم. چیزی در حدود 700 نوع پرنده در این باغ نگهداری می شوند که شامل شترمرغ، عقاب و شاهین و کرکس و دلیجه، پرندگان غیرشکاری و زینتی همچون طاووس، فلامینگو، پلیکان، انواع طوطی ها، پرندگان زیبای آبزی مانند قوهای سفید و سیاه، مرغابی ها و اردک ها و ده ها گونه نادر دیگر است که باید حتما از نزدیک آن ها را ببینید.

تفریحات خاص در مشهد

اگر میخواهید به مکان های خاصی بروید که با سرمایه گذاری های کلان برای خلق لحظاتی هیجان انگیز تاسیس شده اند و آوازه آن ها زبانزد مهمانان شهر مشهد است می توانید یک یا چند نمونه از گزینه های ذیل را انتخاب کنید:

  • پیست اسکی شیرباد مشهد در انتهای دره دولت آباد
  • کارلند یا شهر مشاغل بچه ها در مشهد واقع بلوار هفت تیر
  • هلیوم پارک مشهد با ترامپولین و ورزش های بسیار مهیج واقع در بلوار جانباز
  • مجموعه فرهنگی ورزشی کلوپ پاندا به عنوان برترین مجموعه سرپوشیده برای ورزش، بازی و تفریح بچه ها واقع در بلوار وکیل آباد
  • مجموعه توریستی پدیده شاندیز که دیگر احتیاجی به تعریف ندارد و در شهرستان شاندیز واقع شده است.
  • شهربازی هپی لند مشهد که یکی از برترین تفریحات مشهد به شمار میرود واقع در مجتمع تجاری آرمیتاژ
  • سرزمین عجایب که یکی از مهمترین بخش های مجتمع تجاری الماس شرق مشهد است.
  • شهر فرنگ مشهد که اولین نگارخانه سه بعدی ایران است و در بوستان کوه سنگی، ضلع شرقی استخر مرکزی واقع شده است.
منبع: الی گشت
انتشار: 20 بهمن 1401 بروزرسانی: 20 بهمن 1401 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2237

به "معرفی جاهای تفریحی و تفریحات مشهد برای همه سلایق" امتیاز دهید

1 کاربر به "معرفی جاهای تفریحی و تفریحات مشهد برای همه سلایق" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی جاهای تفریحی و تفریحات مشهد برای همه سلایق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید