آب و هوای کشور تایلند

به گزارش تور تایلند، تایلند کشوری نزدیک به دریا نزدیک است و بیشتر مواقع دارای آب هوایی معتدل است. کشور تایلند در موقعیت استراتژیک جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است. برای این که با آب و هوای کشور تایلند آشنا شوید، این مقاله را تا آخر بخوانید.

آب و هوای کشور تایلند

شمال کشور کوهستانی و دارای جنگلهای بسیاری است و نواحی مرکزی آن پوشیده از شالیزارهای سرسبز برنج است. قسمت غرب و شرق سرزمین دارای باغهای میوه، درختان کائوچو، جنگلهای همیشه سبز و ساحل شنی سفید زیبا برای بازدید در تور تایلند می‌باشد.

اما بهترین فصل تایلند از نظر کم بودن گرما و باران در تایلند، بین ماه های نوامبر تا فوریه و در فصل سرماست. دمای هوا تایلند در این فصل روزها 28 درجه سانتیگراد و شب ها 12 درجه سانتیگراد است و هوا کم ترین رطوبت را دارد. پس از آن فصل گرما آغاز می شود که آوریل گرمترین ماه آن است و جشن آب در تایلند نیز به همین دلیل در نیمه این ماه برگزار می شود.

  • فصل گرم وخشک در تایلند: از فوریه ( دومین ماه سال 13 بهمن تا 11 اسفند) تا می (12 اردیبهشت تا 11خرداد)، میانگین دمای 34 درجه، رطوبت 75 درصد.
  • فصل بارانی و آفتابی در تایلند : از ژوئن( 12خرداد تا10تیر) تا اکتبر (10 مهر تا 10 آبان) ، میانگین دمای 29 درجه، رطوبت 87 درصد.
  • فصل سرد در تایلند: از نوامبر (11آبان تا 10 آذر)تا فوریه دومین ماه سال 13 بهمن تا 11 اسفند) ، میانگین دما تا زیر 20درجه، کاهش رطوبت.
  • فصل بارانی و آفتابی در تایلند: در بانکوک معمولا باران زیادی در ماه های آگوست(11مرداد تا 10 شهریور) و سپتامبر(11شهریور تا 9 مهر) می بارد و در اکتبر (10 مهر تا 10 آبان)به بیشترین حد خود رسیده و سیلاب هایی نیز در شهر جاری می شوند.
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 309

به "آب و هوای کشور تایلند" امتیاز دهید

1 کاربر به "آب و هوای کشور تایلند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب و هوای کشور تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید