بهترین خوراکی های تایلندی

به گزارش تور تایلند، یکی از بهترین جاذبه‌های کشو تایلند که برای هر کسی به آن سفر می‌کند، جالب است چشیدن طعم غذای تایلندی می‌باشد. در این مقاله به معرفی تعدادی ا بهترین غذاها تایلندی پرداخته‌ایم.

بهترین خوراکی های تایلندی

سوم تام (Som Tam)

سوم تام یک سالاد بوده که آن را با میوه پاپایا تهیه درست می‌کنند. این میوه معمولا در شمال تایلند می روید. ان غذا در نواحی مختلف کشور تایلند، با طعمی متفاوت طبخ می‌شود که این طعم می‌توان شیرین، ترش باشد و در هر رستورانی به شکل خاص خود سرو گردد. به صورت کلی در این سالاد، پاپایا خرد شده را کمی حرارت داده و سپس مرغ کبابی به همراه برنج به آن اضافه می‌کنند.

پاد تاهی (Pad Thai )

پاد تاهی مشهورترین غذای کشور تایلند بوده که در همه جای دنیا شناخته شده است و نیازی به معرفی ندارد. این غذا در بخش‌های مختلف تایلند و براساس فرهنگ‌های متفاوت، به شکل‌های مختلفی سرو می‌گردد اما معمولا ترکیبی از نودل تزیین شده با جوانه لوبیا، پیاز و بادام زمینی خرد شده سرو می‌گردد. این غذا در وعده شام مصرف شده که شما می‌توانید به دلخواه خود به آن سس ماهی، شکر، فلفل قرمز و بادام زمین خرد شده اضافه کنید.

سوپ نودل (Kuay Tiew)

برای میل کردن این غذا، استفاده از چاپستیک را فراموش کرده و غذای خود را سر بکشید. تنوع ترکیباتی  که در این غذا به کار رفته است به صورتی است که ممکن است 10 آشپز آن را طعمی  متفاوت درست کنند. رشته های نودل به کار رفته در این غذا  معمولا باریک می‌باشند و به ندرت از نودل های پهن در یا غذا استفاده می‌کنند. گوشت مورد استاده در این غذا می‌تواند گاو، گوسفند، مرغ، اردک، ماهی و یا میگو باشد. در تور تایلند حتما طع غذای تایلند را بچشید.

تام یام گونگ (Tom Yam Goong )

در این غذا از سبزیجاتی همچو برگ لیمو، گالانگال، موسیر و سایر گیاه های عطرآگین استفاده می‌کنند. این غذا معمولا به همراه فلفل قرمز و سس ماهی مصرف شده و مواد اولیه آن میگو و قارچ می‌باشد. طعم این غذا استثنائی بوده و ترکیبی از مزه های تند و ترش در آن احساس می شود. به همین دلیل این غذا را می توان یک پیش غذای مناسب تلقی کرده و یا با برنج مصرف نمود.

انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 252

به "بهترین خوراکی های تایلندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین خوراکی های تایلندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید