بهترین زمان برای تور تایلند (آب و هوا، فستیوال ها و فصول پر گردشگر)

به گزارش تور تایلند، بهترین زمان برای تور تایلند دقیقا با شلوغ ترین و پرگردشگرترین زمان آن همزمان است. یعنی دقیقا فصل خشکی که بین فصول بارانی سال خیل عظیمی از گردشگران راهی تایلند میشوند.

بهترین زمان برای تور تایلند (آب و هوا، فستیوال ها و فصول پر گردشگر)

باوجود اینکه آب و هوای کره زمین تغییر کرده و فصل‌های تمایز شفاف پیشین را دارا نیستند اما بهتر است بازدید از بعضی بخش‌های تایلند را به برخی ماه‌های خاص موکول کرد. حتی در فصول خشک سال نیز احتمال بارش ناگهانی در تایلند وجود دارد و هنوز هم در فصول بارانی سال جاهای بسیار زیادی برای بازدید در طی تور تایلند وجود دارد.

باران‌های موسمی در تایلند معمولا از هر نوعی می‌توانند باشند: باران‌های بی وقفه‌ای که مانند دوش آب از اسمان می‌بارند و باران‌های خیلی ملایم و کم که فقط اطراف را کمی خنک می‌کند. شدت باران به مکان و منطقه‌ای که در ان حضور دارید بستگی دارد. از طرفی گاهی ممکن است طوفان تا چندین روز طول بکشد و در برخی مناطق باعث روان شدن سیل شود.

یکی از فواید شرکت در تور تایلند در فصول کم گردشگر این است که با جمعیت کمتری روبرو هستید و لذا می‌توانید در مکان‌های تفریحی و گردشگری محبوب اقامتگاه‌های خوبی با قیمت‌های بهتر پیدا کنید.

می‌توانید پیش از انتخاب تور تایلند در فصل کم گردشگر کمی درباره فصل باران‌های موسمی و تاثیر آن بر آب و هوای جنوب شرق آسیا مطالعه و تحقیق کنید.

بهترین زمان برای تور تایلند 

بهترین زمان برای سفر به تایلند در طول فصل خشک و از ماه نوامبر تا ماه آوریل است. دما هوا در ماه ژانویه و فوریه کمی گرم است اما حوالی اواخر ماه آوریل درست قبل از شروع فصل باران‌های موسمی هوا به شدت گرم می‌شود. باران‌های موسمی حوالی ماه می یا آغاز ژوئن شروع شده و تا ماه نوامبر ادامه دارد.

امکان بازدید از اماکن دیدنی تور تایلند در این فصل از سال کاملا به شانس شما بستگی دارد. ممکن است بارش باران کم باشد یا فقط با یک طوفان موقتی و زودگذر روبرو شوید و در این میان بتوانید از اماکن دیدنی و تفریحی بازدید کنید. در طول فصل بارن‌های موسمی شمال کشور تایلند معمولا در مقایسه با جنوب، بارندگی کمتری دارد.

بهترین زمان برای تور بانکوک

معمولا آب و هوای شهر بانکوک تایلند در طول سال خیلی گرم است بنابراین بهتر است در تور بانکوک حتما از لباس‌های گشاد با جنس پارچه خنک و صندل استفاده کنید. در فصل بارانی رگبارهای ناگهانی در بعداز ظهر آغاز شده و گاهی منجر به آب گرفتگی معابر و خیابان‌ها می‌شوند. ماه سپتامبر معمولا پر باران‌ترین ماه سال در بانکوک است. مناطق پست و کم ارتفاع اطراف بانکوک، نظیر رودخانه Chao Phyraya River در فصل بارانی بسیار مستعد وقوع سیل هستند. آلودگی در شهر بانکوک باعث بالا رفتن رطوبت در طول سال می‌شود.

بهترین زمان برای تور چیانگ مای

با وجود اینکه شهر چیانگ مای به دلیل ارتفاع آن از سطح دریا، در مقایسه با دیگر مناطق کشور تایلند خنکتر و معتدل‌تر است، اما آلودگی حاصل از ترافیک شهری باعث گیر افتادن رطوبت هوا در ماه‌های گرم سال یعنی ماه مارچ تا آوریل می‌شود. در فصل پاییز شب هنگام دمای هوا در چیانگ مای به 60 درجه فارنهایت نیز می‌رسد.

گرد و خاک و آتش سوزی‌های مهار نشده باعث پایین آمدن کیفیت هوای حوالی شهر چیانگ مای و بخش شمالی تایلند در ماه مارچ و آوریل می‌شود. آتش‌سوزی یکی از اتفاقات سالانه‌ای است که مسئولان دولتی قادر به کنترل آن‌ نیستند. بهتر است افراد مبتلا به آسم یا آلرژی به دود یا گرد و خاک در دیگر ماه‌های سال تور چیانگ مای را انتخاب کنند. شاید بهترین زمان تور چیانگ مای تایلند برای این افراد در طول فصل بارانی باشد که هوا به مراتب تمیزتر است.

آب و هوا در جزایر تایلند

آب و هوا در جزایر تایلند علاوه بر موقع سال به طوفان‌های دریایی نیز بستگی دارد زیرا این طوفان‌ها حتی در فصول خشک سال نیز بارش باران را با خود به همراه دارند. بارش باران در حوالی ماه آوریل شروع شده و در ماه اکتبر در ساحل غربی جزایر دریای آندامان مثل جزیره Koj Lanta و پوکت تمام می‌شوند. جزایری نظیر Koh Tao و Koh Phangan در خلیج تایلند در ماه‌های اکتبر و ژانویه شاهد بارش بیشتری هستند.

برخی جزایر نظیر Koh Lanta در طول فصل بارانی کلا تعطیل می‌شوند. البته حتی در فصل بارانی نیز می‌توانید به این جزیره سفر کنید، اما پیدا کردن وسیله نقلیه و محل اقامت مشکل است. جزیره Koh Chang در خلیج تایلند در طول فصل باران‌های موسمی بین ماه‌های ژوئن و سپتامبر بیش از سایر جزایر ریزش باران را تجربه می‌کند و اکثر مهمانخانه‌های این جزیره تعطیل می‌شوند.

فصل پرگردشگر و فستیوال‌های تور تایلند

در تعطیلات کریسمس و سال نو، تور بانکوک با استقبال زیادی روبرو است و از ماه ژانویه به بعد به تعداد این جمعیت افزوده می‌شود. سال نو چینی (که معمولا در ماه ژانویه یا فوریه قرار دارد) یکی دیگر از مواقع بسیار شلوغ در تور تایلند به حساب می‌آید و افراد زیادی برای گذراندن این تعطیلات 15 روزه به تایلند سفر می کنند.

در جزایر تایلند نیز فصل پرگردشگر از حوالی ماه ژوئن آغاز می‌شود زیرا در این فصل بسیاری از دانشجویان از اروپا و استرالیا برای جشن گرفتن و گذراندن اوقات فراغت به جزایری مثل Koh Tao، کو فی فی و Koh Phangan سفر می‌کنند. پس از اتمام تعطیلات دانشجویان این جزایر نیز دوباره رفته رفته آرامش و سکوت خود را به دست می‌آورند.

بزرگترین فستیوال‌های تور تایلند باعث بالا رفتن سرسام‌آور هزینه‌های اقامت شده و بلیط رفت و برگشت با سختی پیدا می‌شود. شهر چیانگ مای مرکز اصلی فستیوال آب بازی سونگکران (مراسم سال نو تایلندی) است که تاریخ آن از 13 تا 15 آوریل است. در این شهر تمامی اقامتگاه‌ها و وسایل حمل و نقل و بلیط‌ها قبل و بعد از فستیوال سریع رزرو و پر می‌شوند.

منطقه Haad Rin در جزیره Koh Phangan واقع در خلیج تایلند یکی از مناطق پرگردشگر تور تایلند است که هر ماه علاقه‌مندان به فستیوال و جشن Full Moon Party را به آنجا می‌کشاند و ظرفیت تمامی هتل‌ها و اقامتگاه‌های اطراف این منطقه پر می‌شوند. حتما برای شرکت در جشن Full Moon Party تاریخهای مربوط به این جشن را چک کنید تا بتوانید از تور تایلند خود نهایت لذت را ببرید.

فستیوال‌های Loi Karthong و Yi Peng (تاریخ آن‌ها متغیر است اما اکثرا در ماه نوامبر برگزار می‌شوند) نیز گردشگران زیادی را به چیانگ مای می‌کشاند و بلیط وسایل نقلیه کاملا پر می‌شود.

انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 264

به "بهترین زمان برای تور تایلند (آب و هوا، فستیوال ها و فصول پر گردشگر)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان برای تور تایلند (آب و هوا، فستیوال ها و فصول پر گردشگر)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید