با فرصت حضور در اکسپو 2020 می توان تصویر غلط شکل گرفته از ایران را تصحیح کرد

به گزارش تور تایلند، مسئول امور راهبردی بین الملل اتاق ایران معتقد است: اکسپو 2020دوبی و حضور ایران در این رویداد، دستاوردهای با اهمیت بلندمدتی خواهد داشت و نباید صرفا با رویکرد کوتاه مدت برطرف تنگناهای فعلی به آن نگاه کنیم.

با فرصت حضور در اکسپو 2020 می توان تصویر غلط شکل گرفته از ایران را تصحیح کرد

غلامحسین جمیلی در گفت و گو با پایگاه خبری اتاق ایران با اشاره به اینکه رویداد اکسپو بعد از 170 سال به منطقه خاورمیانه آمده و پیش بینی می گردد تا 200 سال آینده دوباره به نزدیکی ما برنگردد، بر اهمیت اکسپو دوبی برای ایران تاکید نموده و گفت: از آنجا که اکسپو یک رویداد با مخاطب عام و فراگیر است می توان گفت هیچ وقت به این میزان دسترسی برای حضور مردم و اقشار مختلف در رویداد اکسپو در ایران وجود نداشته است.

او با اشاره به اینکه اکسپو مخاطبین متنوعی دارد بیان نمود: همه ارکان اجرایی و تصیم سازی در ایران می توانند با مراجعه به اکسپو منظره و تصویر درستی از فضای بین الملل به دست بیاورند و این درک نو را در تمام اقداماتشان برای هر تصمیم بزرگ و کوچکی در حوزه مسئولیت خود تعمیم بدهند.

او توضیح داد: از اساتید دانشگاه ها، دانشجویان، صاحبان کسب وکارها گرفته تا مردم عادی همه می توانند مخاطب اکسپو باشند و در حوزه های انتقال تکنولوژی، مفاهیم و ابزارهای نوین، مدل های نو کسب وکار و فرمول های متنوعی که امروز برای آغاز و ادامه و ارتقای فعالیت مالی مود نظر است، راستاهای مفید آموزشی، جذابیت های گردشگری و .... ایده های نو و مطلوبی بگیرند و دانش و درک خود را از جهان به روز نمایند.

جمیلی معتقد است: وقتی تنوعی از مخاطبین برای بازدید از اکسپو وجود دارد دسترسی راحت تر و مقرون به صرفه تر به آن اهمیت بیشتری پیدا می نماید و از این جهت فرصت برگزاری این دور از رویداد اکسپو در نزدیک ترین نقطه جغرافیایی به ایران نباید به سادگی از دست برود.

او در پاسخ به این سوال که اکسپو دوبی چگونه می تواند در خدمت برطرف گرفتاری های مالی ایران قرار بگیرد گفت: اکسپو یک رویداد تجاری مالی صرف نیست و نمی توان در پی بهره برداری و پیگیری مقاصد کوتاه مدت مالی از آن بود. اما اکسپو فرصت خیلی خوبی برای معرفی ایران و به تصویر کشیدن بضاعت مالی صنعتی و تجاری کشور به جهان خواهد بود. بعلاوه فرصت خوبی است که با شرایط و توانمندی های دیگر کشورها از نزدیک آشا شویم و به جای اقدامات تقابلی با جهان خودمان را با آنها همسو و منطبق کنیم و ضریب اشتباه و خطا و تقابل را کاهش دهیم.

جمیلی تاکید نمود: به عتقاد من اکسپو 2020 دوبی و حضور ایران در این رویداد دستاوردهای با اهمیت بلندمدتی خواهد داشت و نباید صرفا با رویکرد برطرف مسائل و تنگناهای فعلی به آن نگاه کنیم.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران ادامه داد: به اعتقاد من بهره برداری های مبتنی بر علم و دانش و خلاقیت و نواوری از اکسپو برای ایران دستاورد بیشتری خواهد داشت. چرا که تجربه نشان می دهد ما در این حوزه ها هم از بضاعت علمی خوبی برخوردار هستیم و هم نیروی انسانی ارزنده ای در این بخش داریم. اما ارائه این توانمندی ها به جهان نیازمند یک سری اقدامات بین المللی است که باید از رویدادی مثل اکسپو برای پیشبرد آنها بهره برداری کرد.

جمیلی گفت: بارها این تجربه را داشته ایم که وقتی محصول ایرانی را در یک نمایشگاه بین المللی معرفی می کنیم طرف های تجاری ما متعجب می شوند. چرا که تصویر غلط و ناقصی از بضاعت ایران دارند و اکسپو می تواند این تصویر غلط را تصحیح و به واقعیت نزدیک تر کند.

او تاکید نمود: من معتقدم اکسپو محلی است که می توان این فهم را به بقیه جهان انتقال داد که تحریم راستا درستی برای رفتار با بقیه کشورها نیست و نیت های خصمانه پشت تحریم ها نتوانسته کارآیی خود را داشته باشد. درست است که گردشگری ما به شدت آسیب دیده یا بعضی بازارهای اصیل و غیررقابتی ما تا میزان ای از دستمان خارج شده اما در عوض توانسته ایم در حوزه های دانش بنیان در ردیف کشورهای سرآمد جهان باشیم و اکسپو جایی است که می توان این رجحان ها را به نمایش گذاشت.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1879

به "با فرصت حضور در اکسپو 2020 می توان تصویر غلط شکل گرفته از ایران را تصحیح کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با فرصت حضور در اکسپو 2020 می توان تصویر غلط شکل گرفته از ایران را تصحیح کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید