موازی کاری نهادهای مختلف مشکل اصلی حوزه گردشگری اصفهان است

به گزارش تور تایلند، به گزارش خبرنگاران، رسول زرگرپور شامگاه یکشنبه در مراسم روز جهانی گردشگری در هتل عباسی اصفهان گفت: یک میلیارد گردشگر، یک میلیارد فرصت شعار سال جاری سازمان جهانی گردشگری است که بر نگرشی نو، خردمندانه و مبتنی بر بهره برداری کامل از فرصت ها و ظرفیت ها به وسیله گردشگری دلالت دارد.

موازی کاری نهادهای مختلف مشکل اصلی حوزه گردشگری اصفهان است

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ویژه کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وی اضافه نمود: بن مایه این شعار نه تنها بازتاب تحولات بزرگ مالی، فرهنگی، اجتماعی و تاریخی در سلسله رویدادهای سرنوشت ساز جهان امروز است بلکه بیش از هر چیز اشراف بر درهم تنیدگی و آمیختگی زمینه های مختلف فعالیت کشورها دارد و نشانه نزدیکی این جهان بر پایه داد و ستدهایی است که قلمروهای گوناگون مبنی بر سیاست را در می نوردد و جهانی در صلح و ثبات را نوید می بخشد.

زرگرپور با بیان اینکه اصفهان به عنوان شهر موزه ایران اسلامی، مصداق شاخص حفظ اصالت ها، قومیت ها و ارزش های مورد نظر سازمان جهانی گردشگری در بهره برداری از فرصت ها و ظرفیت ها است، اضافه نمود: اصفهان این دریای همواره مواج اندیشه و عرفان از دیرباز تا کنون عظمت و شکوه زوال ناپذیر خود را مدیون کوشش مشترک اندیشمندان، هنرمندان و علمای بلندآوازه این دیار و نیز مرهون، وفاق و هم زیستی کامل ادیان الهی است.

وی ادامه داد: در موقعیت حساس و سرنوشت ساز امروز که جوامع بشری در معرض بروز تنش هاس بحران آفرین سیاسی و نیز افراطی گری های ستیزه جویانه برآمده از متن جاهلیت در اشکال مختلف است، ضرورت کوشش مشترک و همکاری ملل جهان و به ویژه ادیان توحیدی در راه تنش زدایی و حفظ اصالت های راستین جوامع به وسیله گردشگری آشکار می گردد.

فروپاشی پروژه های ایران هراسی، راهبرد اصلی دولت تدبیر و امید در حوزه گردشگری

استاندار اصفهان راهبرد اصلی دولت تدبیر و امید در حوزه گردشگری و بین الملل را خلق ادبیاتی جدید درفروپاشی پروژه های ایران هراسی قدرت های استکباری و زدودن تصویر نامبارک از ایران اسلامی برشمرد و گفت: این راهبرد پیروز، منجر به ورود و تقاضای روزافزون گردشگران خارجی از ملیت های مختلف و به کشور و به ویژه اصفهان به عنوان تصویر شایسته از هنر، معماری ایران و شهر صنایع دستی شده است.

زرگرپور توضیح داد: انتظار مدیریت استان از سازمان میراث فرهنگی، حمایت همه جانبه از بخش های خصوصی و تشکل های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و یاری در ایجاد زیرساخت های اقامتی مورجهانز و روانسازی امور آنها در حوزه های مربوطه است.

وی اضافه نمود: از بخش خصوصی انتظار دارم که با حمایت همه جانبه بخش دولتی در اصفهان کوشش مضاعف را برای جذب گردشگر فرهنگی و استفاده از فرصت های گردشگری داشته باشند.

استاندار اصفهان با اشاره به انتخاب اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی گفت: این امر برگ زرین دیگری بر کتاب جاودانه هنر این دیار است که متعلق به صاحبان اصلی آن یعنی مردم فرهنگ دوست و هنرپرور و هنرمندان متعهد و خلاق اصفهان است.

در مسائل گردشگری اصفهان به یک اجماع واحد نرسیدیم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ظاهرا ما هنوز نتوانستیم در رابطه با مسائل گردشگری در اصفهان به یک اجماع واحد برسیم، ابراز داشت: در یک سو بعضی از مسئولان این حوزه معتقدند نباید به دنبال ایجاد هتل جدید در اصفهان باشیم چراکه حتی در زمان های پربازدید نیز 30 درصد هتل های ما خالی است و از سویی بعضی دیگر معتقدند تا اواسط سال آینده احتیاج ما به هتل دو برابر می گردد.

زرگرپور اضافه نمود: در بحث هتل سازی در سال 92، حداقل 12 هزار و 500 تخت در استان اصفهان وجود داشت که امروز این تعداد به 16 هزار تخت رسیده است و در صورت بهره برداری از 34 هتل در حال ساخت، 22 هزار تخت در اصفهان خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه قرار است طی دو سال 100 میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان انجام گردد، گفت: ظرفیت کنونی پارکینگ این فرودگاه 10 هواپیما است که قرار است به ظرفیت به 20 هواپیما برسد.

استاندار اصفهان اضافه نمود: همچنین 3 روز قبل قرارداد قطار سریع السیر اصفهان - تهران با شریک خارجی به ارزش 1.9 میلیارد تومان به امضا رسید که فاصله اصفهان تا تهران به یک و نیم ساعت می رسد.

وی با بیان اینکه تغییر ورودی های اصفهان متناسب با پایتخت فرهنگی جهان اسلام را مدنظر داریم، ابراز داشت: مشکل اصلی گردشگری موازی کاری و ورود کارگروه های مختلف از نهادهای گوناگون به این عرصه است درحالیکه باید موضوع میراث فرهنگی برای این امور و موضوع تشکل ها را برای امور تصدی گری قبول کنیم و افراد دیگری که می خواهند در این زمینه خدمت نمایند، این موضوع را درنظر بگیرند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 165

به "موازی کاری نهادهای مختلف مشکل اصلی حوزه گردشگری اصفهان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موازی کاری نهادهای مختلف مشکل اصلی حوزه گردشگری اصفهان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید