بازی ویزیون برنامه ای با ویژگی های ایرانی، اسپانسر مرتبط داریم
به گزارش تور تایلند، علی غفاریان سردبیر بازی ویزیون درباره اهداف این برنامه که از شبکه امید روی آنتن می رود به خبرنگاران گفت: بازی ویزیون یک نگاه اختصاصی به صنعت بازی و بازی سازی است که از 2 بخش بازی سازی و سرگرمی تشکیل شده است و هر بخش هم شامل آیتم های مختلفی مانند اخبار، بازی های روز جهان و ... است.

غفاریان با اشاره به آسیب شناسی بازی ها و خطراتی که ممکن است این بازی ها داشته باشند، اعلام کرد: متاسفانه خطرات و آسیب هایی که ممکن است بعضی از این بازی ها داشته باشند در قالب صنعت سرگرمی جهانی مطرح می گردد. بعضی از این بازی ها اهداف مناسبی ندارند و ما در بازی ویزیون نسبت به آسیب های این بازی ها هشدار می دهیم.
وی همچنین با اشاره به معرفی بازی های مناسب در بازی ویزیون مطرح نمود: مجموعه بازی هایی که در این برنامه معرفی می کنیم همه دارای رده سنی مشخصی هستند که به دلیل مخاطبان برنامه، بازی های رده سنی نوجوان را معرفی می کنیم. پیغام و فرهنگی که به وسیله این بازی ها منتقل می گردد نیز برای ما مهم است به طور مثال یک بازی شجاعت احترام به بزرگان را می آموزد و یا بازی دیگر المان های دیگری از فرهنگ خودمان را یاد می دهد.
غفاریان درباره حمایت از صنعت بازی سازی ایرانی در برنامه نیز شرح داد: یکی از بزرگترین اهداف این برنامه این بوده است که برای بینندگان و خانواده ها این مطلب را جا بیندازیم که صنعت بازی سازی در ایران یک صنعت پویا است، گردش مالی برخی از بازی های ایرانی در کشور بیش از صدها میلون است، ما هر ماه هشت قسمت معرفی بازی های جدید را داریم و 2 قسمت از آن اختصاص به معرفی بازی های ایرانی دارد.
وی نقش اسپانسر در برخی از برنامه ها را مفید دانست و گفت: بازی ویزیون اسپانسر دارد اما اسپانسر خارج از سازمان نیست و مرتبط با برنامه است و تمامی هزینه های برنامه را هم شبکه امید بر عهده دارد. با این حال فرایند ساخت هر برنامه ای هزینه بر است و هر قدر بخواهیم استاندارد یک برنامه را بالا ببریم هزینه ساخت هم بالا می رود، خیلی از بازی سازان داخل کشور ابراز تمایل نموده اند که اسپانسر این برنامه باشند که منوط به نظر مدیریت شبکه است.
غفاریان در خاتمه درباره صندلی شبکه امید به عنوان شبکه تخصصی برای نوجوانان مطرح نمود: شبکه امید زمینه مناسبی برای انجام کارهای مهم است، به شرطی که سیاستگذاری درستی انجام گردد و هدف را فراموش نکنیم، کار برای نوجوانان خیلی جای کار دارد با شناخت علایق آنها و نیازسنجی و نزدیک کردن این نیازها صد در صد شاهد شبکه ای موفق جهت جذب نوجوانان خواهیم بود.
منبع: خبرگزاری مهر