استاد قنبر راستگو صاحب خانه می گردد

به گزارش تور تایلند، صبح امروز با حضور رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس، معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان و تنی چند از هنرمندان، سند زمین و پروانه ساختمان به مالکیت استاد قنبر راستگو، به این هنرمند فاخر و توانمند موسیقی هرمزگان اعطا شد.

استاد قنبر راستگو صاحب خانه می گردد

احمد مرادی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه خالو قنبر راستگو از مشاهیر هرمزگان است و حق بزرگی به گردن همه ما دارد، اظهار کرد: طبق اظهاراتی که استاد راستگو داشت، افراد بسیاری به وی قول فراهم کردن مسکن داده بودند اما هنوز در این سن نتوانسته بود صاحب خانه گردد.

وی اضافه نمود: ما نباید با احساسات پاک چنین شخصیتی بازی کنیم یا اینکه بخواهیم برای منافع شخصی خود از وجود با برکت وی استفاده کنیم.

مرادی توضیح داد: زمانی که متوجه شدم وی چنین وضعیتی دارد، بدون هیچ توقعی با توجه به اینکه امثال وی به گردن ما حق بزرگی دارند، وظیفه خود دانستم من هم به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ هرمزگان وی را یاری کنم.

وی توضیح داد: به محض اطلاع در اولین اقدام ملاقاتی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام دادم که در این دیدار وزیر قول همکاری های لازم را از سوی صندوق حمایت از هنرمندان را داد.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: باید از بنیاد مسکن کشور و هرمزگان تشکر کرد که به محض اطلاع از این احتیاج استاد راستگو، قطعه زمینی را با متراژ 300 مترمربع و طی مراحل قانونی که برای ساخت آن 150 مترمربع مسکونی مجوز اخذ شد را بدون گرفتن هیچ گونه وجه در اختیار استاد قنبر راستگو قرار دادند.

وی گفت: طی پیگیری هایی که مهندس اسماعیلی در بنیاد مسکن از جانب من انجام دادند، امروز این پیگیری ها به انتها رسید و پروانه ساخت، نقشه ها و پروانه های واگذاری مسکن استاد راستگو را جهت پیگیری های لازم به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان تحویل دادیم.

مرادی اعلام کرد: در ساخت مسکن استاد قنبر راستگو، استاندار هرمزگان، بنیاد مسکن برای تسهیلات بلاعوض و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از محل صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان قول همکاری داده اند.

وی بیان نمود: دیگر استاد قنبر راستگو نباید در خصوص مسکن دغدغه ای داشته باشد، مگر اینکه کسی از این بعد پیگیر کارهای استاد راستگو نگردد که در این راستا انتظار داریم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به عنوان متولی امر فرهنگ و هنر استان موضوع را پیگیر باشد تا دغدغه سرپناه وی برطرف گردد.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین اگر در مراحل ساخت مسکن استاد راستگو هر جا کار به کندی پیش رفت، بدون توقع تمام کوشش خود را در جهت برطرف مشکلات پیش رو انجام خواهد داد.

در ادامه نیز استاد قنبر راستگو در گفت وگو با خبرنگاران، بیان نمود: از پیگیری های احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و تمامی مسئولینی که مجال اسم آوردن از تک تک آن ها هم اکنون فراهم نیست، بسیار تشکر می کنم.

وی اضافه نمود: با توجه به شرایط زندگی ام درخواست سرپناهی را داشتم که در حال حاضر با کوشش های مسئولین این مشکل مرتفع شد و برای تمام کسانی که در این راه از من حمایت کردند آرزوی سرافرازی دارم.

ساخت مسکن استاد راستگو بزودی آغاز خواهد شد

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز گفت: در خصوص تأمین مسکن استاد راستگو با دستگاه های مختلف رایزنی ها صورت گرفت و در این راستا با پیگیری های رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی مسئله اهدای یک قطعه زمین برای ساخت مسکن وی مرتفع شد.

سعید موحدی در گفت وگو با خبرنگاران، بیان نمود: در اینکه استاد قنبر راستگو از مفاخر هنری استان هرمزگان هستند هیچ شکی نیست و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان بر اساس وظیفه ذاتی خود که حمایت از هنرمندان را عهده دار است، سال هاست استاد قنبر راستگو را به عنوان یک کارمند رسمی پذیرفته است و حقوق و مزایای یک کارمند رسمی دولتی را به وی پرداخت می نماید.

وی توضیح داد: در برنامه های مختلف هنری که وی به اجرای برنامه می پردازد طبیعتاً مسئله تأمین اعتبار نیز از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان مرتفع می گردد.

موحدی ابراز کرد: در خصوص تأمین مسکن استاد راستگو با دستگاه های مختلف رایزنی ها صورت گرفت و در این راستا با پیگیری های احمد مرادی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی مسئله اهدای یک قطعه زمین برای ساخت مسکن وی مرتفع شد.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اضافه نمود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز قول حمایت مادی برای ساخت مسکن وی را داده است و مکاتبات آن انجام گردیده و موافقت های کتبی نیز اجرا شده است و با همت واحد موسیقی اداره کل به زودی آغاز ساخت مسکن وی آغاز خواهد شد و دیگر امور نیز با حمایت های استاندار و نمایندگان مجلس مرتفع خواهد شد.

وی در خصوص این پرسش که چرا یک مسکن آماده تحویل به وی اعطا نشد، توضیح داد: در گذشته پیگیری هایی در این خصوص صورت گرفت اما متأسفانه نتیجه ای حاصل نشد و به همین دلیل اهدای یک قطعه زمین به وی و ساخت مسکن در آن زمین بنای کار مقرر شد.

موحدی در سرانجام با گلایه از اینکه با توجه به ارائه نامه ای از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت اعطا یک واحد مسکونی به استاد راستگو از سوی شهرداری و شورای شهر بندرعباس اما متأسفانه همکاری صورت نگرفت، گفت: در گذشته چند قطعه زمین دیگر توسط شهرداری بندرعباس به وی پیشنهاد شد که با عدم موافقت استاد قنبر راستگو روبرو شد و در نهایت بنیاد مسکن قطعه زمینی را در منطقه چهچکور بندرعباس برای وی اختصاص داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 402

به "استاد قنبر راستگو صاحب خانه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاد قنبر راستگو صاحب خانه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید