تور دهلی: در سفری دو روزه به بمبئی از کجا تماشا کنیم؟

به گزارش تور تایلند، شهر جادویی بمبئی در هند، یکی از رنگارنگ ترین، شلوغ ترین و مجذوب کننده ترین نقاط جهان است که هر گردشگری آرزوی سفر به آن را دارد؛ حتی اگر برای سفری کوتاه باشد.

تور دهلی: در سفری دو روزه به بمبئی از کجا تماشا کنیم؟

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

بمبئی، یکی از شهرهای پرجمعیت کشور هند به شمار می رود که با میزبانی از جاذبه های توریستی متنوع، مقصد محبوبی برای آشنایی توریستان با تاریخ و فرهنگ هند به شمار میرود.

اگر قصد سفری دو روزه به بمبئی را دارید و نمی دانید در این فرصت کوتاه، از کجا دیدن کنید؛ نگران نباشید. در این مقاله از خبرنگاران، برنامه ای کامل برای 48 ساعت سفر به بمبئی ترتیب داده ایم؛ هرچند که بی شک در این زمان کوتاه نمی توانید از همه جاهای دیدنی بمبئی دیدن کنید.

روز اول

صبح

اولین روز خود در بمبئی را با پیاده روی در کنار دروازه هند شروع کنید؛ به خصوص که در ادامه روز بسیار شلوغ و مملو از توریست می گردد.

دروازه هندوستان، طاق نصرت باشکوهی است که به مناسبت ملاقات شاه جرج پنجم و شهبانو مری بریتانیا از هند در سال 1924 ساخته شد و از آن موقع تا به امروز به نمادی از جایگاه بمبئی به عنوان دروازه هند تبدیل شده است. این بنای خیره نماینده روبه روی دریای عرب و درست در مجاورت هتل قصر تاج محل (Taj Mahal Palace hotel) واقع شده است.

منطقه سرزنده کولابا که بخشی از بمبئی قدیم محسوب می گردد، گزینه های متنوعی برای صرف صبحانه در اختیار توریستان در تور بمبئی قرار می دهد. کافه معروف Mondegar فقط به مقدار پنج دقیقه پیاده روی با دروازه هند فاصله دارد و بعضی از برترین صبحانه های این منطقه را سرو می نماید. قهوه خانه المپیا نیز در فاصله کوتاهی از میان گذر کولابا (Colaba Causeway) واقع شده است و می تواند انتخاب خوبی برای خوردن یک صبحانه لذیذ باشد.

در ادامه در میان گذر کولابا به گشت وگذار بپردازید؛ چراکه مغازه های این خیابان تجاری، از کتاب های دست دوم تا عتیقه های عجیب وغریب را به فروش می رسانند.

ظهر

کالا گودا (Kala Ghoda)، منطقه ای امروزی و خلاقانه با کافه های لوکس، گالری های مستقل و دکه های هنری در پیاده رو است که در همسایگی کولابا واقع شده است. در گالری هنری جهانگیر و گالری ملی هنر مدرن می توانید هنرهای تجسمی معاصر را دیدن کنید.

ناهار را در یکی از رستوران های متعدد این منطقه میل کنید و سپس به محله تاریخی فورت بروید که دو طرف آن را ساختمان های تاریخی با معماری خیره نماینده احاطه نموده اند. در این منطقه، جاذبه های زیادی وجود دارد که ارزش دیدن دارند؛ از ایستگاه قطار چهاتراپاتی شیواجی (Shivaji Terminus railway station) که یکی از شلوغ ترین ایستگاه های بمبئی به شمار میرود تا موزه چهاتراپاتی شیواجی ماهاراج واستو سانگراهالایا (Chhatrapati Shivaji Maharaj Vastu Sangrahalaya) که آمیزه ای از تاریخ و هنر را به نمایش گذاشته است و موزه اصلی شهر محسوب می گردد.

شب

ناحیه تجاری نریمان پوینت (Nariman Point) در بمبئی با ساختمان های اداری بلند و هتل های لوکس، مکانی پرطرف دار بین توریستان به شمار میرود. برای دیدنی اجراهای تئاتر و موسیقی در مرکز ملی هنرهای نمایشی، راهی غرب بمبئی شوید. آخر شب خود را می توانید در بلوار مارین درایو (Marine Drive) سپری کنید؛ جایی که مردم هند خسته از کار روزانه، برای دویدن، قدم زدن یا تنفس هوای تازه به آن پناه می آورند.

برای صرف شام به منطقه چرچ گیت (Churchgate) واقع در ساحل بروید یا به کولابا برگردید. رستوران دُم (Dome) با سالن شیک و روف تاپ و چشم اندازی خارق العاده به مارین درایو، گزینه ای عالی برای میل یک وعده غذای مجلل در منطقه چرچ گیت به شمار می رود. از غذاخوری های معروف منطقه کولابا نیز می توان به تیبل (Table)، ایندیگو دلی (Indigo Deli) و وودساید این اشاره نمود. برای صرف غذایی متفاوت و منحصربه فرد در بمبئی، به سراغ کباب ها یا رولت های اغذیه فروشی غذاهای خیابانی بادمیا (Bademiya) در کولابا بروید.

روز دوم

صبح

صبح روز دوم را با چشم انداز ای متفاوت، اما خیره نماینده از دریای عرب شروع کنید و به تفرجگاه محبوب بنداستند (Bandstand promenade) بروید. برای دیدنی چشم اندازی زیبا از خط افق پل بندرا-وُرلی سی لینک (Bandra-Worli Sea Link) و گردشگاه ساحلی وُرلی، راهی ضلع جنوبی منطقه بندرا شوید. در ادامه به سمت شمال حرکت کنید تا به کلیسای مونت ماری باسیلیکا (Mount Mary Basilica) برسید که یکی از تاریخی ترین کلیساهای شهر محسوب می گردد.

چای خانه دنج تاج محل (Taj Mahal Tea House) با دکوراسیون مجذوب نماینده و خوراکی هایی که به صورت تازه طبخ می شوند، می تواند گزینه مناسبی برای صرف صبحانه باشد.

ظهر

تا در منطقه بندرا هستید، از هنر خیابانی جاده چپل و خیابان خرید جاده هیل نیز دیدن کنید. در ادامه، راهی درگاه حاجی علی شوید که آرامگاه یکی از بزرگان پیران طریقت تصوف، مسجد و زیارتگاه مسلمانان هند در کلان شهر بمبئی است. این ساختمان تاریخی که در ساحل ورلی شهر بمبئی واقع شده است، یادبود یک تاجر ازبکی است که برای سفر زیارتی به مکه از همه اموالش گذشت.

درگاه حاجی علی در سال 1431 میلادی بنا شد و به طور معمول بیش از 40,000 زائر در روزهای پنجشنبه و آدینه از آن بازدید می نمایند. این آرامگاه خیره نماینده که به سبک معماری مغول ساخته شده است، شامل چهار مقبره می گردد؛ بعلاوه، مسجدی با گنجایش حدود 25 هزار نفر در قسمت شمالی محوطه آرامگاه وجود دارد. طبقه بالای مسجد دارای استراحتگاهی با 10 اطاق است و مسافرانی که از راه دور به زیارت آرامگاه می آیند، می توانند در آن ها اقامت نمایند. پس از زیارت، برای صرف ناهار به کافه نورانی (Cafe Noorani) بروید و دلی از عزا درآورید.

شب

خاتمه روز خود را به گشت وگذار در بازارهای شلوغ و پرهیاهوی بمبئی اختصاص دهید. برای این منظور راهی بازار Chor شوید که در قلب منطقه مسلمان نشین بمبئی واقع شده است و یکی از بزرگ ترین بازارهای محلی هند و جاذبه های توریستی بمبئی به شمار می رود. این بازار شگفت انگیز با سابقه ای بیش از 150 سال، به خاطر اشیای عتیقه و قدیمی اش معروفیت دارد و بازدیدنمایندگان می توانند سوغاتی و عتیقه های جالبی خریداری نمایند.

اگر هنوز وقت دارید، از بازار کرافورد (Crawford Market) نیز دیدن کنید که در سال 1869 تاسیس شد و همچنان یکی از بازارهای اصلی شهر است. در این بازار شلوغ و بزرگ، از لباس تا میوه و سبزی و انواع حیوانات به فروش می رسند؛ پس اگر دوست دارید ببینید اهالی شهر چطور و از کجا خرید می نمایند، به این بازار سر بزنید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2079

به "تور دهلی: در سفری دو روزه به بمبئی از کجا تماشا کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دهلی: در سفری دو روزه به بمبئی از کجا تماشا کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید