واکسن HPV برای پیشگیری از سرطان دهانه رحم به پروتکل واکسیناسیون کشور اضافه می گردد

به گزارش تور تایلند، سرپرست وزارت بهداشت گفت: به زودی واکسن HPV به پروتکل واکسیناسیون کشور وارد می گردد و به دنبال فراوری این واکسن در داخل هستیم. واکسیناسیون علیه بیماری های آنکوژن در کنار تغییر سبک زندگی بسیار اهمیت دارد.

واکسن HPV برای پیشگیری از سرطان دهانه رحم به پروتکل واکسیناسیون کشور اضافه می گردد

واکسن HPV برای مصونیت در برابر ویروس پاپیلوم انسانی و پیشگیری از سرطان دهانه رحم در زنان کاربرد دارد.

به گزارش ایرنا، سعید نمکی در مراسم افتتاح 75 مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان اضافه نمود: برای پیشگیری از سرطان، اولین گام آموزش است. ورزش همگانی، تغذیه سالم و کاهش اضطراب در پیشگیری از سرطان موثر است.

سرپرست وزارت بهداشت گفت: یکی از مسائل حال حاضر در نظام سلامت، سرطان ها است. افزایش بار بیماری ها تلنبار ندیدن های دیروز ما است. یعنی اگر دیروز، امروز را پیش بینی می کردیم به سیاه چاله بسیاری از مسائل نمی افتادیم و یکی از مسائل سرطان ها است.

وی گفت: اگر جامعه سالمتری داشته باشیم، ابتلا به سرطان کمتر می گردد. اینکه در انتها بعضی سریال ها در تلویزیون بنویسیم با تشکر از پزشکی قانونی و بیمارستان ها و غیره، فضای افسردگی را گسترده تر می نماید. در رشته ایمونولوژی گفته می گردد که استرس ما در امراض است و می توان منجر به نقص ایمنی گردد. در حالی که با روحیه شاد می توانیم در درمان بیمار مبتلا به سرطان به نتیجه برسیم.

وی ادامه داد: 14 ولادت و 13 وفات در تشیع داریم. این یعنی یک پله بیشتر برای شادی وجود دارد. در نتیجه بهداشت روان یکی از مهمترین راه های پیشگیری از ابتلا به سرطان است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 509

به "واکسن HPV برای پیشگیری از سرطان دهانه رحم به پروتکل واکسیناسیون کشور اضافه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن HPV برای پیشگیری از سرطان دهانه رحم به پروتکل واکسیناسیون کشور اضافه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید