والیبال قهرمانی دنیا ، دومی از اولی بهتر بود

به گزارش تور تایلند، تیم ملی والیبال در حالی با دومی گروه خود به مرحله دوم صعود کرد که شرایط راحت تری نسبت به تیم اول گروه خود (لهستان) دارد.

والیبال قهرمانی دنیا ، دومی از اولی بهتر بود

به گزارش خبرنگاران ، رقابت های والیبال قهرمانی جهان در حالی مرحله دوم خود را شروع نموده که 16 تیم راه یافته به دور دوم، امتیازهای شان را هم به همراه خود به دور دوم می آوردند. در خاتمه مرحله اول، چهار تیم اول گروه های شش تیمه راهی مرحله دوم شدند و در چهار گروه چهار تیمی قرار دریافتد.

تیم های اول که یک بار دیگر سرگروه شدند. ایتالیا تیم اول گروه A، حالا سرگروه گروه E گردیده، برزیل پس از صدرنشینی در گروه B، سرگروهی F را در اختیار دارد و آمریکا و لهستان هم سرگروه های گروه G و H هستند.

از میان این چهار سر گروه، تنها برزیل است که یک باخت را در مرحله اول تجربه نموده و سه تیم دیگر هر پنج مسابقه شان را با پیروزی پشت سر گذاشتند.

· از شایعه باخت مصلحتی تا تکرار قرعه شانس

تیم ملی والیبال در شرایطی کارش را با چهار پیروزی و یک شکست در مرحله اول به خاتمه برد که در صورت قرار دریافت در هر یک از رده ها، قرعه متقاوتی انتظارش را می کشید. شرایطی که خیلی ها از قبل محاسبه اش کردند و همین محاسبه، شایعه باخت عمدی ایران به لهستان در روز چهارم را پیش کشید! باختی که قرار بود ایران را از اولی دور کند و با رساندن به رتبه دوم، قرعه بهتری را نصیبش کند.

در نهایت که تیم ایران روز خوبی را برابر لهستان نداشت و زورش به لهستان نرسید. در ادامه هم برد سخت و نزدیکی را برابر فنلاند بدست آورد تا با چهار برد و یازده امتیاز راهی دور دوم گردد.

طبق همان پیش بینی ها، ایران با دوم شدن قرعه ساده تری پیش رویش نهاده شد. شاگردان کولاکوویچ در دور دوم با تیم های آمریکا، کانادا و بلغارستان همگروه شدند. بلغارستانی که در مرحله اول برابر ایران بازنده شد، آمریکایی که تا اینجا به هیچ تیمی رحم ننموده و صدرنشین گروه مرگ گردیده و کاندایی که با آنتیگا، چند سالی می گردد از قامت یک تیم درجه دو خارج گردیده.

در طرف مقابل لهستانی که صدرنشین شد، با فرانسه، صربستان و آرژانتین همگروه گردیده! اگرچه فرانسه با فرانسه سال های اخیر کمی تفاوت دارد و با دو باخت به این مرحله آمده اما در هر شرایط برای تیمی نظیر ایران حریف قدرتمندی به حساب می آید.

به این ترتیب تیم ایران که در مرحله اول هم گروه نسبتا آسانی را پیش رو داشت، در دور دوم هم قرعه خوبی نصیبش شد.

این دو گروه آسان البته به لطف همگروهی با یکی از میزبان ها نصیب ایران گردیده. کما اینکه ایتالیا هم به عنوان دیگر میزبان این رقابت ها، دو گروه نسبتا آسان را در هردو مرحله تجربه نموده و در دور دوم هم با هند شگفتی ساز، روسیه و فنلاند همگروه گردیده است.

در دیگر گروه این مرحله او برزیل، بلژیک، اسلوونی و استرالیا حضور دارند.

· صعود به عنوان تیم دوم

شانزده تیم حاضر در مرحله دوم در شرایطی که به همراه امتیازهایشان به این مرحله آمده اند، با یکدیگر رقابت می نمایند تا در نهایت شش تیم مرحله نهایی را معین نمایند. در خاتمه مرحله دوم، چهار تیم اول هر گروه که به مرحله نهایی صعود می نمایند اما دو سهمیه دیگر این مرحله به دو تیم دومی می رسد که شرایط بهتری نسبت به رقبا داشته باشند.

پیش از شروع رقابت های دور دوم، هنلد و ایران با شرایط مشابهی در رده دوم گروه خود قرار دارند و صربستان با تعداد برد یکسان (چهار برد) و یک امتیاز بیشتر شرایط بهتری نسبت به رقبا دارد. بلژیک هم سه برده است و شانس کمتری برای کسب عنوان بهترین تیم های دوم دارد.

از ابتدا حضور ایران در این گروه به همین دلیل اهمیت داشت که می تواند با کسب یک برد دیگر برابر بلغارستان و شسکت کانادا، شانس بسیار خوبی برای کسب یکی از دو سهمیه تیم های دوم داشته باشد. بردن آمریکا که کمی دور از دسترس به نظر می رسد اما اگر بدست هم بیاید، تنها در صورت سه امتیازی بدون بدرد تیم ایران می خورد. چراکه آمریکایی ها با معدل ست فوق العاده خود، حاشیه امنیت بسیار خوبی ایجاد نموده است.

در مجموع تیم ایران برای صعود به عنوان یکی از تیم های دوم، شرایط بسیار بهتری نسبت به سایر رقبا دارد. شرایطی که البته باید دید شاگردان کولاکوویچ چه استفاده ای از آن می نمایند و آیا می توانند با کسب دو پیروزی تا حدودی زیادی صعود خود به مرحله نهایی را قطعی نمایند یا خیر.

· عملکرد ضعیف نمایندگان آفریقا، نورسکا و آسیا

در خاتمه مرحله اول، تمام نمایندگان قاره آفریقا از دور رقابت ها کنار رفتند. مصر، کامرون و تونس سه نماینده قاره آفریقا در این رقابت ها بودند که هر سه با قرار دریافت در رده های پنجم و ششم گروه های خود از دور رقابت ها کنار رفتند.

قاره آسیا هم از میان چهار نماینده، دوتای آن ها را از دست داد. چینی ها با لوزانو عملکرد ضعیفی داشتند و حتی یک پیروزی هم بدست نیاوردند تا در قعر جدول گروه دوم جا بگیرند.

ژاپنی ها هم اگرچه به دو پیروزی در این رقابت ها رسیدند اما با ایستادن در رده پنجم گروه اول، در شرایط مشابه با آرژانتین از دور رقابت ها کنار رفتند. استرالیا تنها تیم آسیایی دیگری بود که به همراه ایران راهی مرحله دوم شد، آن هم به عنوان تیم چهارم گروه سوم با همان گروه مرگ.

از میان پنج نماینده آمریکای شمالی یا همان منطقه نورسکا هم سه تیم از دور رقابت ها کنار رفتند. پورتوریکو، دومنیکن و کوبا سه تیمی بودند که با نتایج ضعیف نتوانستند به دور دوم صعود نمایند و تنها کانادا و آمریکا راهی دور دوم شدند.

· شگفتی ساز جدید

بدون شک بزرگترین شگفتی این دوره از رقابت های والیبال قهرمانی جهان را هلندی ها رقم زده اند. نارنجی پوشان اگرچه در گذشته های دور و مقاطعی کوتاه، تیم های خوبی داشته اند اما در یکی دو دهه اخیر جایی در میان معادلات والیبال در اروپا و جهان نداشتند اما در این دوره از رقابت های قهرمانی جهان، عملکرد فوق العاده ای داشته اند.

هلندی ها اگرچه بازی اولشان را به کانادا باختند اما در ادامه با غلبه بر تیم های بزرگی چون برزیل و فرانسه، نشان دادند که حرف های زیادی برای گفتن دارند و شگفتی ساز بزرگ این رقابت ها به شمار می روند.

تیم هلند اگر بتوانند به شگفتی سازی خودشان ادامه دهند، کار را برای صعود ایران به عنوان یکی از بهترین تیم های دوم هم سخت می نمایند. آن ها در گروه اول با ایتالیا، روسیه و فنلاند همگروه اند و شرایطی برابر با تیم ایران دارند و اگر بتوانند برابر روسیه یا ایتالیا به پیروزی برسند، دست به کار بسیار بزرگی زده اند و یکی از شانس های اصلی صعود به جمع شش تیم برتر به حساب می آیند.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 441

به "والیبال قهرمانی دنیا ، دومی از اولی بهتر بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "والیبال قهرمانی دنیا ، دومی از اولی بهتر بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید