بهترین کشورهای جهان از دید غذاهای محلی

به گزارش تور تایلند، وقتی صحبت از طعم های خاص و غذاهای لذیذ و پرطرفدار می گردد همه ایتالیا و فرانسه را به خاطر می آورند، اما اگر کمی ماجراجو باشیم در بعضی از نقاط جهان، طعم های لذیذ و اسرارآمیز دیگری پیدا می کنیم که تا به امروز برای جهانیان کمتر شناخته شده اند. با خبرنگاران همراه باشید تا چند نمونه از بهترین مناطق جهان را به شما معرفی کنیم که غذاهایی با طعم متفاوت دارند.

بهترین کشورهای جهان از دید غذاهای محلی

10.کرواسی

کرواسی که در چهارراه میان ایتالیا، اروپای مرکزی و امپراتوری سابق عثمانی واقع شده است، روزگاری پرفراز و فرود به چشم خود دیده است. موقعیت جغرافیایی این کشور باعث شده تا در طول سالیان متمادی ذائقه های غذایی ایتالیایی، اروپایی و ترکی در هم آمیزند و در کرواسی تجلی پیدا نمایند. در نواحی داخلی این کشور، تم غذایی اروپایی با تمرکز بر مواد اولیه ای چون گوشت، پنیر، رشته فرنگی و آبمیوه های خوشمزه غالب است. در ناحیه مرکزی ایستریا (Istria)، نزدیک مرز ایتالیا و اسلوونی که مردم آن به چند زبان سخن می گویند، غذاهای محلی فوق العاده لذیذی یافت می گردد. اگر به ایستریا سفر کردید، غذاهای دریایی، روغن زیتون، انواع قارچ ها، تروفل (Truffles) (قارچ دنبلان) و پرسکیوتر (Prosciutto) (نوعی ژامبون ایتالیایی) این ناحیه را از دست ندهید.

9.جامائیکا

جامائیکا را به مرغ های بریان و میوه های گرمسیری منحصربه فردش می شناسند، اما تجربه غذاهای محلی حوزه دریای کارائیب در این کشور می تواند تجربه شگفت انگیزی به همراه داشته باشد. غذاهایی که گاه چاشنی ها و مواد اولیه آن به سختی در سایر نقاط جهان یافت می گردد. برای صبحانه می توانید آکی (Ackee)(میوه بومی جامائیکا) که در کیسه ماهی سرخ می گردد و شکلی شبیه تخم مرغ به خود می گیرد را امتحان کنید. با خوردن خورشت گوشت و دم گاو که گاه با کالالو (Callaloo) (نوعی برگ سبز جامائیکایی) بخارپز می گردد طعمی جدید از گوشت را تجربه کنید. برای صرف نوشیدنی هم چای زنجبیل و چای ترش (که رنگ صورتی ملایم دارد) خاطره ای دلپذیر برایتان رقم خواهد زد.

8. آلمان

همانند انگلستان، آلمان هم به وعده های غذایی پرکالری و سنگین شهرت یافته، اما اگر کمی ماجراجو باشید درمی یابید که این همه داستان نیست. پس از صرف غذاهای معمول آلمان همچون اشترودل، نان های حجیم، سیب زمینی، رشته فرنگی، چوب شور، سوسیس و کیک برای هضم غذا به پیاده روی یا دوچرخه سواری نیازمندید، اما غذاهای کم کالری لذیذی هم وجود دارد. کلم ترش (کلم بخارپز شده در سرکه مخصوص) از لذیذترین غذاهای آلمان به شمار می رود. علاوه بر آن رستوران های سراسر آلمان منوهای ویژه گیاه خواری دارند. در پای بهترین غذاهای گیاهی که با مارچوبه طعم می گیرند را می توانید در آلمان پیدا کنید.

7. پرو

پرو کشوری است که بعضی از بچه ها آن چف (Chef) (به معنای سرآشپز) نام می گیرند. وقتی از بچه ها این کشور می پرسید در آینده می خواهند چه کاره شوند؟ بسیاری از آن ها پاسخ می دهند سرآشپز. که این موضوع نشان می دهد غذا یکی از ارکان اصلی فرهنگ این کشور است. کیفیت بالای غذاهای محلی در پرو از مواد اولیه مرغوب شروع می گردد. بسیاری از غذاهای دریایی، گوشت و فرآورده های گوشتی در این کشور صندلی ویژه ای دارد. علاوه بر این ها پرو مهد غلات و گیاهان کمتر شناخته شده ای چون کوینولا (Quinoa) (نوعی غلات سبکتر از برنج که عطروطعم ویژه ای دارد)، آمارانت (Amaranth)(داروی گیاهی باستانی)، لوکوما (Lucuma) (میوه بومی پرو) و ماکا( Maca) (نوعی گیاه که تنها در ارتفاعات رشته کوه های آند یافت می گردد) است که جهان به تازگی به اهمیت آن ها پی برده است. فرهنگ متنوع این کشور که از همزیستی بومیان منطقه و مهاجران اسپانیایی، چینی و ژاپنی شکل گرفته نیز باعث شده تا ذائقه های مختلف با هم ترکیب شده و طعم های اسرارآمیزی را به غذاهای محلی پرو ببخشد.

6.برمه

این کشور که به میانمار هم شهرت یافته، در جنوب شرقی آسیا و در همسایگی چین، تایلند و هند واقع شده است. پس از سال ها انزوا، درهای این کشور اکنون به روی گردشگران گگردده شده است و خیل علاقه مندان به غذاهای لذیذ برمه ای طی سالیان اخیر به این کشور سفرنموده اند زیرا غذاهای محلی برمه، ترکیبی از سبک غذاهای تایلندی و ویتنامی است که با چاشنی های چینی و هندی ترکیب شده و طعم شگفت انگیزی به همراه دارد. نامی دوگاید (Naomi Duguid) نویسنده کتاب (برمه؛ رودخانه ذائقه ها) (Burma: Rivers of Flavor) دراین باره چنین می گوید: برمه تجلی گاه ترکیب ذائقه های چینی و هندی است. غذاهای این کشور ترکیبی است از سبک غذاهای ویتنامی و تایلندی، اما طعم تند، ترش و شیرین و گاه نمکی این غذاها، سبک غذایی برمه را متمایز نموده است.

5.گرجستان

گرجستان که پیش از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، بخشی از این کشور بود، فرهنگ غذایی بسیار بزرگ تری از مساحت جغرافیایش دارد. این کشور که در حاشیه دریای سیاه واقع شده، برای هزاران سال سنت برگزاری جشن های محلی خود را با مواد غذایی متنوعی همچون گردو، بادمجان، انار، لوبیا قرمز، انار، فلفل های تند، گوشت و پنیر گره زده است. اگر به گرجستان سفر کردید خاچاپوری (khachapuri)، نان آغشته با پنیر که با تخم مرغ پخت می گردد، بادریجانی (Badrijani)، بادمجانی که با گردو و دانه های انار طعم داده می گردد و خینکالی (khinkali)، پیراشکی گوشتی که غذای ملی این کشور محسوب می گردد را از دست ندهید.

4.سویس

شکلات ها و پنیرهای سوییس زبان زد همه مردم جهانست و هریک علاقه مندان ویژه خود را دارد. دوست داران شکلات به سوییس می فرایند تا در تور شکلاتی کارخانه لیندت (Lindt) شرکت نمایند و حتی بعضی به شکلات درمانی روی می آورند، در مقابل علاقه مندان به لبنیات به نواحی شمال شرقی سوییس موسوم به آپنزلار (Appenzeller) می فرایند تا پنیرهای تند محلی که از شیره تازه درست شده را تهیه نمایند. از دیگر غذاهای محبوب و محلی سوییس می توان به بیرچر موسلی، صبحانه لذیذ مردم این کشور، زوری گشنتزلتز (Züri-Geschnetzeltes)، غذای معروف به سبک زوریخی (پایتخت این کشور) که پر از گوشت چرخ نموده است و اغلب به همراه روستی (rösti)، پنکیک دل چسب سیب زمینی سرو می گردد اشاره نمود. همچنین کیک ها و پنکیک های سویسی با طعم های شکر و گردو، تشمک، آلو، بیدانه قرمز و ریواس هواداران زیادی دارد.

3.نیوزلند

در این کشور می توانید گوشت بره و غذاهای دریایی منحصربه فرد نیوزلندی را تجربه کنید. نیوزلند مهد صدف های دریایی و میوه هایی چون کیوی، سیب و مرکبات است که برای همه شناخته شده اند، اما میوه های کم تر شناخته شده فوق العاده ای همچون میوه گل (Passionfruit)، تاماریلو (Tamarillo) از اسرار حفظ شده این کشور هستند. فیجا (Feijoa) و پاولوواس (Pavlovas) چاشنی های گیاهی خاص این کشور هستند که برای طعم دادن به ماست یا دسرها استفاده می گردد. در بازدید از کولارا (Kumara) ، حتماً طعم سیب زمینی های شیرین پیچیده شده در کاغذ را تجربه کنید.

2.سری لانکا

سری لانکا که به جزیره چای و فیل مشهور است در جنوب هند قرارگرفته است. تنوع فرهنگی و گونه های گیاهی و جانوری متعدد این کشور بسیار بیشتر از آن است که تصور کنیم به یک جزیره کوچک سفر می کنیم. همچون نواحی جنوبی هند، در سریلانکا هم برنج و ادویه های کاری تند غذای اصلی مردم این کشور محسوب می گردد، اما در برنامه غذایی سریلانکایی ها چیزهای بیشتری یافت می گردد. غذاهای دریایی و نارگیل هواداران زیادی در این کشور دارد. وعده های غذایی همچون شیر برنج و برنج طبخ شده در شیر نارگیل در سرتاسر این جزیره سرو می شوند. اگر به سریلانکا سفر کردید، شیرینی های سرخ شده که از نارگیل، آرد برنج، کاشو (Cashews)و شکر زرد محلی تشکیل شده و سالاد مالوم (Mallum) که از ترکیب سبزیجات محلی خردشده، پیاز، فلفل قرمز، ماهی و نارگیل درست می گردد را از دست ندهید.

1.ایرلند

ایرلند را به مردمان شجاع و مهمان نواز و مناظر دیدنی چشم نوازش می شناسند، اما غذای این کشور را هم می توان در شمار جاذبه گردشگری اش قرار داد. ایرلند یک رنسانس غذایی واقعی را پشت سر گذاشته، جمعی از برترین آشپزهای جهان غذاهای محلی و کلاسیک این کشور را با ذائقه های امروزی پیوند زده و طعم اسرارآمیزی را به وجود آورده اند. غذاهای ایرلندی ترکیبی است از غذاهای دریایی، پنیر، سیب زمینی و کره که با تکنیک های مدرن پخت می شوند و چاشنی های محلی همچون سبزیجات دریایی، سیر وحشی، قارچ و سبزیجات کوهی راز طعم باور نکردی این غذاهاست. نظر شما درباره این غذاها چیست؟ نظرات خود را با خبرنگاران در میان بگذارید. منبع: rdمنبع: کجارو
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 208

به "بهترین کشورهای جهان از دید غذاهای محلی" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهترین کشورهای جهان از دید غذاهای محلی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین کشورهای جهان از دید غذاهای محلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید