غذای محبوب آرژانتینی ها

به گزارش تور تایلند، کشوری که در این نوشتار می خواهیم درباره عاد ت های غذایی مردمش برایتان بگوییم، آرژانتین است. کشوری که مردمانش لوبیا و عدس زیاد می خورند، غذاهایشان بیشتر به صورت خوراک است و گوشت قرمز جایگاه ویژه ای در بشقاب غذایی آنها

غذای محبوب آرژانتینی ها

نویسنده: سارا حسنلو

خوراک عدس؛ سرشار از آهن، کلسیم، بتاکاروتن و آنتی اکسیدان ها

کشوری که در این نوشتار می خواهیم درباره عاد ت های غذایی مردمش برایتان بگوییم، آرژانتین است. کشوری که مردمانش لوبیا و عدس زیاد می خورند، غذاهایشان بیشتر به صورت خوراک است و گوشت قرمز جایگاه ویژه ای در بشقاب غذایی آنها دارد. به همین بهانه، به سراغ یکی از خوراک های معروف آرژانتینی رفتیم و به شما توصیه می کنیم تا آن را برای وعده شامتان تهیه کنید.

عادت های غذایی آرژانتینی ها

آشپزخانه آرژانتینی به کشورهای اسپانیا، ایتالیا و فرانسه شباهت زیادی دارد با این تفاوت که آرژانتینی ها خودشان تولیدکننده اصلی مواد غذایی مانند گوشت گاو، گندم، شیر و غلات هستند. در نتیجه یکی از مهم ترین مواد غذایی در آرژانتین، گوشت قرمز است.

از این رو، بیشتر غذاهای این کشور با گوشت قرمز طبخ می شود در نتیجه غذاهای آرژانتینی از نظر پروتئین بسیار غنی هستند. انواع گوشت های قرمز با مخلوطی از سبزی ها، سیر و سرکه پخته یا حتی سرخ می شوند. در کنار این غذا، حتما از پوره سیب زمینی هم استفاده می کنند.

درواقع آرژانتینی ها به آنچه کنار غذایشان مصرف می کنند، خیلی بیشتر از خود غذای اصلی اهمیت می دهند. به طوری که ترکیبی از گوجه فرنگی، پیاز، کاهو و بادمجان در کنار غذای مردم این کشور دیده می شود. رستبیف یک غذای محبوب در آرژانتین است که در برخی منطقه ها با گوشت بز هم تهیه می شود.

کشاورزی این کشور تنوع زیادی دارد و به همین دلیل در غذاهایشان به وفور محصولات کشاورزی استفاده می شود. ذرت، لوبیا، عدس و سیب زمینی در این کشور به وفور کشت می شوند و البته در غذاها به کار می فرایند. در قسمت های مرطوب این کشور مانند بوینس آیرس، باغ های لیمو و پرتقال هم بسیار دیده می شود در نتیجه یکی از نوشیدنی های رایج مردم این کشور، آب پرتقال و لیمو است.

یکی از معروف ترین غذاهایی که مردم این منطقه به خصوص در وعده شام آن را می خورند، انواع خوراک هاست که با یکی از موادی که گفتیم در آرژانتین کشت می شود مانند عدس یا لوبیا طبخ می شود.

نکته جالب اینجاست که مواد این غذا اصلا سرخ نمی شود پس غذایی سالم به دست می آید. در ضمنً، میوه در دسر و نوشیدنی های این کشور خیلی کاربرد دارد و برای درست کردن دسر از انواع میوه ها مانند پرتقال، موز، آووکادو، آناناس، انگور و حتی هندوانه استفاده می شود.

مواد لازم (برای4 نفر)

عدس

1

لیوان

240

کیلوکالری

گوجه فرنگی

2

لیوان

50

کیلوکالری

پیاز میانه

1

عدد

20

کیلوکالری

هویج

1

لیوان

25

کیلوکالری

سیر

1

حبه

5

کیلوکالری

نخودفرنگی

5/0

لیوان

25

کیلوکالری

آب سبزی های پخته

1

لیوان

60

کیلوکالری

روغن زیتون

1

قاشق غذاخوری

90

کیلوکالری

نمک و فلفل سیاه

به مقدار لازم

000

کیلوکالری

طرز تهیه

عدس را با یک لیوان آب سبزی بپزید اما روی حرارت کم و به مدت تقریبا 20 دقیقه. وقتی کاملا پخته شد به ترتیب گوجه فرنگی هایی که پوست گرفته و خرد کرده اید، هویج نگینی خرد شده و نخود فرنگی را اضافه کنید. یک پیاز را روی این مواد رنده کنید و در نهایت، نمک و فلفل، روغن زیتون و سیر را بیفزایید و باز هم 20 دقیقه اجازه دهید تا این مخلوط روی حرارت کم به مدت 15 دقیقه بماند. با گذشت این مدت زمان، خوراک شما آماده خوردن خواهد بود.

مقدار کالری

این غذا تقریبا دارای 500 کیلوکالری انرژی است و در صورت تقسیم به 4 قسمت، هر بخش 130 کیلوکالری انرژی خواهد داشت. با خوردن این غذا با چند برش نان، انرژی دریافتی حاصل از خوردن آن به 350 کیلوکالری هم می رسد.

عدس؛ منبع کلسیم گیاهی

عدس در خانواده حبوبات جای گرفته و از منابع پروتئین گیاهی به تعداد میرود. علاوه بر اینها منبع کربوهیدرات است بنابراین می توان با مصرف آن مقدار مصرف نان و برنج را محدودتر کرد. علاوه بر اینها، عدس مقدار قابل توجهی کلسیم گیاهی هم دارد بنابراین کسانی که گیاهخوار هستند و یا لبنیات کمتر می خورند بهتر است که عدس را در برنامه غذایی خود بگنجانند هر چند که جذب کلسیم از این ماده غذایی در مقایسه با کلسیم موجود در شیر و ماست بسیار کمتر است. نکته دیگر درباره این ماده غذایی پتاسیم فراوان آن است به طوری که با خوردن هر 100 گرم از آن 700 میلی گرم پتاسیم دریافت خواهد شد پس به کسانی که فشار خون بالا دارند توصیه می کنیم که این ماده غذایی را در برنامه هفتگی خود بگنجانند تا با این اقدام به کنترل مشکل خود کمک کنند.

گوجه فرنگی؛ منبع آنتی اکسیدان ها

این روزها گوجه فرنگی بیش از هر زمان دیگری خوردنش ضرورت پیدا می کند زیرا این سبزی از منابع آنتی اکسیدانی است و می تواند در خنثی کردن رادیکال های آزاد که از عاملان افزایش سکته و بیماری های قلبی هستند و احتمال بروز سرطان را افزایش می دهند، مؤثر باشد. پس اگر در این هوای گرم در شهری با آلودگی های فراوان زندگی می کنید، بهتر است که هر روز یک یا دو عدد گوجه فرنگی میل کنید زیرا بررسی ها نشان داده اند که هر عدد گوجه فرنگی میانه دارای 17 میلی گرم ویتامین C و 620 میکروگرم بتاکاروتن است و هر دو آنها به نام آنتی اکسیدان های قوی به حساب می آیند. البته حرارت دادن این سبزی، مقدار ویتامین C گوجه فرنگی را به حداقل می رساند اما مقدار بتاکاروتن را تغییر نخواهد داد بنابراین اگر می خواهید حداکثر مقدار آنتی اکسیدان را دریافت کنید گوجه فرنگی تازه را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

هویج؛ منبع بتاکاروتن

این سبزی غده ای نارنجی رنگ بیشتر در تهیه انواع سالاد و خوراک مورد استفاده قرار می گیرد. تا حدودی هم دارای پتاسیم است (240 میلی گرم در هر 100 گرم) بنابراین خوردن آن به فشار خونی ها توصیه می شود. علاوه بر این هویج منبع آنتی اکسیدانی به نام بتاکاروتن هم هست که پیش ساز ویتامین A محسوب می شود. جالب است بدانید که بررسی ها نشان داده اند، خوردن مرتب سبزی های غده ای مانند هویج از تشکیل پلاک های خونی جلوگیری و از گرفتگی عروق پیشگیری می کند که هر دو آنها از علت های بیماری های قلبی هستند. نتایج این بررسی ها حاکی از این مطلب هستند که مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی به مقدار قابل ملاحظه ای با مصرف مرتب این دسته از سبزی ها کم می شود. فقط یادتان باشد که هر لیوان هویج خام یک واحد سبزی به حساب آمده و دارای 25 کیلوکالری انرژی است پس در هنگام مصرف آن مقدار کل کالری دریافتیتان را در نظر داشته باشید.

اگر بیماری قلبی دارید

سیر و پیاز در کنار گوجه فرنگی از جمله سبزی هایی است که خوردنشان در شرایط جسمانی شما توصیه می شود. البته همراه کردن این غذا با یک برش ماهی بخارپز شده می تواند وعده ای کامل تر را برای شما فراهم آورد به خصوص اگر با یک لیوان آب پرتقال تازه هم همراه شده باشد. اگر یبوست دارید

سبزی های مختلف این غذا از منابع فیبر هستند بنابراین با افزایش حجم آنها می توان فیبر دریافتی را افزایش داد و همراه کردن این خوراک با نان سنگک (به علت سبوسی که دارد) می تواند شدت یبوست را کم کند. البته خوردن این خوراک با یک بشقاب سبزی خوردن هم می تواند برطرف کننده یبوست باشد.

اگر کم خون هستید

عدس از منابع آهن گیاهی است بنابراین خوردن آن با منابع ویتامین C و بتاکاروتن مثل گوجه فرنگی و هویج جذب این ماده معدنی را افزایش می دهد البته بهتر است که غذایتان را با آب گوشت تهیه و به آن کمی آبلیموی تازه هم اضافه کنید.

منبع : هفته نامه سلامت

منبع: راسخون
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1856

به "غذای محبوب آرژانتینی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذای محبوب آرژانتینی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید