10 مکان زیبا در بحرین که ارزش تماشا دارد (بخش اول)

به گزارش تور تایلند، آشنایی با جاذبه های دیدنی بحرین

پادشاهی بحرین جامعه ای چند قومیتی دارد و جزو کشورهایی توریستی و محبوب گردشگری در خاورمیانه به شمار میرود. بحرین به داشتن مساجد منحصر به فرد، تپه های باستانی و بازارهای سنتی مشهور است. با خبرنگاران همراه باشید تا در زیر ده مکان برتر در بحرین را با هم مرور می کنیم.

10 مکان زیبا در بحرین که ارزش تماشا دارد (بخش اول)

1. منامه

منامه که در سال 2012 به عنوان مرکز فرهنگی دنیا عرب انتخاب گشت، سنت های پیشین خود را با معماری معاصر و تازه ادغام نموده است. مرکز بحرین مرکز بازرگانی و مالی در خلیج فارس نیز هست. خط آسمان آن را یک جفت برج دو قلو، مرکز تجارت دنیای و برج های بندر مالی، و دیگر سازه های مرتفع مسکونی و تجاری شکل می دهند. بازار باب البحرین، نمایی به بحرین سنتی به روی شما می گشاید. با داشتن درب ورودی طاقی شکل و غرفه هایی که هر چیزی از لباس گرفته تا میوه جات تا طلا و مروارید، سنت قدیمی بازار در این کشور را می توانید ببینید. مسجد الفاتح، که تماما از سنگ مرمر ساخته شده است، با گنبد بزرگ فایبرگلاسش دلربایی توجه همگان را به خود جلب کرد.

2. ریفا

ریفا که در مرکز جزیره بحرین واقع شده است، گنجینه های تاریخی بسیاری در خود دارد. یکی از آن ها قلعه گِلی ریفاست که در قرن 19 ساخته شده است. بازار ریفا و بازار خیابانی بوکوورا برترین مکان ها برای خرید سوغاتی هایی نظیر لباس های محلی یا اشیای سفالی هستند. تماشا برج ساعت ریفا که در بخش غربی شهر قرار گرفته است نیز خالی از لطف نیست؛ که بالاترین سازه شهر است و روزها با رنگ سفیدش و شب ها با نور طلایی، به راحتی در آسمان شهر قابل تشخیص است.

3. محرق

مرکز قدیمی بحرین که تا سال 1932 این مهم را در اختیار داشت. محرق شهر-جزیره ای است که در اطراف آن اخیرا جزیره های مصنوعی کوچک امواج ساخته شده اند. با هدف ایجاد اماکن تازه مسکونی، تجاری، هتل و پلاژها، کل منطقه محرق اکنون شکلی مدرن پیدا نموده است. در بازار سنتی شهر، که به آن سوق می گویند، می توانید غذهای سنتی و صنایع دستی محلی را تهیه کنید. در گوشه کنار منطقه فریج ال بن علی، می توانید سازه هایی به سبک معماری قدیمی بحرینی را ببینید.

4. بنی جمره

روستای بنی جمره واقع در شمال غربی کشور، به علت فعالیت ساکنانش معروفیت یافته است: دوختن لباس. روستایی کوچک که در آن خانه ها به طور کامل چسبیده بهم ساخته شده اند و در گذشته مرکز مهمی برای صنعت پوشاک منطقه بوده است. امروزه تعداد انگشت شماری از مردم محلی به شغل آبا و اجدادی مشغولند، و اینجاست که متوجه اهمیت دوخته شدن لباس زنان و مردان بحرین با پارچه های وارداتی چین و هند می شوید. رنگ های متعددی نیز در فرآیند دوخت و دوز لباس سنتی در جمره به کار می رود.

5. مدینه حَمَد

مدینه حمد، شهری با گستردگی فرهنگی بالاست که نام خود را مدیون پادشاه کنونی، حمد ابن عیسی آل خلیفه است. در این شهر قومیت ها و فرهنگ های مختلفی زندگی می نمایند که هیچ کدام اکثریت اصلی را در اختیار ندارند. شهری با ساختار نسبتا تازه، که در آن ساختمان های زیبا و تازهی برای مسکن و آموزش ساکنان تازه وارد ساخته شده است. مسجد کانو در شمال غربی شهر نیز ارزش تماشا را دارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2036

به "10 مکان زیبا در بحرین که ارزش تماشا دارد (بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مکان زیبا در بحرین که ارزش تماشا دارد (بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید