ایرادات و تجربه مالکیت تسلا مدل 3

به گزارش تور تایلند، شکی نیست که محصولات تسلا از لحاظ تکنولوژی در سطح بسیار بالایی قرار دارند. اما با وجود این تعداد زیادی از کارشناسان و همچنین مشتریان انتقاداتی را نسبت به کیفیت ساخت مطرح نموده و تولیدات تسلا را چند پله پایین تر از رقبا می دانند.

ایرادات و تجربه مالکیت تسلا مدل 3

این مساله زمانی اهمیت بیشتری پیدا می نماید که بدانیم مدل های مختلف تسلا معمولا در مقایسه با خودروهای بنزینی هم کلاس، قیمت بالاتری داشته و از سوی سازنده با عبارت لوکس و رده بالا توصیف می شوند. به همین خاطر خریداران محصولات تسلا معمولا انتظارات بالایی از آنها دارند.

الکس سیبلیا (Alex Siblia) یکی از یوتیوبرهای علاقه مند به تسلا است. وی حدود شش ماه است که از یک دستگاه مدل 3 استفاده می نماید. در این مدت الکس تجارب خوب و بد زیادی در رابطه با مدل 3 کسب کرده؛ از آنجایی که بیشتر مالکین به نقاط قوت مدل 3 و دیگر مدل های تسلا اشاره می نمایند، الکس تصمیم گرفته برخلاف جریان حرکت کرده و به نقاط ضعف خودروی خود بپردازد.

حذف بعضی قطعات که قبلا در سری اول موجود بودند، نخستین موردی است که الکس سیبلیا به آن اشاره می نماید. جالب اینکه این قطعات ارزان قیمت بوده و به نظر نمی رسد حذف آنها تاثیر زیادی در قیمت تمام شده داشته باشد.

به عنوان نمونه پدال استراحت پا جزو حذفیات سری های جدید تسلا مدل 3 است. در سری اول از یک پدال پلاستیکی استفاده شده بود، ولی در سری های جدید این قطعه ارزان با موکت جایگزین شده است!

کف پوش صندوق جلو دیگر موردی است که اثری از آن در سری جدیدتر مدل 3 نیست، البته تسلا این اقدام سایپایی را با امکان سفارش آنلاین به نوعی جبران کرده است! علاوه بر کف پوش، گیره های 2 دلاری که برای آویختن بعضی لوازم کاربرد دارند، نیز از صندوق جلو حذف شده اند.

به غیر از موارد فوق، الکس متوجه چند باگ نرم افزاری در تسلا مدل 3 خود شده و عدم تحویل خودرو با آخرین نسخه از نرم افزار مدیریت خودرو را یک نکته منفی می داند. سرویس اسپاتیفای موجود روی خودروی الکس نیز عملکرد خالی از اشکالی ندارد.

بهم خوردن تنظیمات آینه جانبی سمت راننده یکی دیگر از مسائلی است که یوتیوبر جوان در مدت شش ماهه با آن روبرو بوده؛ الکس می گوید گاها زاویه آینه احتمالا به خاطر ایراد نرم افزاری عوض می گردد و او مجبور است با رفتن به تنظیمات مجددا آن را تنظیم کند.

الکس در ویدیوی خود به یک نکته جالب هم اشاره کرده و آن عبارت است از احتیاج به کالیبره شدن سیستم اتوپایلوت. به گفته وی مالکان هنگام اولین استفاده از اتوپایلوت باید اجازه دهند نرم افزار موجود با دوربین ها و دیگر سخت افزارهای لازم هماهنگ گردد. الکس زمان لازم برای این کار را حدود 5 دقیقه تخمین می زند، اما از سوی دیگر می گوید در 3 هزار مایل اولیه سیستم اتوپایلوت مدل 3 متعلق به او بعضا از بین خطوط منحرف می شده است.

البته او اضافه کرده اکنون که کارکرد خودرو به حدود 6500 مایل رسیده، این مساله به خاطر آپدیت ها یا کالیبراسیون دقیق تر به طور کامل رفع شده است.

از نظر مسائل فیزیکی و مونتاژی که اخیرا صدای خریداران کراس اوور مدل Y را در آورده، الکس به جز چند مورد جزئی به مشکل حادی برخورد نکرده و این موارد نیز به راحتی تحت پوشش وارانتی قرار گرفته اند.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1029

به "ایرادات و تجربه مالکیت تسلا مدل 3" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرادات و تجربه مالکیت تسلا مدل 3"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید