آشنایی با جاذبه های برتر گردشگری کوالالامپور (تور کوالالامپور)

به گزارش تور تایلند، جاهای دیدنی کوالالامپور آشنایی با 10 جاذبه برتر کوالالامپور

در این مقاله درباره 10 جاذبه گردشگری برتر از جاهای دیدنی کوالالامپور سخن خواهیم گفت پس برای بیشتر آشنا شدن با این جاذبه های گردشگری تا آخر این مقاله با خبرنگاران همراه باشید.

آشنایی با جاذبه های برتر گردشگری کوالالامپور (تور کوالالامپور)

با ما سفر کنید و با تور کوالالامپور از زیباترین شهر مالزی دیدن کنید و در کوچه های زیبای کوالالامپور قدم بزنید.

درباره مالزی بیشتر بدانید :

مالزی کشوری در جنوب شرقی آسیا و مرکز آن کوالالامپور است. سازمان های دولتی و وزارت خانه های این کشور در شهر تازه پوتراجایا (مرکز اداری) این کشور واقع است. مالزی عضو سازمان ملل متحد و اتحادیه کشورهای همسود است. این فدراسیون شامل سیزده استان در جنوب شرقی آسیا است. نام مالزی زمانی انتخاب شد که فدراسیون مالایا ؛ سنگاپور ، صباح و ساراواک یک اتحادیه متشکل از 14 استان را تشکیل دادند. در سال 1965 سنگاپور از مالزی جدا شد و به کشوری مستقل تبدیل گشت.

مالزی دربردارنده دو ناحیه جغرافیائی است و دریای جنوبی چین آن ها را از هم جدا می نماید . ساکنین کشور مالزی از سه نژاد مالایی (60٪)، چینی (27٪)، هندی (12٪) و غیره (1٪) تشکیل شده است.

شبه جزیره مالزی به سبب داشتن سواحل بیشمار و گوناگون در بخش های مختلفش، یکی از بزرگترین و مهمترین مکانهای غواصی در دنیا شمرده می گردد. محدوده ساراواک به سبب داشتن آبهای شفاف و گوناگونی ماهی ها از زیباترین جاذبه های مالزی به شمار می رود.

طبیعت زیبا و استوایی مالزی مکانهای متعددی را برای گردشگران علاقه مند به طبیعت ارائه می نماید. تامان نگارا[9] یا جنگل ملی مالزی از قدیمی ترین جنگلهای دنیا به شمار می رود.

سواحل شرقی شبه جزیره مرکزی مالزی، دارای جزایر بسیار دیدنی و بکر می باشند که از آن جمله عبارتند از: جزایر پرهنتیان، جزیره ردانگ، جزیره تیومان. همچنین می توان به جزیرهٔ لنکاویLangkawi اشاره نمود که در شمال غربی مالزی واقع شده است

مطالب بیشتر درباره مالزی :

ایستگاه راه آهن کوالالامپور

ایستگاه راه آهن کوالالامپور طراحی مناسب و خیره نماینده ای دارد و از به هم پیوستن ساختمان هایی که متاثر از معماری شرق و غرب (مانند شمال افریقا و هند) هستند، ساخته شده است. تمامی گردشگران سبک آن را منحصر به فرد توصیف می نمایند. این بنا در سال 1910 با هزینه 23000 دلار ساخته شد و تا سال 2001، پیش از طراحی و جایگزینی آن با ایستگاه تازه، به مسافرانی که راهی سنگاپور و دیگر منطقه ها جنوب آسیا بودند سرویس دهی می نموده است. در حالی که سفرهایی با مسافت زیاد به ایستگاه مرکزی منتقل شده اند، سفرهای روزانه به حومه شهر همچنان از این ایستگاه صورت می پذیرد.

معبد تیان هو

جهانگرد ها بخش کوچکی از چین را در کوالالامپور خواهند یافت، زیرا که معبد تیان هو یکی از بزرگ ترین معابد چینی ها در جنوب آسیا است که در سال 1989 به وسیله انجمن چینی ها در مالزی باز گشایی شد. این بنا یکی از برترین نمونه های معماری چین است، پاگودایی (معابد طبقه ای مخصوص معماری چین) 4 طبقه که با کاشی های نارنجی، به افتخار تین هو خدای دریا با چشم اندازی خیره نماینده از کوالالامپور ساخته شده است. به عنوان یک پیش زمینه، این معبد یک نقطه معروف برای برگزاری مراسم ازدواج است که سالانه قریب 5000 زوج برای برگزاری مراسم به دفتر ازدواج آن مراجعه می نمایند.

میدان برجایا

این میدان مجموعه ای مشتمل بر یک مرکز خرید و 5 هتل با 700 هزار متر مربع است که در حال حاضر چهارمین ساختمان بزرگ دنیا به شمار می آید. مرکز خرید این مجموعه دارای بیش از 1000 مغازه تجاری، 65 اغذیه فروشی و جاذبه های سرگرم نماینده ای همانند پارک های موضوعی، دنیای کوزمو و اولین تئاتر دوبعدی و سه بعدی مالزی است که در طبقه دهم مجموعه واقع شده است.

موزه هنرهای اسلامی مالزی

موزه هنرهای اسلامی مالزی، بزرگ ترین موزه جنوب آسیاست که به هنر اسلامی اختصاص دارد. این موزه در سال 1998 بازگشایی شده که بیش از 7000 اثر هنری شامل جواهرات مسجد مکه است. این آثارنه تنها آثار کشورهای آسیای میانه و مالزی بلکه از چین تا هند می باشد. این موزه شامل 12 گالری است که بیشتر آثار بر اساس نوع و نه منطقه جغرافیایی در آن به نمایش گذاشته شده اند. رستوران این مجموعه غذاهای منطقه آسیای میانه را ارائه می دهد. این مجموعه در کنار منطقه لیک گاردن (باغ دریاچه) قرار گرفته و فاصله زیادی با مسجد مجموعه ندارد.

برج منارا کوالالامپور

این برج با ارتفاع تقریبی 335 متر برای دو منظور بهره برداری می گردد: اول: برج مخابراتی و دوم جاذبه گردشگری، رستوران و نظرگاهی که یک منظر پیوسته و سرتاسری خیره نماینده از شهر ارائه می دهد. این نکته نیز می تواند برای هواداران ریز بین جالب باشد که 31 ساعت به صورت متوالی صرف آماده سازی بتن برای فونداسیون این برج شده است. مسافران با شرایط جسمانی بالا ممکن است مایل باشند در مسابقه سالیانه بالا رفتن از پله های این برج شرکت نمایند اما آن دسته از افراد که علاقه ای به پیاده روی ندارند می توانند از آسانسور استفاده نمایند.

پارک پرندگان کوالالامپور

این پارک در منطقه آرام لیک گاردن (باغ دریاچه) قرار گرفته که نوعی پارک اکوتوریسمی به شمار می آید و خانه بیش از 3000 پرنده متعلق به 2000 گونه است. این پرندگان به 4 دسته تقسیم می شوند، 3 دسته از آن ها پرواز آزاد نامیده می شوند به این معنا که آن ها قادرند در هر کجا از منطقه در نظر گرفته شده برای آن ها به آزادی پرواز نمایند. متصدیان این مجموعه اذعان می نمایند که این مجموعه بزرگ ترین پارک پرواز آزاد دنیاست. بازدیدنمایندگان می توانند بین این پرندگان پیاده روی نموده و تجربه تازهی را برای خود رغم زنند. دسته چهارم متعلق به پرندگان قفسی است.

بوکیت بینتانگ

بوکیت بینتانگ مرکز خرید و تفریح شهر است که یکی از معروف ترین جاذبه های کوالالامپور به شمار میرود، البته باتوجه به علاقه گردشگران به خرید، در این مکان گردشگران می توانند مغازه های کوچک و مراکز تجاری را پیدا نمایند که کالاهایی با قیمت های متفاوت در آن ها به فروش می رسد. این منطقه، شامل مکان های متعددی است، همانند خیابانی که در آن غذاهای چینی عرضه می گردد. بوکیت وینتانگ مکانی است که در تمامی ساعات شبانه روز زنده و پویا می باشد اما برترین زمان شب هاست، زمانی که آنجا به مکانی برای جست و جوی زندگیِ شبانه برای بازدیدنمایندگان تبدیل می گردد.

میدان مردکا

این میدان قلب کوالالامپور است که میدان استقلال نیز خوانده می گردد، زیرا که پرچم مالزی برای نخستین بار زمانی که این کشور از بریتانیا مستقل شد در این میدان برافراشته شده است. مساحت زیادی از این میدان زمین چمن است که در زمان مستعمره بودن مالزی برای بازی کریکت استفاده می شده است و با ساختمان های معروفی همانند موزه تاریخ ملی و کلوپ سلطنتی سلانگار (Selangor) محصور شده است. رویدادهای عمومی متعددی مثل کنسرت در فضای باز و نقطه آغاز و خاتمه مسابقه ماراتون اطراف شهر در این میدان اتفاق می افتد.

غارهای باتو

غارهای باتو مکان مقدسی برای هندوهای مالزی است؛ هزاران هندو سالانه در این مکان گرد هم می آیدند و جشن تاپیوسام (Thaipusam) که در آن هندوها لوازمی مثل کوزه، آویزهای بدن به همراه قلاب هایی که بتوان آن ها را به اشیا متصل کرد در دست دارند، را برگزار می نمایند که نوعی جشن طلب بخشش و آمرزش برای آن هاست. حتی اگر پیمایش این 272 پله به میزان کافی آمرزنده نباشد. گردشگران با رسیدن به بالای پله ها، 3 غار بزرگ آهکی همچنین یک غار کوچک که با نقاشی ها و مجسمه و تندیس های هندوها پوشیده شده است را مشاهده می نمایند، گردشگران می توانند بادام زمینی یا موز برای پذیرایی از میمون هایی که برای خوش آمدگویی به استقبالشان می آیند با خود همراه داشته باشند.

برج های دوقلو پتروناس

مسافرانی که ترس از ارتفاع دارند ممکن است پیش از بازدید از این برج ها بارها فکر نمایند، اما گردشگران بی باک و بی پروا از چالش مشاهده کوالالامپور از فراز برجهای دوقولوی 1000 فوتی پتروناس لذت خواهند برد. در ارتفاع 170 متری، بلندترین پل دوطبقه دنیا این دو برج را به هم متصل می نماید. برج ها از این هم بلندتر هستند و 491 متر در آسمان مالزی پرواز می نمایند که زمانی بلندترین برج های دنیا به حساب می آمدند. برج های دوقلو که ساختشان 7 سال به طول انجامید، اصلی ترین نماد کوالالامپور به شمار آمده که در طول شب نورپردازی خیره نماینده ای دارند.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 16 شهریور 1401 بروزرسانی: 16 شهریور 1401 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2162

به "آشنایی با جاذبه های برتر گردشگری کوالالامپور (تور کوالالامپور)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاذبه های برتر گردشگری کوالالامپور (تور کوالالامپور)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید