افزایش 30درصدی ورود گردشگران خارجی به کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش تور تایلند، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 913 گردشگر خارجی وارد استان شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش داشتیم.

افزایش 30درصدی ورود گردشگران خارجی به کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرنگاران- محمود باقری ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اضافه کرد: تا قبل از سال 92 تنها 25 اردوگاه گردشگری دولتی و خصوصی در استان داشتیم که این تعداد در سال 98 به 52 اردوگاه دولتی و خصوصی افزایش یافت.

وی اظهارکرد: تعداد هتل های استان از چهار هتل در سال 92 به هشت هتل در سال98 و تعداد مهمان پذیرها و اقامتگاه ها از 6 مورد در سال 92 به هشت مهمانپذیر و اقامتگاه در سال 98 افزایش یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: قبل از سال 92 هیچ خانه مسافری در استان نداشتیم اما هم اکنون تعداد خانه مسافرهای ما به حدود 70 مورد افزایش یافته است.

باقری در رابطه با واحدهای بوم گردی توضیح داد: قبل از سال 93 هیچ واحد بوم گردی در استان نداشتیم اما هم اکنون 6 واحد بوم گردی استان آماده ارائه خدمات بوده و 10 واحد هم به زودی بهره برداری می گردد.

وی ادامه داد: تعداد سفره خانه های استان از سه سفره خانه در سال 92 به هشت سفره خانه در سال 98 افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت دفاتر خدمات مسافرتی استان بیان نمود: تا سال 92 تنها هشت دفتر خدمات مسافرتی در استان داشتیم که هم اکنون به 22 دفتر افزایش یافته است.

باقری به وضعیت راهنمایان گردشگری استان اشاره و بیان نمود: تا سال 92 هیچ راهنمای گردشگری در استان نداشتیم اما هم اکنون 20 راهنمای گردشگری در استان داریم.

وی با اشاره به آمار ورود گردشگران به استان تاکید نمود: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و 830 هزار نفر در استان اقامت یافتند و همچنین 3.5 میلیون نفر از جاذبه های گردشگری استان دیدن کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد به آمار گردشگران خارجی اشاره نمود و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 913 گردشگر خارجی وارد استان شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش داشتیم.

باقری با اشاره به پروژه های در حال ساخت حوزه گردشگری استان اضافه کرد: دو هتل چهار ستاره که یکی در سال 98 و دیگری در سال 99 افتتاح می گردد در استان در حال ساخت است که با بهره برداری آنها 200 اتاق به مجموع اتاق های استان و حدود 150 تا 200 تخت به مجموع تخت های استان اضافه می گردد.

وی با بیان اینکه پروژه های دیگری از جمله دو هتل آپارتمان، 28 مجتمع گردشگری و اردوگاهی و 10 اقامتگاه بوم گردی نیز در استان در حال ساخت است، بیان نمود: در مجموع حدود 150 میلیارد پروژه در حال ساخت در استان داریم که انتظار داریم تا قبل از سال 1400 به بهره برداری برسند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: پیش بینی می گردد که با بهره برداری پروژه های در حال ساخت حوزه گردشگری استان 2030 شغل مستقیم ایجاد گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 796

به "افزایش 30درصدی ورود گردشگران خارجی به کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 30درصدی ورود گردشگران خارجی به کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید