پیش بینی معمار ایرانی از ورزشگاه های آینده از طریق هوش مصنوعی

به گزارش تور تایلند، پوریا باباخانی (Pouria Babakhani)، معمار ایرانی مستقر در هامبورگ، از یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی برای پیش بینی ظاهر و شرایط ورزشگاه های لندن استفاده نموده است. به نظر می رسد که طراحی های آینده نگر او مستقیماً از داستان های علمی-تخیلی آمده اند.

پیش بینی معمار ایرانی از ورزشگاه های آینده از طریق هوش مصنوعی

پوریا باباخانی، معمار ایرانی در طراحی هایی که با یاری هوش مصنوعی اجرا شده اند، شکل ظاهری ورزشگاه های آینده را پیش بینی نموده است.

به نقل از دیلی میل، لندن میزبان بعضی از شناخته شده ترین ورزشگاه های دنیا است، اما اگر پیش بینی های یک معمار ایرانی قابل انجام شدن باشند، این مکان های نمادین می توانند در آینده با تحولی شگرف روبه رو شوند.

پوریا باباخانی (Pouria Babakhani)، معمار ایرانی مستقر در هامبورگ، از یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی برای پیش بینی ظاهر و شرایط ورزشگاه های لندن استفاده نموده است. به نظر می رسد که طراحی های آینده نگر او مستقیماً از داستان های علمی-تخیلی آمده اند.

باباخانی برای ایجاد تصاویر، برنامه موسوم به میدجرنی (Midjourney) استفاده کرد. این برنامه از هوش مصنوعی برای تبدیل کردن متن به تصویر استفاده می نماید.

باباخانی گفت: برنامه های طراحی مبتنی بر هوش مصنوعی، توانایی ساده سازی فرآیند طراحی را دارند و به معماران امکان می دهند که به جای صرف کردن زمان برای کار های دستی، بر مفهوم سازی و اصلاح ایده های خود تمرکز نمایند. این کار می تواند به احیای معماری رویایی یاری کند تا طراحان بتوانند به طور کامل از پتانسیل خلاقانه خود استفاده نمایند و مرز های ممکن را در خصوص آنچه در محیط ساخته می گردد، تغییر دهند.

بعضی از طرح ها بی شباهت به ورزشگاه های کنونی نیستند آن ها طرحی بیضی شکل را به نمایش می گذارند که دارای سقف باز است، اما سایر طرح ها به چیزی که امروزه در سرتاسر دنیا می بینیم، شباهتی ندارند.

به نظر می رسد یکی از ورزشگاه ها در بالای یک آسمان خراش قرار گرفته است؛ با سقف شیشه ای که در بالای یک پایه فلزی به شکل بشقاب پرنده قرار گرفته است. یک ورزشگاه دیگر که مانند یک توپ فوتبال است، یک ساختار کروی بزرگ را شامل می گردد که طرح معروف شش ضلعی روی آن حک شده است.

اگرچه طرح های باباخانی صرفاً مفهومی هستند، اما اخیراً در طول جام دنیای 2022 شاهد مجموعه ای از طرح های نو ورزشگاه در قطر بودیم.

منبع: فرادید
انتشار: 20 دی 1401 بروزرسانی: 20 دی 1401 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2220

به "پیش بینی معمار ایرانی از ورزشگاه های آینده از طریق هوش مصنوعی" امتیاز دهید

1 کاربر به "پیش بینی معمار ایرانی از ورزشگاه های آینده از طریق هوش مصنوعی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی معمار ایرانی از ورزشگاه های آینده از طریق هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید