رفتن از چیانگ مای به چیانگ رای

به گزارش تور تایلند، فاصله بین این دو پایتخت باستانی تایلند 183 کیلومتر است که میتوانید از بین وسایل نقلیه اتوبوس، اتومبیل و هواپیما نحوه و زمان رسیدن را انتخاب نمایید، توجه داشته باشید که بزرگراه شماره یک این دو شهر را به هم متصل نموده و در دیرترین زمان 4 ساعت زمان برای جابجایی نیاز خواهید داشت، متاسفانه حمل و نقل ریلی بین این دو شهر وجود ندارد.

رفتن از چیانگ مای به چیانگ رای

رانندگی به سمت چیانگ رای

شما می‌توانید در چیانگ مای ماشین اجاره کنید و در امتداد بزرگراه شماره 1 به سمت شمال به چیانگ رای بروید. اگر به رانندگی در آسیا عادت ندارید این کار را نکنید. اگر چه بعضی از مسافران تور تایلند این کشور را با موتورسیکلت می‌گردند اما تنها رانندگان با تجربه باید این کار را انجام دهند. این بزرگراه سرعت بالا، پیچ‌های تند کوهستانی دارد و با اتوبوس‌ها و کامیون‌ها پر شده است.

رفتن به چیانگ رای با اتوبوس در تور تایلند

بیشتر آژانس‌های مسافرتی در اطراف شهر قدیمی چیانگ مای، زحمت فروختن بلیت‌های اتوبوس‌های چیانگ رای را به خودشان نمی‌دهند. قیمت بلیت‌ها آن قدر پایین است که سودی برایشان ندارد. شما می‌توانید یک توک توک گرفته و به ترمینال اتوبوسرانی شماره 2 چیانگ مای بروید و آنجا بلیت خود را تهیه نمایید. این ترمینال، ترمینال اتوبوسرانی شمالی چیانگ مای است. ارزان‌ترین بلیت اتوبوس به چیانگ رای حدود 140 بات (کمتر از 5 دلار) قیمت دارد.

اتوبوس‌ها تقریبا هر ساعت یکبار حرکت دارند. بسته به نوع اتوبوسی که انتخاب می‌کنید، این زمان‌ها می‌تواند نزدیک‌تر هم باشد. محبوب‌ترین شرکت در این میان شرکت Greenbus است. یک شماره بگیرید و وقتی شماره شما خوانده شد، به باجه بلیت فروشی رفته و بلیت خود را تهیه کنید. کارکنان آنجا به اندازه کافی انگلیسی بلد هستند که کار شما را سریع و راحت راه بیاندازند. شما معمولا می‌توانید برای همان روزی که قصد سفر دارید بلیت‌تان را تهیه کنید. البته در زمان‌های شلوغ تعطیلات، باید بلیت‌تان را یک یا دو روز قبل به صورت آنلاین رزرو کنید.

اتوبوس‌های چیانگ مای به چیانگ رای تهویه مطبوع دارند و راحت هستند. این اتوبوس‌ها بالای سر سرنشینان، فضا برای قرار دادن اسباب سفر دارند. چمدان‌های بزرگتر را نیز می‌توانید در قسمت بار اتوبوس قرار دهید. صندلی‌ها شماره‌دار هستند، بنابراین اگر در تور چیانگ مای همراه با شخص دیگری سفر می‌کنید همزمان بلیت تهیه کنید. اتوبوس‌های درجه یک سرویس بهداشتی دارند، البته در مسیر یک توقف کوتاه ده دقیقه‌ای برای رفتن به توالت خواهید داشت. بسته به ترافیک شهر و این که چه زمانی شهر را ترک می‌کنید، این مسیر بین 3 تا 4.5 ساعت زمان می‌برد.

رسیدن به چیانگ رای با اتوبوس

چیانگ رای دو ایستگاه اتوبوس دارد. ایستگاه جدید در حدود 8 کیلومتری جنوب شهر و ایستگاه قدیمی درست در مرکز شهر و نزدیک بازار شبانه قرار دارد. اتوبوس در ایستگاه جدید و در جنوب شهر توقف می‌کند، اما اگر می‌خواهید مستقیما به معبد سفید مشهور بروید، در اتوبوس بمانید چرا که توقف بعدی ایستگاه قدیمی در مرکز شهر خواهد بود. اگر تصادفا در ایستگاه جدید پیاده شدید نگران نباشید، مینی‌بوس‌ها بین این دو ایستگاه مسافران را جابه‌جا می‌کنند. آنها این مسیر را در حدود 15 دقیقه طی می‌کنند و کرایه آن‌ها تنها 20 بات است.

اگر هتل‌تان در شهر قرار دارد می‌توانید تا آنجا پیاده‌روی کنید. البته تعداد زیادی راننده در ایستگاه حضور دارند و می‌توانند زحمت پیاده‌روی را از شما کم کنند. به کیوسک اطلاعات توریستی داخل ایستگاه مراجعه کرده و از کارکنان خوشروی آنجا در مورد آدرس هتلتان بپرسید و یک نقشه رایگان بگیرید. ایستگاه اتوبوس تنها یک خیابان در شرق، با خیابان پر طرفدار در بین مسافران تور تایلند فاصله دارد. این خیابان پر از کافه‌ها، رستوران‌ها و مهمانخانه‌ها است و نزدیک بازار شبانه قرار دارد.

رفتن به چیانگ رای با پرواز در تور تایلند

پرواز بین چیانگ مای و چیانگ رای به شکل مسخره‌ای کوتاه است و شما می‌توانید با پرواز به سمت فرودگاه بین‌المللی چیانگ رای (با کد CEI) از سوار شدن به اتوبوس‌ها اجتناب کنید. تنها شرکت هواپیمایی Kan Air، پروازهای مستقیم از چیانگ مای به مقصد چیانگ رای دارد (هر هفته یکبار). با بقیه پروازها شما مجبور هستید به بانکوک بروید و آنجا با یک پرواز دیگر به چیانگ رای برگردید. فرودگاه در به فاصله کوتاه تقریبا 8 کیلومتری از شهر قرار دارد و نرخ ثابت کرایه تاکسی به مرکز شهر 200 بات است.

انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 302

به "رفتن از چیانگ مای به چیانگ رای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفتن از چیانگ مای به چیانگ رای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید