بازدید از بهترین معابد بودایی در تور چیانگ مای تایلند

به گزارش تور تایلند، در تور چیانگ مای صدها معبد بودایی برای بازدید وجود دارد. برخی از این معابد از جنبه تاریخی دارای اهمیت هستند، بعضی دارای آثار هنری زیبایی هستند، برخی نزد بودایی‌های محلی از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند و در بعضی امکان آشنایی با آیین بودایی برای گردشگران و افراد بیگانه فراهم است. در اینجا با پنج معبد چیانگ مای آشنا می‌شوید که در تور تایلند بهتر است از آن‌ها بازدید کنید.

بازدید از بهترین معابد بودایی در تور چیانگ مای تایلند

البته هنگام بازدید از معابد در تور تایلند به خاطر داشته باشید که معبد (که به تایلندی wat گفته می‌شود) تنها یک جاذبه گردشگری نیست؛ بلکه اغلب معابد بودایی تور چیانگ مای به منظور خدمت‌رسانی به آیین بودایی و جامعه بوداییان ساخته شده‌اند. بنابراین حتما باید در بازدید از این معبدها در تور تایلند لباس مناسب بپوشید و آرامش و سکوت را حفظ کنید. تقریبا بازدید از تمامی معبدهای بودایی در تور چیانگ مای رایگان است و یا ممکن است از شما تقاضا شود مبلغی را به عنوان کمک به معبد اهدا کنید.

1. معبد Wat Chiedi Luang

با وجود اینکه بخش جلوی محوطه معبد Wat Cheidi Man ، محل قرار گرفتن ساختمان‌های معبدی جدید و آراسته‌ای است، اما با این حال این معبد مکانی است که بقایا و خرابه‌های معبد 600 ساله‌ای در آن قرار دارد. این معبد زمانی ماوای بودای زمردین (Emerald Buddha) بوده است که اکنون در محوطه کاخ بزرگ Grand Palace قرار دارد. بنای سنگی و آجری که در احاطه فیل‌های حکاکی شده است، کاملا بازسازی نشده اما زمانی بلندترین بنای شهر چیانگ مای به شمار می‌آمده.

2. Wat Pan Tao

این معبد کوچک درست کنار در معبد Wat Cheidi Luang قرار دارد و دلیل اهمیت بازدید از آن در تور چیانگ مای به این دلیل است که این معبد کاملا از چوب ساخته شده است. با وجود اینکه این معبد فاقد زرق و برقی است که در دیگر معابد تایلند مشاهده می شود، اما کنده‌کاری‌های زیبای چوبی که تزئین بخش معبد Wat Pan Tao هستند، باعث می‌شود که این معبد ارزش بازدید در تور تایلند را داشته باشد.

3. معبد Wat Phra Singh

Wat Phra Singh به معنای "شیر بودا" (Lion Buddha) است و این معبد 600 ساله واقع در شهر قدیم چیانگ مای معمولا به همین نام شناخته می‌شود. بازدید از این معبد در تور تایلند واجب است. در حیاط بزرگ این معبد چندین ساختمان بسیار آراسته وجود دارد که خطوط پشت بام بسیار زیبا و گیرا و آثار دیوارنمای بسیار پیچیده و دقیقی دارد.

4. معبد Wat Doi Suthep

این معبد که در گوشه کوهستان Doi Suthep در غرب مرکز شهر چیانگ مای واقع شده، دارای صدها تصویر از بودا، یک مناره (chiedi) درخشان طلایی و معتقدان زیادی است که به عبادت مشغول هستند. در این معبد برای بازدید از قسمت‌های بالایی باید چند صد پله را از محوطه پایه معبد بالا بروید یا می‌توانید با پرداخت 30 بات از تله‌کابین استفاده کنید.

5. معبد چیانگ من (Wat Chiang Man)

قدیمی‌ترین معبد شهر چیانگ مای در سال 1292 ساخته شد و نمونه‌ای استثنایی از معماری سبک لانا (Lanna-style) است. مناره (chiedi) طلایی که فیل‌های حکاکی شده آن را احاطه کرده‌اند یکی از نکات مورد علاقه گردشگران تور تایلند است. اما سقف‌های مزین و مصنوع قرمز رنگ و کنده‌کاری‌های طلایی روی ساختمان جدید معبد نیز خارق‌العاده و استثنایی هستند.

انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 262

به "بازدید از بهترین معابد بودایی در تور چیانگ مای تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از بهترین معابد بودایی در تور چیانگ مای تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید