ارتودنسی فقط برای سنین بالا نیست

به گزارش تور تایلند، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بچه ها در سنین پایین باید توسط متخصص ارتودنسی ویزیت شوند که اگر مسئله ای بود، زودتر درمان انجام گردد.

ارتودنسی فقط برای سنین بالا نیست

به گزارش محمد بهناز، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه ارتودنسی فقط برای سنین بالا نیست، اظهار کرد: بخش مهم درمان ارتودنسی، اصلاح ساختاری صورت بچه ها است. زیرا، بچه هایی که فک آن ها زیاد یا کم رشد نموده است، می بایست در سنین 7 تا 8 سالگی، توسط متخصص ارتودنسی ویزیت شوند.

این متخصص ارتودنسی اضافه نمود: گاهی بچه ها با مسائل فکی روبرو هستند که والدین از آن ها مطلع نیستند و بهتر است که بچه ها در سنین 7 تا 8 سالگی، توسط متخصص ارتودنسی یک ویزیت ساده شوند که اگر مسئله ای بود، زودتر درمان انجام گردد.

بهناز ادامه داد: چون استخوان های فکی بچه ها هنوز نرم است، به راحتی می توان فک را فرم داد و از این طریق، مسائل نامرتب بودن دندان ها تا حدود زیادی حل می گردد و حرکت دندان ها را آسان تر می نماید.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تاکید نمود: اگر مسائل فکی در سن قبل از بلوغ درمان نگردد، بعدا احتیاج پیدا می نماید که جراحی فک انجام گردد.

بهناز اضافه نمود: مسائل فکی باعث می گردد زیبایی صورت به هم بخورد و حرکت دندان ها نیز مشکل خواهد شد.

او گفت: توصیه ما به والدین این است که بچه ها خود را حتما در سنین 7 تا 8 سالگی، برای یک ویزیت ساده نزد متخصص ارتودنسی ببرند که اگر مسئله ای بود، در همان سنین، حل گردد.منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 29

به "ارتودنسی فقط برای سنین بالا نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتودنسی فقط برای سنین بالا نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید