پرواز های جدید با قیمت های عجیب؟

به گزارش تور تایلند، در جدول نرخی جدیدی که روز گذشته برای پرواز های داخلی منتشر شد، هشت راستا پروازی نسبت به نرخنامه قبلی اضافه شده و بعضی از آن ها با وجود آنکه از نظر مسافت، تفاوت چندانی با راستا های مشابه شان ندارند، قیمت های بسیار بالاتری دارند و در این میان تبریز - بندرعباس با حداکثر نرخ یک میلیون و 518 هزار و 500 تومان صدر نشین است.

پرواز های جدید با قیمت های عجیب؟

به گزارش ایسنا، روز گذشته جدول حداکثر نرخ بلیت پرواز های داخلی منتشر شد که بر اساس مصوبه اخیر شورای عالی هواپیمایی کشوری نهایتا باید 10 درصد بالاتر از حداکثر نرخ منتشر شده در خرداد ماه سال جاری قیمت گذاری می شد.

این مصوبه تقریبا در همه نرخ های جدید، اعمال شده است، اما در این میان تعداد جهت های پروازی در جدول نرخی جدید بیشتر از جدول منتشر شده در خرداد ماه سال جاری است و این سوال را در ذهن به وجود می آورد که آیا امکان اضافه کردن جهت های جدید پروازی با نرخ های جدید وجود دارد؟

البته پاسخ به این سوال ساده است چرا سازمان هواپیمایی کشوری از اضافه شدن جهت های پروازی از سوی ایرلاین ها استقبال می نماید، اما مشخص نیست که این جهت های پروازی با کدام معیار قیمت گذاری شده اند که فاصله معناداری با دیگر نرخ های این جدول دارند. از سوی دیگر نیز در این روز های کرونایی که تعداد مسافران و متقاضیان برای سفر های هوایی کمتر شده، جهت پروازی با نرخ بالا چه کمکی به صنعت هوانوردی و شرکت های هواپیمایی می نماید؟

به عنوان مثال پرواز تبریز-بندرعباس در نرخنامه خردادماه سال جاری وجود ندارد و حالا حداکثر قیمت بلیتش در جدول جدید به یک میلیون و 518 هزار و 500 تومان می رسد که روی کاغذ حدود 400 هزار تومان با آنچه جهت های مشابه از نظر مسافت دارند، متفاوت است.

پرواز کیش - تبریز هم همین شرایط را دارد و حداکثر نرخی که برای آن در جدول مشخص شده یک میلیون و 460 هزار و 200 تومان است.

البته یکی از معیار ها برای بررسی قیمت بلیت هواپیما که همیشه در جلسات مختلف از سوی ایرلاین ها و دستگاه های اجرایی و نظارتی مورد بحث قرار می گیرد، ساعت پرواز و مسافت است، اما باید دید این فاصله چند صد هزار تومانی بین قیمت بلیت این پرواز ها با جهت های پروازی مشابه به چه دلیل اعمال شده و دستگاه های نظارتی مانند سازمان هواپیمایی کشوری باید جوابگو باشند.

منبع: فرارو
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1362

به "پرواز های جدید با قیمت های عجیب؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز های جدید با قیمت های عجیب؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید