اسامی 68 کشور پیشنهاد شده برای لغو ویزا اعلام شد

به گزارش تور تایلند، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین گزارشات بدست آمده، اسامی 68 کشور پیشنهاد شده برای لغو ویزا اعلام شد.

اسامی 68 کشور پیشنهاد شده برای لغو ویزا اعلام شد

لغو ویزا با کشورهای خارجی با هدف افزایش جهانگردان ورودی و تسهیل سفر به ایران در حالی از سوی وزارت میراث فرهنگی به دولت پیشنهاد شده است که آنالیز نام بعضی از کشورها نشان می دهد این طرح درباره آنها به زودی اجرا نخواهد شد. بعلاوه بعضی از این کشورها سیاست اجرای طرح لغو ویزا را نه تنها با ایران اجرا نخواهد کرد بلکه با هیچ کشوری اجرا نمی نمایند.

از طرفی تعدادی از این کشورها نیز در حوزه کشورهایی قرار دارند که سفر به آنها برای ایرانی ها سخت است یا اینکه جهانگردان آن کشورها ایران را در لیست سفرهای خود ندارند. با این حال امید برای لغو ویزا با آنها همچنان وجود دارد.

اجرای طرح لغو ویزا با کشورهای دیگر بارها از سوی وزارت میراث فرهنگی با عددهای مختلفی بیان شده است. یک بار 50 کشور، یک بار 60 و یک بار بیش از 60 کشور اعلام شد.

علی اصغر شالبافیان، معاون جهانگردی در روز 17 بهمن سال 1401 از پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی برای لغو ویزا با 50 کشور خبر داده و گفته بود: این کشورها از جمله بازارهای نوظهور که ظرفیت جمعیتی و درآمدی مناسبی دارند و بعضی کشورهای همسایه را در بر می گیرد.

معاون جهانگردی وزارت میراث فرهنگی هشتم مهر سال جاری هم در زنجان گفت: لغو ویزا 68 کشور دیگر پیشنهاد داده شده تا در وزارت امور خارجه و سایر نهادها آنالیز گردد و قطعاً پس از آنالیز فرآیندها تعداد کشورها در زمینه لغو ویزا افزایش می یابد.

لیست نهایی تا به امروز نشان می دهد که 68 کشور پیشنهاد شده است. اسامی این کشورها عبارتند از:

آرژانتین، آفریقای جنوبی، اندونزی، اردن، اروگوئه، ازبکستان، استونی، اسلواکی، اسلوونی، اکوادور، الجزایر، امارات، بحرین، بولیوی، بوسنی و هرزگوین، برزیل، بلاروس، بلغارستان، بورکینافاسو، پاراگوئه، پرو، تانزانیا، تاجیکستان، تایلند، ترکمنستان، تونس، چک، روسیه، رومانی، ژاپن، ساحل عاج، سنگاپور، سنگال، سودان، سیشل، شیلی، صربستان، عربستان، غنا، فنلاند، قبرس، قرقیزستان، قزاقستان، قطر، کامرون، کرواسی، کره جنوبی، کلمبیا، کومور، کویت، گینه، لهستان، لوکزامبورگ، لیبی، لیتوانی، مالزی، مالدیو، مجارستان، مقدونیه، مکزیک، موریس، مالی، ماداگاسکار، نیجر، ویتنام، یمن، یونان، و هندوستان.

رایزنی های وزارت خارجه ایران با کشورهای دیگر نشان خواهد داد کدام یک از این کشورها حاضر می شوند لغو ویزا یک طرفه یا دو طرفه را اجرا نمایند. سیاست بعضی از این کشورها نیز مخالف اجرای طرح لغو ویزا است، چون بعضی از آنها با هیچ کشوری طرح لغو ویزا را اجرا نمی نمایند. چه لغو ویزا برای تسهیل در ورود جهانگردان به کشورشان باشد چه برای خروج از کشورشان.

به نظر می رسد برای بسیاری از این کشورها لغو ویزا تنها به صورت یک طرفه و به منظور ورود جهانگرد به ایران قابل اجرا خواهد بود.

منبع: همگردی
انتشار: 22 آبان 1402 بروزرسانی: 22 آبان 1402 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2328

به "اسامی 68 کشور پیشنهاد شده برای لغو ویزا اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسامی 68 کشور پیشنهاد شده برای لغو ویزا اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید