آیا خودروهای چینی توان رقابت با غول های این صنعت را دارند؟ ، پاسخ به یک پرسش بزرگ

به گزارش تور تایلند، بر کسی پوشیده نیست که چین مهم ترین بازار خودرو در دنیا است. آنها نه تنها از نظر تعداد واحدهای فراوری و فروخته شده بزرگ ترین هستند، بلکه به مرکز اصلی تحقیق، توسعه و مکانی که می توان خودروهای برقی ارزان را در آن یافت، تبدیل شده است.

آیا خودروهای چینی توان رقابت با غول های این صنعت را دارند؟ ، پاسخ به یک پرسش بزرگ

به گزارش خبرنگاران و به نقل از وب سایت موتور1، در حالی که ایالات متحده، اروپا، ژاپن و کره بازارهای بالغی هستند که دیگر در حال رشد نیستند، چین همچنان منبع مهم رشد و سود برای اکثریت قریب به اتفاق خودروسازان در سراسر دنیا محسوب می گردد.

نقطه قوت آن تقاضای بزرگ داخلی است که به بسیاری از برندها اجازه می دهد مدل های بسیاری را به انواع مشتریان بفروشند. اگر برنامه ریزی محصول معین باشد و اگر خودروها از نظر طراحی و میزان کاربران را راضی نمایند، فرصت هایی برای هر کسی وجود دارد. به عنوان مثال، مصرف نمایندگان در چین علاقه ای به خودروهایی کوچک، اسپورت و ون ندارند. برعکس، آنها عاشق انواع شاسی بلندها، سدان های جمع و جور و بزرگ و حتی وانت ها هستند.

در عین حال آنها از حمایت قوی دولت برخوردار هستند. صنعت خودرو و توسعه دنیای آن بخشی از برنامه رشد مالی است که به وسیله سران این کشور ایجاد شده است. توسعه خودروهای چینی در قلب اقتصاد واقع شده است. در نتیجه پیشرفت فراورینمایندگان داخلی قابل توجه است. اما آیا نوترین خودروهای ساخت چین با خودروهای اروپایی، آمریکایی، کره ای و ژاپنی برابری می نمایند؟

وقتی صحبت از طراحی به میان می آید، پاسخ کاملاً مثبت است. نوترین مدل های معرفی شده دارای تنوع بسیار جالبی هستند که آنها را مدرن، شاداب و با شخصیت فراوان می نماید. خودروی چینی دیگر آن کپی قدیمی نیست.

طراحی ممکن است موضوعی ذهنی باشد، اما طراحان غربی پشت بدنه بسیاری از خودروهای نو فراوری شده به وسیله چین قرار دارند. در واقع بسیاری از شرکت های آن کشور دارای مراکز طراحی در اروپا و آمریکا هستند. ظاهر یک خودرو یکی از اولین چیزهایی است که یک برند نو باید روی آن کار کند، به خصوص اگر در خارج از کشور ناشناخته باشد.

در پشت طراحی چشم نواز، چینی ها سخت کوشش می نمایند تا کیفیت خودروهای خود را ارتقا دهند. مواد استفاده شده و نحوه ساخت خودروها تقریبا هیچ تفاوتی با رقبای خود در غرب نشان نمی دهد. همین موضوع در خصوص فناوری مورد استفاده، با راه چاره های ناوبری، ارتباطی و نرم افزاری بسیار جالب که در بسیاری از موارد در خارج از کشور بالاتر از حد میانه هستند، مشاهده می گردد.

سه عنصر برای تماشا تسلط خودروهای چینی در جاده های دنیا وجود ندارد: آگاهی، معروفیت و میراث.

دو مورد اول را می توان با معرفی خودروهای مجذوب کننده تر و باکیفیت تر حل کرد. مصرف نمایندگان در سرتاسر این سیاره پس از ورود به بازارهای خود با خودروهای رقابتی آغاز به یادگیری بیشتر در خصوص خودروهای چینی خواهند کرد. این بلافاصله به بهبود تصویر بد محصولات چینی در بسیاری از نقاط دنیا یاری می نماید. ژاپن و کره می توانند تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.

وراثت کمی پیچیده تر است. چین سابقه طولانی در فراوری خودرو ندارد و این برای برندهایی که در بخش های برتر رقابت می نمایند، کاملاً چالش برانگیز است.

بیشتر بخوانید:

  • تصاویری از آزمایش تسلا در گرمای دبی | ماسک: تا سرانجام سال دو هدف داریم

در هر صورت هنوز راه طولانی در پیش است. در سال 2021، بیش از 125 برند چینی وجود داشت که مجموعاً 13.2 میلیون دستگاه خودرو در سراسر دنیا فروختند. این در مقایسه با رشد 6 درصدی ثبت شده در بازار دنیای، 21 درصد بیشتر از کل فروش در سال 2020 است.

از این مجموع، واحدهای فروخته شده در خارج از کشور به حدود 885 هزار واحد رسید که کمی کمتر از 7 درصد است. با این حال، فروش خارج از کشور نسبت به سال 2020 میلادی 113 درصد افزایش یافته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 شهریور 1401 بروزرسانی: 13 شهریور 1401 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 2160

به "آیا خودروهای چینی توان رقابت با غول های این صنعت را دارند؟ ، پاسخ به یک پرسش بزرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا خودروهای چینی توان رقابت با غول های این صنعت را دارند؟ ، پاسخ به یک پرسش بزرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید